Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Албена“ с ваксиниран персонал и програма за рехабилитация след Covid-19

Успешен старт на летния туристически сезон в курорта

Снимка: albena.bg

Курортът „Албена“ бележи 30% ръст на гостите си спрямо същия период на непредвидимата заради ковид кризата  2020 г. Покрай домакинството на поредица от спортни събития, сезонът тази година е стартирал успешно през месец юни, въпреки необичайно дъждовното време. В момента заетостта на хотелската база е между  65%-100% , като търсенето значително се е повишило. „Вече работим в ситуация, при която сме запознати с вируса, въпреки че излизат нови вариации и щамове. Но сега ние знаем как да действаме“ – каза за Радио България Велина Гюмова, мениджър продажби на „Албена“.

България попада в т.нар. Зелена зона на картата на ЕС за състоянието на ​пандемията. С ниския си темп на заболяемост, страната ни е сигурна дестинация, което се оценява и от чуждите туристи. Пристигащите от държавите на ЕС вече пътуват със своя европейски ковид сертификат и се насочват към морските ни комплекси. В момента, освен наши сънародници, в „Албена“ отдъхват гости от Франция, Германия, Полша, Чехия, Прибалтийските републики, Румъния, Украйна, Беларус и Молдова. Велина Гюмова признава, че курортът още не е достигнал нивата отпреди 2019 г. Усеща се и липсата на скандинавските туристи.


Въпреки това юли месец се очертава като доста оживен. Даже някои хотели са 100% резервирани. „Ние сме семеен курорт, от първостепенно значение за нашите клиенти през този сезон не е толкова цената на пакетите, колкото качеството на предлагането и най-вече - сигурността в настоящите условия на Covid“- казва Велина Гюмова и добавя:

Ние вече имаме ваксина, част от хората ни са прекарали болестта, имаме висок праг на имунизиран персонал, така че нямаме притеснението, че в даден момент може да ни се наложи да затворим, заради висока заболеваемост. Даже имаме обект със 100% ваксиниран персонал. В другите ни обекти средното ниво на имунизираните е между 60-70 %.“

И тук, както на други места по нашето Черноморие, стриктно се спазват т.нар. „Три Д“ - дисциплина, дезинфекция, дистанция. Но е помислено и за още една екстра в условия на пандемия – разработването и предлагането на уникална Програма за рехабилитация след Covid.

„Решихме, с помощта на реномирани специалисти от сферата на здравеопазването у нас и в Европа, да разработим програма за рехабилитация на хора, които са прекарали инфекцията. Предлагаме различни пакети, съобразно индивидуалните им нужди и здравословно състояние. Процедурите са разнообразни - инхалации, фитотерапия, кинезитерапия, теренна гимнастика, теренно лечение, плуване и пр.“, казва Велина Гюмова.

До момента няколко семейства са преминали през тази програма, но се очаква засилен интерес от чужбина наесен, когато е и пиковият сезон на спа програмите. В това отношение се разчита и на гостите от Германия, тъй като „Албена“ от години има договор с немски здравноосигурителни каси, които покриват частично или напълно разходите на клиентите.

Снимки: albena.bg

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Снимка: Посетителски център за рибарство и морско дело в Поморие

Старите рибарски мрежи и лодки на Поморие вече са прибрани в музей

В наши дни в пристанището на Поморие са пуснали котва предимно яхти, а старите дървени рибарски лодки са заменени с модерни, снабдени с мощен двигател съдове. Традиционният поминък на черноморското ни градче, свързан с риболова е напът да изчезне,..

публикувано на 05.12.24 в 13:35
Марияна Димова и нейните сурвачки

Греяно вино, сурвачки и виенско колело - духът на Коледа в София

Кой казва, че българите сме намръщени и черногледи хора? Разходете се из софийските коледни базари и ще останете с коренно различно впечатление. Празничните украси, музиката, въртележките и сергиите, преливащи от лакомства иръчно изработени..

публикувано на 03.12.24 в 10:40

Момчиловци или Мусилиян – защо китайците обичат китното родопско село

През 2009 г. една държавна компания в Шанхай пуска на пазара кисело мляко с марка "Мусилиян", както наричат село Момчиловци в Китай. Появата на нашенския продукт е придружена от мащабна рекламна кампания и името на родопското село бързо..

публикувано на 29.11.24 в 10:10