Имах малко по-трудно детство. Израстнах в италианско католическо семейство в Ню Йорк и по-точно в Бронкс, където знаете, че има гето. Семейството ми се изнесе от града и на практика живеехме в покрайнините на Ню Йорк. А 60-те бяха години на голяма надежда в САЩ - времето на Джон Кенеди, хора летяха до Луната. Преди войната във Виетнам Америка беше и доста оптимистично място, където можеше да мечтаеш за всичко. И всяка мечта можеше да се сбъдне. И това, че на 16 хванах за първи път камерата и реших да правя филми, не беше кой знае колко необикновено. Такъв беше духът на времето. Всичко беше възможно.
Това бяха ранните години на Бийтълс, Ролинг Стоунс - музика, която ми харесва. И някакси във въздуха имаше творчески заряд, който свърши със 60-те години.
Хубавото при мен беше, че рано осъзнах с какво искам да се занимавам и че ще бъда филмов режисьор и мога да го правя. И като всички останали и аз ходих първо на училище, после в университета. Трябваше да направя този огромен скок от завършването и започването на работа и да се издържам от това, което правя.
В Ню Йорк в средата на 70-те на практика нямаше независимо кино. Ние трябваше да го измислим. Имахме, разбира се, възможността да отидем в Холивуд, да си намерим там работа и да снимаме филми, но избрахме другия път. Вдъхновявахме се от европейските режисьори, френската нова вълна. Тези филми изглеждаха така, все едно си хванал камерата със своите приятели и си започнал да снимаш. И в крайна сметка ситуацията не се е променила кой знае колко много. Да, сега има по-добри възможности да се финансират такива проекти. Но основното е, че вярваме в това, което правим и продължаваме да го отстояваме. Опитвам се да бъде искрен. Сега съм будист, но дъщеря ми е християнка. Мисля, че това е следващата стъпка към духовността. Все още развивам ума си и все още се уча. И се вълнувам винаги, когато започвам снимки.
На въпроса кои са най-интересните сюжети и истории, когато започва да снима и за какво иска да разказва най-много, Ейбъл Ферара отговори така:
В началото бяхме много философски настроени. Впоследствие станахме и много политически настроени. Просто защото войната във Виетнам започна. Наши близки загиваха някъде там. И нямаше как да не политизираме своята работа. Сега, като се замисля, филми като „Битката за Алжир“, филмите на Пазолини - ето още от тези връзки, някак си станаха една от причините да се прави такова кино.Всеки филм е политически. Ние живеем на този свят и правим филмите си. Така че просто няма как да избягаш от това. Киното е едно от най-силните оръжия за масово поразяване, макар и в позитивен смисъл.
Дали съм доволен от работата си? Доволен не е думата за филмов режисьор. Какво значи да си доволен, когато непрекъснато трябва да се справяш с проблема как точно да изразиш това, което носиш в себе си. Мистерия е да снимаш и след това да вземеш парчетата лента и да ги сглобиш в едно цяло. Понякога има моменти на удовлетворение. Но все пак човек се променя, светът и гледната му точка също.
Иначе музиката е много голямо вдъхновение за мен. Филмите до голяма степен съществуват и заради музиката. Музиката и изображенията са част от магията на киното. Почти няма такова нещо като нямо кино. Дори и тогава един човек сяда на едно пиано в кино салона и свири, докато филмът тече. Така че музиката винаги върви ръка за ръка с киното. И чрез нея аз се опитвам да намеря своя начин и своя път да се справя с това как да помиря музиката и изображението, така че като гледаш филма той да те докосне, да те грабне, да ти е яко. Всичко това на практика е необяснимо как се случва.
И в крайна сметка тази магия на киното, за която не ти стига цял живот да я разгадаеш, се свежда до един универсален език, на който всички ние общуваме. И когато един филм е направен добре, той е въздействащ и достига до всеки, също като музиката.
С тържествена церемония пред паметника на българския революционер Георги Бенковски в Борисовата градина, Столичната община отбеляза 149-ата годишнина от избухването на Априлското въстание. В събитието участваха актрисата Василка Сугарева и квартет "Светоглас", а ученици от 37. СУ "Райна Княгиня" се включиха във викторина с въпроси, свързани..
На 28.04.2025 г. се навършват 75 години от рождението на писателя, сценарист, кино и театрален режисьор Николай Вълчинов (1950 г. – 2010 г.) Николай Вълчинов е творец от поколението автори, родени петдесетте години на миналия век. Изключителна личност, надарен с талант в почти всички области на изкуството. Той е актьор, режисьор, писател,..
Вокалистката и преподавател в Музикалната академия Адриана Бенова ще издаде албум с авторска музика в края на годината, но вече изпълнява части от него на живо пред публика. Близката изява на "Адриана Бенова Квинтет" - Калин Жечев – пиано, Ясен Василев - китара и Атанас Попов - барабани, със специален гост Борис Таслев – контрабас, ще бъде..
Инициативата "Ден без асансьори" се организира всяка година в последната сряда на месец април. През 2025 година нейното единадесето издание се провежда на днешния ден, сряда, 30 април и може да се осъществи навсякъде – в офиси, търговски центрове, обществени блокове, паркинги, университети и други обществени или частни сгради. Национален..
Проект #ReKosh - интелигентен контейнер с AI технология за събиране и класификация на пластмасови бутилки и кенчета на Техническия университет е отличен в конкурса "Най-добър младежки стартъп“ и с награда на Столичната община. Проектът стартира през 2021 г. и е първият инженерен проект за Денис Исметов. Заедно с Александър Кочев представиха..
Почти цялата площ на защитената местност "Алдомировското блато" беше засегната от пожар, възникнал на 16 април . В резултат на инцидента е унищожена значителна част от растителността и местообитанията в блатото , съобщиха от Министерството на околната среда и водите. Блатото е разположено в землището на с. Алдомировци, община Сливница,..
Жители от столични квартали протестираха снощи заради липса на свързаност със Северната скоростна тангента - 10 години след нейното изграждане. Проектирането на пътните връзки липсва от инвестиционната програма на Столичната община, а това означава, че строителството на тези пътни връзки няма да започне и следващата година. Сред исканията..