Пред Радио София Сара-Нора Кръстева обясни, че известно време е съчетавала работата си на сцената с тази на ръководител, но в даден момент усеща, че административните й ангажименти са много и постепенно намалява изявите си, докато не разбира, че трябва да поеме само по единия път.
На сцената трябва да даваш максимума от себе си и всеки ден да си в залата. Аз такова време нямах, но слава на Бога в театъра има прекрасни балерини, така че не смятам, че публиката е ощетена от моята липса. Който ме помни, ще се радвам, но сега има невероятно поколение в театъра и съм щастлива с техните изяви.
Сара-Нора Кръстева завършва Националното училище за танцово изкуство през 1996 г. в класа на доц. Калина Богоева. Още като ученичка има успешни балетни изяви, които намират израз през 1995 г. в Наградата за балетни постижения и Наградата за най-перспективен млад изпълнител от Националния балетен конкурс „Анастас Петров”. През учебната 1995-1996 г. е удостоена със стипендия „Анастас Петров”. През същата година получава отличието за най-млад участник на Международния балетен конкурс в Осака, а през 1997 г. е финалист на Международния балетен конкурс в Москва. Веднага след дипломирането си, Сара-Нора Кръстева постъпва в балетната трупа на Националната опера и балет, преминавайки през всички категории от ансамбъл до солистка. От 2003 г. е прима, а през 2009 година става най-младият директор на националния ни балет.
Какво дава званието "прима" на балерините? Как се постига съвършенството? И има ли неща, за които една балерина съжалява, чуйте в предаването "Кой кой е".
Ангелина Владикова и Силвия Трифонова от сдружение Bridges ни запознават с Концерта на толерантността под егидата на Австрийското посолство, което от миналата година е партньор на събитието: "Сдружението е създадено преди 16 години - то е платформа за диалог между различните религии и култури. Всяка първа седмица на февруари, от 2011 е седмица за..
Мая Цанева за рубриката "С деца на открито" на БНР и Сдружение "Безопасни детски площадки" ни запознава с ръководството , което СО са разпространили за да се превърнат училищните дворове в зелено споделено пространство: "Приветстваме тази нова програма, стартираща с обновяването на два училищни двора. Нямаме информация за архитектите, урбанистите,..
Лаврен Петров за изложбата на Здравко Александров : "От години сме приели мисията да представяме неговото творчество. Твърде малко бе времето за първата национална изложба миналата година и сега представяме 24 негови произведения в новия ни салон. Половината от тях не бяха показвани на националната изложба. Здравко Александров е оценен рано. Той е..
Разговорите са с Еди Емирян - един от стожерите на "Хоризонт" и с Милен Димитров - редактор в Дирекция “Дигитални програми”, направление “Интернет портал” на Българското национално радио. Също така Милен работи към Златния фонд на Радиото. И, разбира се, по-младите от нас го познаваме, като постоянен лектор в БНР Академията, създадена с методическа и..
Курубаглар, Лозеница, Лозенец - трансформациите в името са не по-малки от трансформациите на мястото: В първата част се срещаме с "оазиса в степната равнина" по разказ на Вазов от края на 19 век. Защо е била пренебрегната и кога се правят първите стъпки за "охубявяването" ѝ? Слушаме и спомени на Иван Венедиков за държавната и общинска политика,..
В "Адресите на любовта" припомняме за един от най-големите цигулкови виртуози на ХХ век, който умира беден и самотен, непознал любов и женска ласка. Един от редките случаи, в които разказваме анти-любовна история. Навремето наричали Васко Абаджиев гениален, но странен. Днес биха го описали с модерното определение „от аутистичния спектър“...
Ана Андреу Бакеро гостува в България с дебютния си исторически роман „Принцесата от Бухенвалд“ – печалната история на Мафалда Савойска, сестра на Царица Йоанна Българска. Събеседник ни е Деметра Димитрова, редактор на романа: "Тайно се надявахме тя да дойде, имахме интересен диалог с читателите. Инициативата дойде от Институт "Сервантес"...