Завладяващият колорит на иранското изкуство и занаяти ще бъде представен в Регионалния етнографски музей на Пловдив от 13 декември. Експозицията "Магията на иранското изкуство и занаяти" е по повод 125 години дипломатически и 70 години културни отношения между България и Иран.
Произведенията на майсторите, които ще бъдат представени на вниманието на българската публика, разкриват самобитната красота на иранското изкуство и впечатляват с елегантността, шарките и десените си, разкривайки късчета от древната иранска традиция и култура. Посетителите на музея ще могат да се докоснат до запазени от хилядолетия ирански изкуства и занаяти, като каламзани – вид гравиране върху метал; минакари – вид емайлиране; хатамкари – инкрустация върху дърво и "персийски килими".
Килимарството и до днес е един от най-практикуваните занаяти в Иран. Въпреки, че днес този процес е механизиран, близо 1,2 милиона иранци продължават да се занимават с изработката на прочутите персийски килими, предназначени както за износ, така и за продажба в страната. Тяхно дело е и най-големият ръчен килим, простиращ се на площ от 5625 кв. м.
В този си вид експозицията ще бъде представена за първи път пред публика и ще може да бъде разгледана до средата на януари 2023 г.
Съставил: Йоан Колев
Снимки: Регионален етнографски музей ПловдивНай-новият проект на режисьора Стефан Командарев - "Блокова вселена", е един от 35-те селекционирани на най-важния световен форум за филмови копродукции Berlinale Co-Production Market. Всяка година кандидатите са стотици, селекцията е няколко..
Най-новият български филм "Преди да забравя" от днес може да се види в кината. Той пресъздава тъжната реалност на една от най-разпространените съвременни болести – деменцията. Сценаристът Теодора Стоилова-Дончева се вдъхновява от действителни събития...
Тази вечер от 18.00 ч. в "Квадрат 500" в София се открива изложба, представяща колекцията на Националната галерия, която съдържа двадесет и един графични листа от Пикасо (1881–1973). Работите са тематично свързани с негови и на други автори..