В края на месец октомври в рамките на най-стария фестивал за документално кино DOK Лайпциг беше световната премиера на българския документален филм "Колите, с които нахлухме в капитализма" на творческия тандем Георги Богданов и Борис Мисирков. Сега артистичният поглед върху социалистическите автомобили от миналото, техните собственици днес и мечтаното бъдеще за тях има свое тематично продължение с изложба-инсталация в Братислава.
"По следите на славното минало“ е една от трите основни фотографски експозиции в рамките на Месеца на фотографията тази година в словашката столица. Тя е разположена в четири големи зали на двореца „Пистори“, които двамата артисти са превърнали в четири отделни глави на един статичен филмов разказ. Изложбата представлява портрети на 15 собственици на ретро автомобили, които Богданов и Мисирков са „отвели“ на мечтаното от тях място.
И изложбата, и филмът двамата фотографи определят като вид изследване за това, какво е наследството, което носим от социализма и има ли носталгия в различните европейски държави по него. Затова и главните им герои са снимани в Норвегия, Русия, Чехия, Германия и България.
„Това не е исторически филм, това е съвременен филм който разглежда следите от миналото, защо и как тези следи остават, как се преосмислят и рециклират днес. Как човек, който държи да познава историята си, гради някакво бъдеще“ – казва Георги Богданов.
Експозицията "По следите на славното минало“ може да бъде разгледана до 30 ноември в двореца „Пистори“ в Братислава, а мечтата на двамата фотографи е да намерят подходящо голямо място, за да я покажат догодина и пред родна публика.
Съставил: Весела Кръстева
Снимки: Facebook /Agitprop
Актьорът Явор Милушев получава наградата "Икар" за изключителен принос към българския театър. Това съобщиха от Съюза на артистите в България. Той е познат с множеството си роли на театрална сцена - в постановките "Медея", "Хъшове", "Много шуц ма нищо",..
Абстрактно, безпредметно, геометрично – това е цяла една смислово-градивна концепция, върху която стъпва изкуството на XXвек . Водещата и свързваща идея при него е свободата на автора, но и на неговата публика. Визуално, чрез геометричното изкуство..
VFU (Visionary Font Ultra) – това е наименованието на шрифт, с който третокурсникът от Варненския свободен университет, Володимир Федотов се представя на Международното триенале на типография в Полша. "За създаването на един шрифт е нужно..