Всеки е чувал фразата “Клиентът винаги е прав.” Неин автор е Маршал Фийлд – американски милионер, който е живял в края на 19 - началото на 20 век. Той бил роден в Масачузетс в семейство на фермери. На 17 години започва работа в магазин, а на 28 години вече бил съсобственик на верига от магазини в Чикаго. От самото начало Маршал наложил в своите магазини политика, която била насочена изцяло към интересите на клиента. Това фундаментално го отличавало от другите магазини. Клиентите можели да върнат стоката си без никаква причина, а на продавачите било строго забранено да им противоречат.
Касим Касимов е млад човек в работоспособна възраст от Шумен. От известно време в профила си в една от социалните мрежи той изразява недоволството си от политиката на конкретна голяма хранителна верига. От месеци той си тръгва с безплатна стока от магазини на веригата, възползвайки се от рекламното послание „Свежо или безплатно – ако намерите продукт с изтекъл срок на годност, ще получите същия или подобен безплатно“. Защо и как се промени отношението на служителите на търговската верига към него? И дали, и как Касим търси правата си?
„Акцията“ на Касим повлече крак и набра редица последователи в цялата страна. Последователи най-вече в социалните мрежи, защото напоследък, оказва се, българинът е по-активен там. Там се оплаква, там търси съвети, там получава отговори от съмишленици. А има органи, които могат да защитят правата ни. Потърсихме отговор на въпросите, които възникват след разказа на Касим Касимов. След близо месец опити да се свържем с представители на конкретната търговска верига на различните й управленски нива, в крайна сметка тази сутрин получихме кратък писмен отговор. Ще цитирам дословно. "След получения сигнал за стоки с изтекъл срок на годност в един от магазините на нашата търговска верига в Шумен бе предприета вътрешна проверка по случая. Българската агенция по безопасност на храните също направи проверки и в двата обекта от веригата в града и не откри никакви нарушения. Високото качеството на продуктите е основен приоритет на нашата фирма. Осъществяваме стриктен контрол във всичките ни 117 магазина в страната и държим да предлагаме на потребителите само най-доброто. Развиваме непрекъснато политиката си спрямо клиентите си и се гордеем с практиките, които сме наложили през годините. Една от тях е свързана именно със случай на стока с изтекъл срок на годност. Ако наш клиент намери такъв продукт в магазина, след това получава същия в срок. Това е вече установена и работеща практика, която е изцяло в услуга на клиентите. Удовлетворението на потребителите е най-важно за нас и затова в ежедневната си работа винаги се стремим да бъдем лоялни и честни към тях". Така завършва писменият отговор.
Какви са правата на клиента и на търговеца в конкретния случай и по принцип. Хранителните стоки извън срок на годност не би трябвало да присъстват на рафтовете на магазините, в които пазарувам, категоричен е председателя на КЗП Димитър Маргаритов.
Ежедневно милиони хора разчитат на спешния телефон 112, а днес обръщаме по-специално внимание на неговата важност. През 2009 г. 11 февруари е обявен за Европейски ден на телефон 112. Телефонът за спешни повиквания позволява на гражданите във всички страни от Европейския съюз и България да получат бърза и навременна помощ от полицията,..
След като на 24 януари в Хърватия започна общонационален бойкот на някои от големите търговски вериги, верижна реакция последва в повечето страни на Балканите. Доводът навсякъде са високите цени най-вече в големите търговски вериги, които са смятани за необосновани. В България тази верижна реакция ще „навести“ потребителите на 13 февруари,..
Може 1 март да ви се струва далеч, но първите продавачи на мартеници вече украсиха в бяло и червено центъра на Шумен. Цените са от левче до 20 лева за най-големите, с които може да украсите дома си. Изобилства от модели и лични хрумвания на продавачите, още повече, че някои са и майстори на мартеници, а не прекупвачи. Като Мариела Василева,..
Над 160 кошера има в пчелното си стопанство в село Кривня Фатме Наим. Тя навлиза в занаята като „чирак“ в Италия, а вече над 10 години у нас се занимава с пчелите, кошерите и ваденето на мед. Миналата година не е била от лесните. Медът, който е успяла да извади е бил наполовина от обичайното, което успяват да произведат "нейните момичета",..
Бойкотът е силен инструмент за заостряне на вниманието върху даден проблем, но решенията оттам нататък са въпрос на много по-различен и смислен разговор, заяви за Радио Шумен Богомил Николов, изпълнителен директор на Българската национална асоциация „Активни потребители“, по повод готвения бойкот срещу търговските вериги на 13 февруари (четвъртък)...
По 54 измами са работили разследващи полицаи в област Шумен през миналата година. 8 от тях, колкото и през предходната година, са на възрастни хора, които са повярвали на старите схеми „пари за лечение на близък“ или „помощ на полицията“. На фона на устойчивост на телефонните мошеничества, се появяват и нови схеми, в които жертва стават и..
Татяна Терзиева е родена в третия по големина град на Казахстан, живее като дете в Северен Кавказ, но сърцето й винаги е било българско. Татяна, с моминска фамилия Чендева, е кримска българка и подчертава това с нескрита гордост. В края на 19 век предците й бягат от османските нашественици и се заселват в южната част на Кримския полуостров, където..