ПОДКРЕПЯТЕ ЛИ ДА МОЖЕ ДА СЕ ГЛАСУВА И ДИСТАНЦИОННО ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ ПРИ ПРОИЗВЕЖДАНЕ НА ИЗБОРИТЕ И РЕФЕРЕНДУМИТЕ?

Еми Барух: Ако четем тази продукция като рекламен клип на България, тя е пълен провал

Ирен Филева: Клипът ще подпомогне българската кандидатура за Оскар

Рекламният клип за България с участието на холивудски звезди лансира грешно едно послание, което ако беше ситуирано по точно правилния начин, никой нямаше да бъде объркан.

Това каза журналистът Еми Барух в предаването „Хоризонт до обед“ по програма „Хоризонт“.

От това, че клипът е излъчен от Министерството на туризма, идва първото объркване. Той е лансиран във вакуума на липсващи други послания, свързващи България с туризма, той зае едно място и обра едни очаквания, които очевидно не може да изпълни.

Струва ми се, че това в действителност се превърна в буря в чаша вода, защото ние се занимаваме с един продукт, който е без ясен жанр.

Според Еми Барух това, което възбужда реакциите е, че се свързват популярни имена с държавата България:

Еми Барух

Когато световни звезди казват нещо мило за България и това е монтирано зле в един краен продукт, то предизвиква реакцията на хората.

Има толкова много реакции, защото е логично и разбираемо, че ние се интересуваме от символите и знаците, с които се идентифицираме. И ако ние четем тази продукция през претенцията за рекламен клип на България, тя е пълен провал. 

Да се задоволяваме с това, че популярни хора произнасят думата България и казват, че тук им е миличко, за мен е белег на комплексарщина, каза още Барух.

Ирен Филева, която е автор и водещ на предаване за медии по програма „Христо Ботев“, заяви:

В интерес на истината тук вече имаме ценностен проблем. Домовете, в които са живели такива звезди, се продават по-скъпо според западната култура. Не мисля, че това е комплексарщина.

Филева напомни, че в тазгодишния конкурс "Детска Евровизия", логото е „Открий и сподели“. Този надпис се появява и в края на рекламния клип.

Представете си, че този клип бъде вплетен в този спектакъл, който ще достигне до милиони хора в Европа.

Според нея клипът ще подпомогне и българската кандидатура за Оскар и представяне в Холивуд с филма „Съдилището“.

Понякога е хубаво да възспрем желанието си за критика, защото няма как да се получи, че тази конфронтация нищо повече от пържени яйца (бел. ред. предложението за лого на България през 2013 г.).

Според Ирен Филева не говорим за конфронтация, а за креативност и символи:

Този прочит доведе до една реакция на нещо, което не си струва толкова внимание.

Целия коментар, както и анкета на Надежда Николова, чуйте в звуковия файл.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!