ПОДКРЕПЯТЕ ЛИ ДА МОЖЕ ДА СЕ ГЛАСУВА И ДИСТАНЦИОННО ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ ПРИ ПРОИЗВЕЖДАНЕ НА ИЗБОРИТЕ И РЕФЕРЕНДУМИТЕ?

Езикът на омразата придобива пазарната стойност на сензацията

Засилваща се интензивност на използване на език на омразата в българските медии отчита съвместно изследване на фондациите „Център за модернизиране на политики“ и „Медийна демокрация“. Наблюдението обхваща 2015 година и началото на 2016-а. 

Бежанците, ромите и мюсюлманите най-често са обект на езика на омразата, а национализмът има особен принос във възхода на употребата му, отчита изследването. Доц. Орлин Спасов от фондация "Медийна демокрация" отбеляза, че се наблюдава важна разграничаваща линия между сериозните и булевардните медии, като при първите има  много по ниска степен на използване.
В България езикът на омразата всъщност улеснява продажбата на медийно съдържание, това е един тъжен факт. Езикът на омразата фактически постепенно е придобил същата пазарна стойност, каквато имат сензацията , инсинуацията, клюките или по-широко небалансираната информация.

Интернет е най рисковата среда за разпространение на езика на омразата. През последната година е установена почти епидемична вълна от подобно слово във форумите и социалните мрежи. Николета Даскалова от "Медийна демокрация" уточнява.
Като конкретни канали на разпространение на езика на омразата, това са партийните форуми, партийните медии, има едни с жълт профил.

За да се противопоставят на използването на езика на омразата и дискриминационната реч, неправителствени организации се обединиха за създаването на гражданска коалиция "Антиомраза".



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!