За качеството на туристическия продукт, квалификацията на кадрите, която има пряко отношение към удовлетвореността на клиентите, от какво се оплакват потребителите на туристически услуги и как можем да подаваме сигнали – за това е разговорът ни с Константин Райков - член на Комисията за защита на потребителите (КЗП).
За да ни е спокойна и приятна почивката има няколко нетрудни за изпълнение стъпки, които най-малкото ще ни спестят неприятности.
Започва се с проверка на търговеца, при когото ще отседнем или ще ползваме друга негова услуга – съветва Константин Райков. В интернет може да се сравнят цените, качеството и условията на близки до него конкуренти, да се провери дейността в по-минал период, отзиви на клиенти. (Все пак гледаме източниците да са надеждни) Дали обектът има категоризация и каква е тя.
Нека не вярваме 100% на картинките и описанията. Ако водим кореспонденция или подписваме документи – задължително е да ги пазим – за евентуална защита на правата - при рекламация например.
Някои потребители предпочитат сами да пътуват, сами да резервират места за настаняване, други – разчитат на организираната от фирма почивка. Всеки начин има предимства и недостатъци.
При директно договаряне може би цената е по-висока, отколкото през туроператор. Добре е да направите проучване не само за разликата в цената, но и в пакета от услуги, които се предлагат. Туроператорът е комисионер, но предлага широк набор от предложения, изборът е по-голям. Но добре е и него да проучите, преди да му се доверите. Повишаване на цените е допустимо само при ограничени случаи.
След кратката информация от реклама или брошура, туроператорът е длъжен да предостави и т.нар. преддоговорна информация – точна цена (и в български лева); пунктовете, начална и крайна дата на пътуване; броя нощувки; категорията и местонахожденията на настаняването, включените хранения; дали има изискване за минимален брой туристи, за да се осъществи пътуването, дали има визов режим за съответната страна; вида на транспорт; сключената застраховка; дали се предвиждат атракции, за които е необходимо допълнително заплащане.
Много от тези въпроси влизат като пунктове и в окончателния договор, който се подписва с туроператора.
При резервация през онлайн платформа важат до голяма степен тези изисквания, особено за проучването. Нека се внимава с периода, в който ще почиваме, защото цените зависят и от това.
По думите на специалиста днес не е толкова важно на коя линия към морето е съответният хотел, колкото дали има възможност да се посетят в близост културни и археологически забележителности.
Той охарактеризира и т.нар. дигитален турист, който задължава бизнеса да се съобразява и да се развива.
Жалбите, свързани с туристически услуги, са около 5% от всички, постъпващи в КЗП – около 2000-2500 на година. Най-често те са за качеството на услугите.
При възникнал проблем, опитайте се спокойно и аргументирано да го изложите пред туроператора. Често пъти той проявява разбиране и решава проблема или предоставя компенсация. В други случаи можете да сезирате КЗП, която реагира, но понякога е необходимо време за извършване на проверка.
С Комисията може да се свържете или на денонощния телефон 0700 111 22, или да изпратите жалба по имейл от сайта.
Чуйте целия разговор на Катя Василева с Константин Райков.
Необикновените истории на зоолога Антония Хубанчева с кауза и доза диво вдъхновение в Ratio на 15-ти юли. За едно вълнуващо пътешествие през амазонските джунгли, из Карибите към сензорния свят на прилепите и обратно в сърцето на София - за всичко това разказа в предаването “Радиокафе” зоологът Антония Хубанчева . “Джунгли, скакалци и твърдоглави..
Много от нас не понасят температури над 35 градуса, но е лято и е юли, така че е в реда на нещата времето да е горещо. Въпросът е как да се спасим от жегите , особено по пладне, когато температурите са в своя пик. Единият вариант е да стоим в затворено помещение с климатик. Но това е много по-нездравословно, отколкото да отидем в парка..
От тази нощ двата терминала на Летище "Васил Левски" в София ще бъдат обслужвани от автобус от мрежата на градския транспорт, припомнят от аеропорта. В края на юни Столичният общински съвет гласува предложението с цел подобряване достъпа и облекчаване на придвижването на хилядите пътници и служители в района. Маршрутът на нощната линия N4..
Община Своге работи върху частични проблеми с безводието по време на летните месеци. В някои населени места е въведен воден режим. За момента не е засечено замърсяване на водата. Кметът Емил Иванов е издал заповед в началото на юли, с която във връзка с достигане на експлоатационния минимум на някои водоизточници, се забранява..
След трагичният случай с двама загинали на АМ “Тракия” от 13 юли, от днес официално толкамерите ще засичат нарушителите в аварийните ленти по магистралите. Първите санкционирани ще получат още днес фишовете си по електронен път. Тол камерите ще заснемат нарушителите от няколко ъгъла – отпред, отзад и в панорама, а снимките се изпращат до МВР, където ще..
Надявам се на споразумение и да не се стигне до ефективни стачни действия, включително и спиране участие в потушаване на пожари. Това заяви пред БНР-Радио София и на път за среща с министъра на земеделието Георги Тахов Константин Чолаков, председател на Федерацията на синдикалните организации в горското стопанство и дървопреработващата..
Проектът “Богини на водата“ в Банкя е арт платформа за изява на идентичността, таланта и емоциите на младите хора, с няколко творчески ателиета и музикално-танцов спектакъл, с представления, които ще се проведат на 25-ти и 27-ми юли. “Избрахме темата “Богини на водата”, защото символ на гр. Банкя е минералната вода и водата като стихия като магия, която..