Тя припомня, че е пяла на сцената на Софийската опера, когато е била студентка. Тук е и нейният дебют, когато завършва Консерваторията, в "Набуко", след което през месец юли 1989 г. напуска България, но както казва "не за да продължи да учи", а защото е имала договори за работа в операта в Цюрих и във Виенската щатс опера (благодарение на маестро Херберт фон Караян). Затова и апелът й към младите певци е да работят "стъпка по стъпка" (от лек към по-драматичен репертоар) така, както в началото тя се връща към Моцарт, въпреки договора, който има в Бордо за "Дон Карлос" с Мирела Френи (1989 г.).
Една дълга кариера означава гласът и личността да се развиват, казва Веселина Кацарова и допълва: "Певците с трийсет и четирийсетгодишна кариера бяха пример за мен". За дългата кариера е важно да имаш солидна вокална техника, да правиш по-малко експерименти с гласа (да не пееш болен), да имаш вродена, а не академична интелигентност, естетика, мъдрост, самочувствие, но не прекалено, дисциплина, както и желание да продължиш да работиш върху себе си.
От една година Веселина Кацарова е и артистичен директор на операта в Стара Загора. Думите й за родния град, за операта, за хората, които работят там, са пълни с любов. Категорична е, че хората трябва да бъдат мотивирани, да обикнат пак това, което правят. Желанието й е в България, както извън нея, да се събират различни култури. Като потвърждение на думите й - на 26 октомври тя ще пее в "Дон Карлос" в Стара Загора заедно с френския певец Сирил Ровери, който ще гостува и в Софийската опера на 20 октомври.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..