В разгара на лятото, отново отправяме поглед към ситуацията по републиканската пътна мрежа, но не към курортите около морската столица Варна, а в района на град Видин.
Някогашната столица на Видинското царство в периода 1369-1396 година, днес за жалост се намира в най-бедния и обезлюден район на Европейския съюз. Наред с тези проблеми, жителите на града и околните населени места чакат завършването на скоростния път Видин – Ботевград. Прогнозите са 190-километровото трасе да бъде готово през 2027 година. Построяването му би свързало "Дунав мост 2" с Автомагистрала "Хемус", което значително ще облекчи натовареното движение в района.
Сериозна пречка пред облекчаването на работата на пункта, отчетена в анализа, е невъзможността да бъде променена организацията на движението. Причината е, че това зависи изцяло от северната ни съседка, тъй като имотът, на който е разположен пунктът е румънска собственост. Пунктът и зоната около него се управлява от смесено българо-румънско дружество "Видин-Калафат" АД. Анкета сред шофьори на границата изразява възмущението им от условията, в които са принудени да чакат, за да преминат през граничния пункт.
"За една работна смяна от 15 часа ако преминеш, е добре. Не е лесно – слънцето пече, над 30 градуса е, няма вятър. Мисля, че забавянето се дължи на контрола на румънците, който отнема повече време, докато в обратна посока към България, опашката върви малко по-бързо", обяснява шофьор на ТИР.
"Възможно е да се намали времето за изчакване, ако изместят след пункта гишетата, на които се проверяват документи от страни извън ЕС и се купуват винетки" – споделя друг.
"Голямо забавяне се получава и при газ-анализа, който правят на пункта на някои от камионите" – посочва трети.
Задължението всички камиони да преминават през кантар, също губи дълги часове на границата. Някои от шофьорите дават пример с организацията на този процес в Унгария, където тази процедура се извършва на паркинг, извън граничния пункт.
Именно това е и една от препоръките в анализа на МВР – отпадане на някои от процедурите или изместването им извън зоната на граничния пункт.
Съставил: Йоан Колев
Снимки: Радио Видин-архив, БГНЕС-архив
Шестима жители на град Кочани от Северна Македония пътуват към болница "Пирогов" в София, за да дадат кръв. Те са с рядката кръвна група А, отрицателен резус - фактор, която е спешно необходима за един от пациентите в тежко състояние, приет в..
Вносът на работна ръка от държави извън ЕС е рекорден, но не покрива нуждите на бизнеса. От началото на годината само за сезонна заетост са регистрирани 4202 граждани на трети държави. Това е с 40% от регистрираната сезонна заетост за цялата..
18 март 2025 г. е Ден на национален траур и у нас в памет на жертвите, загинали при трагични обстоятелства в гр. Кочани, Република Северна Македония. Решението за това взе вчера Министерският съвет. Българското правителство изказва..
18 март 2025 г. е Ден на национален траур и у нас в памет на жертвите, загинали при трагични обстоятелства в гр. Кочани, Република Северна Македония...
Чакаме македонската страна да реши дали има нужда да бъдат взети още 10 души от пострадалите при пожара в Кочани. Това каза президентът Румен Радев..
Шестима жители на град Кочани от Северна Македония пътуват към болница "Пирогов" в София, за да дадат кръв. Те са с рядката кръвна група А, отрицателен..