Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Български фирми проявяват все по-сериозен интерес към специализирани панаири в Германия

Възможностите за рехабилитационни процедури у нас се нуждаят от по-активно представяне пред германските клиенти

Снимка: БТА - архив

89% от германските инвеститори в България отново биха избрали страната ни за свои инвестиции – сочи проучване на Германо-българската индустриално-търговска камара, проведено през 2024 г. Германия продължава да е ключов партньор от гледна точка на стокообмена, който през миналата година е близо 12 млрд. евро.

Кои са факторите, които правят България конкурентоспособна за германските компании? – отговор дава главният управител на ГБИТК Соня Миклай:

Соня Миклай

"От една страна, са суровините, които имаме тук в България, необходими за работата на предприятията. Освен това виждаме, че има една промяна – България вече не е държава за евтина работна ръка, което е предпоставка за друг тип инвестиции. България е конкурентоспособна държава с потенциал за автоматизация, с цел определен персонал да бъде освободен от някои свои задачи, за да поеме други."

Първият ден на настоящата година даде началото на пълноправното членство на България в Шенген, но все още няма данни как германските инвеститори оценяват този факт и влиянието му върху икономическата ситуация у нас.

"Планирали сме да проведем анкета, когато се навършат 100 дни от присъединяването на България към Шенген. Така ще добием ясна представа за отношението на бизнеса, тъй като за някои процеси е необходимо време" – обясни Соня Миклай.


Дотогава ГБИТК продължава своята работа по текущите ѝ задачи, част от които са свързани с представянето на България на четири големи световни панаира в Нюрнберг, Дюселдорф, Лайпциг и Мюнхен. Според управителят на Камарата, настоящата година е специална в това отношение:

"Тази година имаме и повече български фирми, които биха искали да участват на тези панаири. На изминалото строително изложение в Мюнхен /13-17.01. 2025г./ участваха 9 изложители от страната, на виненото изложение в Дюселдорф /16 – 18. март/ ще участват 27 фирми, сред които има и нови участници, което за нас е много хубаво. С 43 фирми, България участва и на панаир за био-продукти в Нюрнберг, провел се от 11 до 14 февруари. Надяваме се да участваме и в един панаир на поддоставчиците, който ще се състои в Лайпциг от 11 до 14 март.  В него ще участват 6 фирми, както и две отделни, които сами излагат своите продукти. Виждаме, че българските фирми се интересуват и от панаирите, които са организирани от немски фирми, но се провеждат на други континенти."


Германо-българската индустриално-търговска камара има желание да продължи сътрудничеството си с Министерството на туризма и да подпомогне популяризирането на България като туристическа дестинация на германския пазар – научаваме от Соня Миклай, която очаква скорошна среща с новия министър на туризма Мирослав Боршош.

"Ако погледнем статистиката отпреди пандемията от Covid-19, туризмът тогава формира около 9% от БВП, а след края ѝ – процентите са 6. Голям позитив от наша гледна точка, са множеството директни въздушни връзки между България и различни немски градове."

От 2019 година България е включена в листата на здравноосигурителните компании на немския здравноосигурителен пазар. Целта е увеличаването на германските туристи у нас за балнео и СПА туризъм. Здравноосигурителните компании имат подобни споразумения с 12 държави и се стремят да бъдат неутрални що се отнася до препоръките коя държава да изберат да посетят техните клиенти.


"Именно затова България трябва да инвестира не само в това споразумение, а и в по-широко представяне на възможностите за рехабилитационни манипулации в страната. В началото на месец март / 4 – 6.03/ предстои панаир в Берлин, посветен на туризма, в който също ще има българско участие. Това е едно от местата, на които може да се говори в тази посока, макар че на него участват само професионалистите в бранша. Необходимо е обаче възможностите за такъв тип отдих в България, да бъдат представени и пред отделни клиенти, които биха се възползвали от подобна възможност" – казва в заключение главният управител на Германо-българската индустриално- търговска камара Соня Миклай.

Снимки: БТА- архив, leipziger-messe.de, Министерство на туризма, архив

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Бойкот на магазините и в България – какво очакват гражданите?

"На 13 февруари т.г. българските потребители не трябва да пазаруват в нито един хранителен магазин, в нито една търговска верига, в нито един супермаркет! На 13 февруари магазините за храни трябва да останат пусти и в тях не бива да има нито един..

публикувано на 12.02.25 в 15:45

България е с потенциал да се нареди сред лидерите в Европа в сферата на ИИ

200 милиарда евро ще бъдат на разположение за развитието на изкуствения интелект в Европа и България трябва да се възползва максимално от тази възможност. Това заяви премиерът Росен Желязков в Париж, където взе участие в Срещата на върха по..

публикувано на 11.02.25 в 17:20

Свива се износът и се увеличава вносът в България от трети страни

Износът на стоки от България за трети страни през 2024 г. намалява с 5.1% в сравнение с 2023 г. и е в размер на 30 114.9 млн. лв. Основни търговски партньори на България от трети страни са Турция, САЩ, Сърбия, Република Северна Македония,..

публикувано на 10.02.25 в 15:11