Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Transferoviar Călători отговори на Радио България:

Ще има ли напролет бърз влак Русе-Букурещ-Отопени?

Според румънската частна железопътна компания детайлите относно подобен транснационален проект трябва да се уточнят от двете партньорски страни – румънската и българската

Гара де Норд в Букурещ
Снимка: Владимир Митев

Серия от авторитетни медии в България и Румъния публикуваха в последните седмици информации, че от пролетта на 2024 г. предстои пускане на бърз влак Русе-Букурещ-Отопени. Твърдеше се, че цената на неговия билет ще е 5 евро (25 леи), бяха посочени данни за продължителността на пътуването и скоростта на движение, които бяха впечатляващи.

Информациите имаха за първоначален източник анонимна страница във Facebook, която публикуваше периодично през 2023 г. постове за пускането на подобна влакова линия. От тези постове обаче не ставаше ясно откъде тя има тази информация, доколкото подобни официални изявления на румънски железопътни компании или институции липсваха. "Новините" обаче се разпространиха като вирус в социалните мрежи и много хора в двете страни им повярваха. Сериозни държавни и частни медии в България и Румъния взаимно се цитираха като достоверен източник без да направят нужната проверка за първоизточника на информацията или да се допитат до държавни и частни институции с отношение към железопътния превоз. Информацията дори достигна до англоезични медии на железопътна тематика.

Според най-новата версия на съобщението за бързия влак Русе-Букурещ-Отопени, която бе разпространена от анонимната страница във Facebook точно преди Нова година, операторът на линията трябваше да бъде румънската частна компания за пътнически превози Transferoviar Călători. Радио България и отправи запитване до компанията относно появилите се информации, искайки разяснение до каква степен те отговарят на истината. Отговорът на компанията бе получен на 17 януари 2024 г.

Transferoviar Călători загатва, че "непрекъснато проучва възможностите за разширяване на железопътната мрежа". И добавя, че намеренията й за нови железопътни линии не могат да бъдат оповестени на този начален етап на разширение на железопътната мрежа в Румъния. Оперирането на влак по линията Русе – летище "Анри Коанда" (Отопени) изисква "съгласувани усилия на румънските и българските партньори, като всички други елементи, свързани с действителното изпълнение на проекта, като цената на билета, продължителността на пътуването и разходите за това пътуване, следва да бъдат определени от двете партньорски страни". "Също така от тази гледна точка оповестяването на всякаква информация за такъв проект с транснационален характер следва да се извършва от двете партньорски страни", завършва отговора си Transferoviar Călători.

В обобщение, изглежда някакъв начален интерес за създаването на подобна влакова линия съществува, но все още няма конкретни договорености по нея и не е лесно да бъдат постигнати. Ако се стигне до такива, те няма да бъдат комуникирани от анонимна страница във Facebook, а едновременно и координирано от румънската компания и българските партньори. 

По-долу следва целият отговор на румънската жп компания:

"Здравейте,

Благодарим ви за интереса към нашата компания. Един от приоритетите на Transferoviar Călători е да отговори на нуждите на нашите клиенти, включително от гледна точка на разширяване на транспортната мрежа и създаване на нови достъпни маршрути за нашите пътници. За да постигне тази цел, нашата компания непрекъснато проучва възможностите за разширяване на железопътната мрежа, за да предложи на пътниците устойчива транспортна алтернатива. Въпреки това, поради съображения за конфиденциалност, в ранните етапи на проектите за разширяване на транспортната мрежа/създаване на нови железопътни маршрути, ние не можем да разкрием допълнителна информация за тези проекти. 

Такива въпроси, свързани с действителното изпълнение на проектите за разширяване на транспортната мрежа, като например междинните спирки по даден маршрут, се определят на по-късен етап от проекта, а не на ранен етап.  Дори честотата на влаковете е подробен елемент, който се определя от операторите, изпълняващи железопътния проект, на по-късен етап от проекта. 

Също така, като се има предвид, че експлоатацията на влак по маршрута Русе – летище "Анри Коанда" представлява специфичен елемент, тъй като включва съгласувани усилия на румънските и българските партньори, всички други елементи, свързани с действителното изпълнение на проекта, като цената на билета, продължителността на пътуването и разходите за това пътуване, следва да бъдат определени от двете партньорски страни. Също така от тази гледна точка оповестяването на всякаква информация за такъв проект с транснационален характер следва да се извършва от двете партньорски страни.

Благодарим ви за разбирането."




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Николай Денков

ГЕРБ, опакован с Пеевски, оставя ПП-ДБ в опозиция

“ГЕРБ, опакован с Пеевски – с тази комбинация няма как да работим” – това заяви пред журналисти бившият премиер Николай Денков преди заседанието на Националния съвет на “Продължаваме промяната” и добави: “ Видяхме какъв е резултатът от този тип..

публикувано на 09.11.24 в 13:39

В Плевен издигат най-високото виенско колело у нас

Най-високото виенско колело в страната ни ще се извисява над Плевен, съобщи областният управител Николай Абрашев. Съоръжението ще бъде построено в многофункционален комплекс близо до парк “Кайлъка”. “ В проекта е предвидено да бъде изградено виенско..

публикувано на 09.11.24 в 11:57
Илияна Йотова

Ако Румен Радев назначаваше служебните кабинети, ситуацията щеше да бъде друга

Очевидно е, че има нещо нередно в начина, по който бяха проведени изборите, заяви пред БНТ вицепрезидентът Илияна Йотова. Преди няколко дни тя определи избраното на последните избори Народно събрание като “ нелегитимно ” заради многото сигнали за..

публикувано на 09.11.24 в 11:23