Високите разходи за стоматологични услуги и ограничените застрахователни покрития са причина хората да се обръщат към т.нар. дентален туризъм, при който успешно съчетават ваканцията си в чужбина с бюджетно лечение на зъбите. През 2022 г. глобалният пазар на дентален туризъм ще достигне 6,7 млн. щ. д., като се очаква 13,6 % световен ръст на продажбите на тази услуга, съобщава американската организация Future Market Insights (FMI).
България е сред търсените дестинации за такъв тип туризъм заради висококвалифицираните лекари, модерното оборудване и чудесната туристическа база. Но не само. По неофициални данни годишно между 10 и 20 хиляди чужди граждани пристигат в страната по линия на денталния туризъм. Наред с тях през отпускарския сезон стоматологичните ни клиники едва смогват да се справят с наплива на живеещи зад граница българи, които съчетават ваканцията си в родината с лечение на зъбите, защото тук им излиза много по-евтино. Именно ниските цени са причината всички те да изберат България, научаваме от Димитър Димитров, собственик на една от най-старите компании за дентален туризъм у нас.
“България вече е една от топ дестинациите на картата на този тип медицински туризъм. Избират ни по няколко причини. На първо място, това е бюджетът. Тук стоматологичните процедури са доста по-евтини от държави като Великобритания, например. Освен това, услугите ни са на много високо ниво. Ние работим с материали с немско и американско качество и се стараем да сме конкурентни на останалите европейски дестинации за дентален туризъм. Затова имаме пациенти както от ЕС, така и извън Европа. Ще ви дам пример. Във Великобритания цената на имплант е в рамките на около 2 хил. паунда, а в България това ще ви струва е между 1000-1200 лв. Така че пакетът, включващ настаняване в хотел със самолетен билет, екскурзия и денталното лечение е с многократно по-ниска цена от други държави“ – казва Димитър Димитров.
Половината от пациентите, пътуващи от ЕС, се възползват от частичните покрития на здравните каси в техните страни. “Ние приготвяме нужната им медицинска документация, за да може част от разходите да бъдат възстановени от Здравните им осигуровки“ – казва Димитър Димитров. Всеки месец в компанията му постъпват около 5 хиляди запитвания от чужбина, а годишният ѝ оборот е между 60 и 100 хиляди лева.
Освен за лечение, хората пристигат и за чисто естетически процедури – избелване на зъби, почистване на зъбен камък, поставяне на протези и пр. Как протича медицинската ваканция на един пациент в България?
“Процедурата е следната – посреща се на летището, настанява се в хотел или в клиника, в зависимост от ситуацията, извършва се или се стартира манипулация. След това, пациентите имат свободно време, което е организирано по строго индивидуална програма. Те обикалят България, като най-често посещават Мелник и Рилския манастир, които са предпочитани от любителите на културния туризъм. Много от тях искат да опознаят по-подробно София. За целта имаме партньорства с туристически агенции, които им осигуряват гидове“, казва Димитър Димитров.
Стоматологични клиники, специализирани в обслужването на чужди граждани по линия на денталния туризъм, има из цяла България, но най-вече в София и на Черноморието, където ври и кипи през активния туристически сезон. Гости от ЕС, Великобритания и Канада са най-честите потребители на този вид услуги у нас.
Снимки: Pixabay, Alldental.bg
Там където лъчите на изгрева докосват най-рано българската земя, забавната игра петанк и морето си дават среща. И точно там, вече двадесет години, приятелите на прочутия спорт с метални топки се събират на международен турнир. Всички те са привлечени..
В разгара на лятото търсим прохлада в планините, а месеците юли и август са най-натоварени за хотелите и местата за настаняване по горното поречие на Арда. Нова панорамна гледка ще привлича летуващите по пътеките на Западните Родопи. На 6 юли ще бъде..
И тази година сезонът на Черноморието ни ще започне в началото на юли месец, а пикът ще е през август. Затова пък юни се очертава като слаб месец за почивки у нас. Може би защото все повече сънародници предпочитат в началото на лятото да..
През 2009 г. една държавна компания в Шанхай пуска на пазара кисело мляко с марка "Мусилиян", както наричат село Момчиловци в Китай. Появата..