Аз съм много щастлив, че изпълняваме може би най-популярната, най-красивата версия на "Годишните времена на Буенос Айрес", които, освен че ни показват красотата на тангото, правят едни много красиви препратки към Вивалди", казва маестро Найден Тодоров.
Въпреки че в България Сара Чанг е за трети път, с оркестъра на филхармонията, както и с маестро Тодоров, тя се среща за първи път и е впечатлена от работата си с тях.
За мен беше голямо удоволствие да работя с маестро Тодоров. Много рядко се случва да влезеш на първа репетиция с непознат оркестър и диригент и да се получи още първия път. Ако говорим за Вивалди, мисля че не само цигуларите, но и обикновените хора познават "Четирите годишни времена". Да не забравяме, че тази музика звучи в хотелите, по летищата и на други обществени места. Пиацола обаче взима чистия, класически звук на Вивалди и го превръща в нещо по-примамливо, нещо по-изкусително. Става една съпоставка между двата стила, споделя Сара Чанг.
За успеха на един концерт са важни не само изпълнителите, но и публиката. Цигуларката казва, че когато излиза на сцената, преди да започне да свири - хвърля поглед към зрителите. Еднакво симпатични са й както официално облечените хора, за които вечерта е специална, така и младежите по дънки, които също се интересуват от класическа музика. Все пак, публиката е различна в различните градове и страни и това й е интересно.
А дали тази вечер ще й хареса публиката в зала "България"? Надяваме се, да не я разочароваме, защото това, което определено дразни Сара Чанг, е снимането с телефон по време на концерт.
Още за избора на програмата, за впечатленията на Сара Чанг от маестро Тодоров и от оркестъра – чуйте в звуковия файл.
Ана Андреу Бакеро гостува в България с дебютния си исторически роман „Принцесата от Бухенвалд“ – печалната история на Мафалда Савойска, сестра на Царица Йоанна Българска. Събеседник ни е Деметра Димитрова, редактор на романа: "Тайно се надявахме тя да дойде, имахме интересен диалог с читателите. Инициативата дойде от Институт "Сервантес"...
Лечение чрез хипноза – митове и легенди. Гост по темата е Екатерина Цанова: психолог, който работи с Позитивна психотерапия и Хипнотерапия при паник атаки, повишена тревожност, страхове, фобии, безсъние, депресивни състояния, обсесивно-компулсивно разстройство, хранителни разстройства, житейски кризи и др.: "Хипнозата е състояние на контролиран..
Започва 29-то издание на София Филм Фест – представя ни го основателят, самият Стефан Китанов: "Особено забележително е присъствието на българския филм - около 60 от 180-те филма са български. Почти 50 са премиерни, Важно е да гледаме българското кино в контекст, да сравним филмите помежду им и със световни. Темите са многообразни - от исторически до..
Започва Мисия „Стани инженер изобретател в Музейко“ – в нея ни въвеждат Александра Димитрова и Валентина Венкова: "Децата учат чрез играта, чрез преживявания. Така усвояват нови знания много лесно. Активират се всички видове интелигентност. С днешните работилници даваме възможност да се докоснат до различни професии, да влязат в обувките на..
Александър Христов и Яница ПетковаАлександър Христов и Яница ПетковаВ последния за тази седмица "Форум" водещият Лъчезар Христов насочи и предизвика актуалните коментатори да споделят мнения и разсъждения по следните теми : "Възраждане" внася в Народното събрание проекторешение за създаване на комисия, която да разследва дейността на чужди..
За последните 10 дни на остров Санторини са усетени над 6400 труса. Как учените разчитат цялата ситуация и до какви дългосрочни последствия може да доведе? Събеседник по темата в предаването "Ритъмът на столицата" е доц. Пламена Райкова, ръководител на Департамент "Сеизмология и сеизмично инженерство" към Националния институт по..
Съвсем скоро се очаква да бъдат достъпни и онлайн декларациите, чрез които Столичната община събира информация за количеството генериран отпадък от граждани и бизнес. От началото на този месец, местната администрация стартира кампания, с която цели да се подпомогне определянето на точния размер на такса „битови отпадъци“ (ТБО), тъй като от 1..