Потърсихме главния архитект на София с подробности за самата наредба. Разговаряхме и с Ангел Станчев - председател на Българската асоциация за външна реклама, от където пък приветстват новата наредба.
Свързахме се и с Байко Байков, за да разберем защо Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти е категорично против наредбата да бъде приета.
Арх. Здравко Здравков обясни, че наредбата предизвиква сериозен дебат, но крайната цел е да бъде намалена визуалната комуникация, която включва много рекламни елементи в града. "Работи се в няколко посоки, едната от които включва увеличаване на разстоянието между отделните рекламни елементи. На отделни градски булеварди разстоянието ще се увеличи от 50 на 100 метра, на главните почти тройно. Целта е намаляване на визуалния шум и регламентиране на новопоявилите се LED дисплеи в града, които заменят стационарните билборди", каза арх. Здравков.
Новата наредба предвижда изцяло забрана на рекламата в първа зона. Зона 1 е ограничена в територията бул. "Цар Освободител", ул. "19 февруари", ул. "Московска", ул. "Малко Търново", бул. "Княз Дондуков", площадни пространства, включително тяхната рамка. Това са площадите "Независимост", "Атанас Буров", "Народно събрание", "Александър Батенберг" и пл. "Паметник Васил Левски", както и бул. "Цар Освободител" в участъка от пл. "Народно събрание" до бул. "Васил Левски".
От Българската асоциация за външна реклама са категорични, че наредбата трябва да бъде приета.
"Ние се отнасяме положително към всичко, което се прави в момента, защото трябва да има някакъв ред в града. Имаме дребни забележки, но сме категорични, че тази наредба трябва да се приеме в този ѝ вид. Има доста добри неща, които ще изиграят добра регулация за пазара за външна реклама. Наложително е да се приеме и мисля, че е добре за града. Не мисля, че бизнесът ще бъде ощетен от новата наредба", каза пред Радио София Ангел Станчев - председател на Асоциацията.
Търговците и рекламодателите обаче изразяват доста негативни позиции относно наредбата.
"Нашата асоциация излезе с писмено становище веднага, след като се запознахме с предложението и ние сме против подобна регулация. Това ще ощети нашите клиенти и туроператори като цяло, защото търговските обекти изпълняват търговска функция и витрините като елементи от тази търговска дейност са натоварени с това, да идентифицират самия търговец и продуктите, които той предлага", каза председателят на управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции Байко Байков.
Сред изразилите негативни становища са и Сдружението за модерна търговия, в което членуват големите търговски вериги, Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България, Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки и Асоциацията на застрахователните брокери. Освен това, живеещите в идеалния център столичани също изпитват недоволство, защото няма да могат да отдават фасадите, покривите или калканите на сградите за рекламни цели.
Главният архитект обаче е категоричен, че няма да бъдат допускани сериозни промени в текстовете и ще се търси баланс. Той обаче е категоричен, че София повече не може да прилича на битпазар.
Ако и вие имате конкретен случай, свързан с институциите в София и не знаете към кого да се обърнете, потърсете ни във фейсбук страницата на Радио София, на имейл glas@bnr.bg или на телефон 02/ 9336 200. Не забраявйте да оставите вашето име и телефон за контакт. Ние ще се свържем с вас.
С урбаниста Здравко Петров говорим за някои от сградите по ул.Граф Игнатиев: "Улицата е наследник на стар сокак по направление Самоков. Затова и името ѝ е било Самоковска. Около т.н.Черна джамия (Св.Седмочисленици) е била една от най-богатите турски махали, с мегдан кафене-башъ (пл.Славейков). Улицата започва от отклонението на ул.Алабинска. Там е и..
"Рози срещу насилието“ е активистки проект, създаден с цел повишаване на информираността относно домашното и джендърното насилие. Концепцията е хората заедно да изплетат лилави рози и да ги поставят на видно обществено място в града. Това е форма на активизъм, известна като „yarnbombing“, която използва плетенето като начин да се привлече внимание към..
На 9 и 10 ноември се провежда последният за годината Фестивал на легалните графити Мостъ 3, който ще преобрази железопътния прелез на бул. "Ботевградско шосе". Това събитие събира на едно място някои от най-талантливите графити и стрийт арт артисти, които вдъхват нов живот на градската среда. Портрети на известни български спортисти като Георги..
Силата на промяната: 19 благотворителен бал на фондация „Сийдър“ обединява дарители за по-добро бъдеще на най-уязвимите. Александрина Димитрова, изп. директор на фондацията с подробностите и каузите: :"През годините съдействаме по замяната на държавните институции с центровете от семеен тип. Голяма част от децата са с физически и ментални..
Фестивал на чая FesTEAval събира на едно място любителите на ароматната гореща напитка и обединява култура, образование и изкуство. В рамките на фестивала ще бъдат представени разнообразни чаени предложения от цял свят, комбинирайки както традиционни, така и модерни вкусове. Чаят ще бъде съчетан с културни демонстрации и лекции, за здравословния..
Пътешествие в света на научните загадки и бъдещите технологии, което ще промени начина, по който виждате света около вас, обещават на любопитни зрители и участници организаторите от Ratio на форум в София Тех Парк, която ще се проведе на 9 ноември, събота, след 10:00 часа. Предвидени са завладяващи теми, представени от международни..
Стигнахме ли дъното? - това попитаха седмичните коментатори на "Форум" след случилото се снощи пред Народния театър "Иван Вазов" по повод постановката на Джон Малкович по пиеса на Бърнард Шоу. Протестът, прераснал във физически сблъсък, сякаш е активно мероприятие от гледна точка на политическия интерес, подхвърлиха Тодор Терзиев и Манол..