Всеки един параметър на защита се разделя на класове. Устойчивостта на вятър има шест класа, водоустойчивост - 10 класа. При стъклата пък има нива на светлинна и слънчево топлинна пропускливост. При PVC профилите има няколко класа, според дебелината на рамката. По-тънкият профил може да е по-евтин, но шумоизолацията, стабилността и трайността ще са ниски. Най-добре е да изберем клас А, гарантиращ топ качество. Разбира се по-високите параметри водят и до по-висока цена, за това трябва да се съобразим с възможностите си. Естествено най-хубаво е да има оптимално съотношение между цена и качество.
Хубавите прозорци са в стъклопакети с полирани стъкла, понякога и със слънцезащитно покритие. Евтиното стъкло води до непредвидени нови разходи.
Един от най-важните елементи при ПВЦ прозорците е стъклопакетът. Именно той в голяма степен определя топлопроводимостта. Стъклопакетите се състоят от две или повече стъкла, разделени помежду им от камера, запълнена с въздух или с газ.
На пазара най-търсени са енергоспестяващи стъклопакети. При тях на вътрешната страна има нанесено фино покритие от сребърни йони. Това води до по-малка топлопроводимост, в сравнение с обикновеното стъкло. Другият важен факто е, с колко камери е стъклопакета. Най-разпространени са еднокамерните, като все по често хората избита двукамерни, и в много редки случаи трикамерни, но при тях цената се покачва доста, което ги прави и не предпочитани.
За изолацията при стъклопакетите е важно дали са пълни с газ и какво е отстоянието между отделните стъкла и каква е дебелината на използваното стъкло. Най-често стъклопакетите се пълнят с аргон, а при качествено изпълнение може да бъде запечатан близо 20 години. Дебелината пък не трябва да е по-малко от 4 мм, защото тогава прозорецът няма да може да изпълни функцията си.
Една от най-големите компании за производство на стъкло в Европа развиваща дейност в над 10 държави, има завод и в България. Той е разположен в Търговище. Над 3000 души изработват стъкло за най-различни нужди, от обикновени прозорци до финиш на фотоволтаични панели и автомобилни стъкла. Доказателство за българското качеството е стъклената фасада на строящото се в момента най-голямо летище в света, това в Истанбул. За предизвикателствата при изпълнението на този голям проект чуйте повече в интервюто на Божидар Янев с Виктор Керчев.
Във втория ден от седмицата гост в коментарното предаване "Форум" е Лора Младенова - автор, поет и активист с журналистическо и юридическо образование. Заедно с водещия Лъчезар Христов, тя обсъди следните теми: Боклукът на София: Общината търси да купи още камиони, как се стигна дотук; Политически сезон в условията на напрежение и протести;..
Заради интензивния трафик се променя организацията на движение в участък с ремонт от автомагистрала “Тракия" в Софийска област между 24-и и 33-и километър, съобщават от Агенция "Пътна инфраструктура". До 9 октомври (четвъртък) на четири пъти в следобедните часове - в 12 ч., 14 ч., 16 ч. и 18 ч., за около 30 - 45 минути ще се спира изцяло движението..
Нормални ли са климатичните процеси, които наблюдаваме през последните години по света, но и в България - свлачища, поройни дъждове, пожари. “Те са пряко следствие от климатичните промени, които настъпват и се ускоряват, така че това, което виждаме сега и което ще виждаме в бъдеще, е новата климатична реалност и трябва да сме подготвени..
Мотото тази година "Всяка история е уникална, всяко пътуване има значение“ напомня, че зад всяка диагноза стои лична история - история на смелост, устойчивост и надежда. По данни на Световната здравна организация, през 2022 година близо 2,3 милиона жени по света са диагностицирани с рак на гърдата, а над 670 хиляди са загубили битката с болестта. В..
Критики, обяснения и предложения как да се реши кризисната ситуация с липсата на фирма, която почиства и извозва отпадъците в столичните райони “Люлин“ и “Красно село“, се чуха по време на днешното заседание на комисията по екология и околна среда в Столичния общински съвет. На нея освен зам.-кметът по екология Надежда Бобчева, присъстваха районните..
Инициативата на Асоциацията за история и бъдеще на българската авиация (АИББА) за построяване на реплика на самолета, с който по време на бомбардировките на София през Втората световна война 27-годишният поручик Димитър Списаревски се жертва, за да спаси други българи, вече е към своя финал. Представянето ще се състои на 16 октомври,..