Предстои създаването на Център за превенция на рисковото поведение на пътя, в който са разположени най-съвременните технологии за превенция на риска. Това стана известно днес при представянето на Националната програма за изграждане на капацитет за повишаване на сигурността на пътя на сдружение "Отворена младеж", чиято първа стъпка е центърът.
Програмата бе представена пред четиридесет специалисти и експерти в областта на пътната безопасност, участващи в курс "Управление на скоростта" от области София-град, София-област, Кюстендил, Благоевград, Перник, Монтана, Враца и Видин, представляващи национални, областни и общински власти, полиция и НПО.
Участниците в курса ще имат възможността първи да се възползват от възможностите, които центърът дава, след официалното стартиране на програмата. Втората част на Националната програма за повишаване на сигурността на пътя е изграждане на капацитет на местно ниво за качествено оформяне на послания в областта на пътната безопасност и предаването им до демократично избраните институции на местно, регионално и национално ниво. Това включва безвъзмездно предоставяне на материали, техническа и експертна подкрепа и парични средства на стойност от над петдесет хиляди лева, по проект "Застъпници за пътна безопасност", подкрепен и от инициатива в рамките на програма "Младежта в действие" на Европейския съюз.
Националната програма за изграждане на капацитет за повишаване на сигурността на пътя е създадена, защото все по-често си задаваме неудобния въпрос "Дали сигурността на пътя наистина се повишава?", коментира за БТА Даниел Ванков, председател на сдружение "Отворена младеж". По думите му статистиката сочи, че броят на жертвите значително намалява през последните години. Официалните данни сочат, че през 2012 г. е имало 601 фатални случая срещу 657 през 2011 г. Броят на ранените също намалява, но със значително по-малки темпове - от 8303 на 8193. От друга страна пътнотранспортните произшествия се увеличават, като през 2012 г. те нарастват на 6717 от 6638 през 2011 г., показва статистиката.
Тези тенденции се наблюдават не само на национално, но и на европейско равнище, като все повече привличат вниманието на политици и експерти. Това е причината Европейският съюз да иска да определи цел за намаляване на тежките наранявания в резултат на пътнотранспортни произшествия, която да се добави към целта за намаляване наполовина на броя на смъртните случаи между 2011 г. и 2020 г.
Според Сим Калас, заместник-председател на Европейската комисия и комисар по транспорта, "броят на нараняванията е неприемливо висок", като сметката, която плащаме на европейско ниво, възлиза на около 2 процента от БВП. За 2012 г. това са 250 милиарда евро, коментира Калас в своя реч от март 2013. Същият процент се заплаща и от България, което означава, че сме платили сметка от над 1,5 милиарда лева за миналата година, по данни на Световната здравна организация от тази година. Ние смятаме, че новите предизвикателства изискват нови мерки и е крайно време да се спрат соловите ПР кампании, развиването на бизнес и трупането на дивиденти върху човешки трагедии. Поради това държа да отбележа, че програмата е насочена изключително към хората, които работят ежедневно за повишаване на безопасността по пътищата, поради което няма да се режат ленти или да се канят политици и звезди, подчерта Даниел Ванков. Важните хора са тези, които вършат същинската работа, смята още той и отбеляза, че по традиция най-добрите отразявания организацията споделя със значителната си аудиторията във Фейсбук.
От днес “Топлофикация Перник” започва поетапно пускане на отоплението. Парното ще се пуска по график, като с предимство са детските градини и училищата. Очаква се до четвъртък отоплението да бъде пуснато към всички абонати. В сгради, в които вътрешната отоплителна инсталация не е запълнена поради продължаващи ремонти в някои от жилищата, парното няма..
Съседни на София общини изразиха готовност да помогнат за извозването на боклука от районите "Красно село“ и "Люлин“. Това са Елин Пелин, Ботевград и Панагюрище. Дотук се стигна след като изтекоха договорите за сметоизвозване в двата района, където от понеделник техника и екипи на Завода за боклук извозват отпадъците. " 70 процента от..
Община Панагюрище може да помогне на Столичната община със специализиран автомобил, който да събира контейнери за отпадъци. На територията на Панагюрище няма да се складира софийски боклук, заяви кметът Желязко Гагов: "Става въпрос за предоставяне на автомобил, който да събира така наречените бобри. Но, очакваме писмото от страна на Столичната..
Заем от 3 млн. лв. за закупуване на техника за "Софекострой" предлага групата на "Спаси София" в Столичния общински съвет. Доклад, който днес са внесли за разглеждане, аргументира необходимостта от разширяване на капацитета на общинското дружество, за да може да се изпълнят дейностите по сметопочистване и сметоизвозване, най-вече в районите..
Днес започват същинските дейности, с който "Топлофикация - София" ще извърши неотложен ремонт по мрежата в жк "Дружба" 2. Прогнозен график за поетапното спиране на топлоподаването в отделните карета от жилищни сгради е публикуван на сайта на дружеството. И обещават, че ще го актуализират. Снощи топлоподаването в "Дружба" 2 беше..
Защо дъждовете не са повече, но проблемите с наводненията стават по-чести? Истината е, че не стихията ни изненадва, а човешките грешки, пропуски, заобикалянето на правилата, а в някои случаи липсата на такива. В София има около 40 кв. км водни течения и водни площи . От десетилетия тук се е строяло в територии без изградена дъждовна..
Виктор Чаушев е новият заместник-кмет на Столичната община по направление "Транспорт и градска мобилност“. Той ще заеме длъжността от 13 октомври 2025 г., съобщиха от СО. Виктор Чаушев е свързан с разработването на комплексни анализи за оптимизация на обществения транспорт. През 2022 г. заема длъжността съветник на министъра на транспорта и..