Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

СЕМ с кампания за медийна грамотност – "Провери, преди да се довериш"

Снимка: скрийншот

Съветът за електронни медии у нас предприе масирана кампания за медийната грамотност. Кампанията е провокирана от факта, че смартфоните, таблетите и телевизорите с възможност за връзка с интернет все повече са част от ежедневието ни и оказват влияние върху изборите, които правим. Следователно, нашата подготвеност да използваме тези медии е от толкова голямо значение, колкото е четенето и писането – казват от СЕМ.

"Фалшивата новина е като черния облак, който се е надвесил в небето – гърми, трещи, но в крайна сметка не вали – виждаме го, притеснява ни, някои дори се плашат от него, но накрая – много шум за нищо“ - казват организаторите на кампанията. Те припомнят, че всеки сам трябва да преценява, дали не е попаднал на подвеждаща или непроверена информацията.

Експертите ни съветват  да проверяваме всеки източник и да следим на кого се позова, а най-важното е, ако имаме съмнение за достоверността, да не споделяме никаква съмнителна информация.


За целта на инициативата СЕМ разпространява аудио и видео клип. Те са част от инициативата, в рамките на Меморандум за партньорство при провеждане на кампания за медийна грамотност. Партньори в него са Министерството на културата, Съветът за електронни медии, Българската национална телевизия, Българското национално радио, Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО), Коалицията за медийна грамотност в България.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Часът на Радио България - Брой 57

В брой 57 на предаването слушайте: Сезонна работа в Европа – една от възможностите за безработните българи. Накъде се насочват те и в какви сфери, разказва пред Гергана Манчева Габриела Горанова-Димчева, заместник -директор на Агенцията..

публикувано на 26.06.25 в 12:00

Разходите за пенсии са се увеличили с над 1 млрд лева

Общата сума на приходите по консолидирания бюджет на държавното обществено осигуряване (ДОО) към май 2025 г. са със 742,9 млн. лв. повече, в сравнение със същия период на 2024 г, съобщи БГНЕС, като цитира НОИ. В сравнение със същия период на миналата..

публикувано на 26.06.25 в 11:19

КЗК установява причините за повишението на цените в търговските обекти

Комисията за защита на конкуренцията е започнала секторен анализ на пазара на храните.  След извършените проверки на НАП, КЗП и КЗК в над 300 обекта във България и 50 търговски вериги, КЗК е изискала информация от търговците дали има обективни причини..

публикувано на 26.06.25 в 10:20