Каква е формулата за успех в туризма по време на пандемия? За мнозина хотелиери това се оказа трудна задача с много неизвестни, на фона на непрекъснато променяща епидемиологична картина. Други обаче, благодарение на своята находчивост в управлението и организацията на дейността си, съумяха да задържат нивото и да запълнят капацитета си и то с редовните си клиенти. Те бързо се настроиха за новите изисквания, като запазиха качеството на обслужване и създадоха безопасни условия за гостите си. А качеството в обслужването се дължи и на инвестицията в служителите – именно те карат туристите да се чувстват доволни и да искат да се върнат отново. Такава е и формулата на успеха на един от хотелските комплекси в Приморско, който по традиция събира екипа си от различни страни по света:
„Тази година имахме и украинци, също и камериерки от Киргизстан и Казахстан – отбелязва управителят на комплекса Мирослав Стойчев. – За другата година планираме да вземем стажанти от училището по туризъм в Пирот (Сърбия). От Полша и Унгария също бяха дошли на стаж момичета и момчета, а догодина може да дойдат и от Турция.“
Всички те успяват да се впишат доста добре в ритъма на работата и да поддържат нивото на обслужването безупречно. Мотивация за екипа са възможността за израстване и отношението на мениджърите, които активно участват в процеса на работа и подкрепят служителите си:
„Ние сме като едно голямо семейство – продължава Мирослав Стойчев. – Независимо от това кой каква религия изповядва и от каква националност е – ние се уважаваме взаимно. Работим в един екип. Отделно имаме френски аниматори, които всяка година са различни и всички са доволни от разнообразието. Имаме много колеги от ресторанта, дори и на рецепцията, които са се развили при нас. Като наблюдаваме работата им, в рамките на една две години, веднага им даваме възможност да се развиват на по-горно ниво. Отделно, много от тях вече учат в университети в специалностите туризъм и ресторантьорство. Отиват на стажове в чужбина, връщат се тук с много голям опит в сферата и се издигат.“
А резултатът от тази форма на организация и управление може да се проследи в различните туристически сайтове. Там хотелът заема челно място в класацията на потребителите, което е показател за качество на обслужване, условия и престой:
„Три години подред печелим първа награда в рамките на голяма френска верига – посочва Мирослав и пояснява: – Става дума за 50 хотела в целия свят. Наградата е въз основа на анкетите, които туристите попълват след като си заминат. А най-добър ресторант означава не само храна, но и атмосфера, обслужване – всичко е комплексно. Тук и мястото е много специално и привлича туристите и персонала да се връщат отново и отново.“
Снимки: Дарина Григорова
Скалните венци, надвесени над река Русенски Лом и нейните притоци Бели, Черни и Мали Лом са магнит за природолюбители и търсачи на висок адреналин. Целият район е известен като Поломието или „Планина под равнината“. В течение на хилядолетията тук реките..
“София за начинаещи в 55 стъпки” – така се нарича туристическата обиколка на българската столица, организирана от Общинското предприятие „Туризъм“ (Visit Sofia). Безплатният пешеходен тур е подходящ за хора от всички възрасти, продължава 1 час и 45..
Чаирските езера са защитена местност в Западните Родопи, известна с естествено образували се свлачищни езера. Те са покрити с дебел торфен килим, а наоколо погледът се любува на зелени ливади и вековни смърчови гори. Намират се на 19 км източно от..