Винаги съм се забавлявала на Гугъл резултатите при първоначално изписване на въпроса: защо артистите са…
Тогава излизат следните резултати на база многократно търсене:
…бедни
…странни
…депресирани
…зле по математика
…важни
…толкова неподредени
…гей
…объркани души
Съществува една такава максима, че, когато имаш талант, правиш нещата с лекота, а друг човек за същото трябва да полага неимоверни усилия, за да се получи що-годе същия резултат. В смисъл, че, когато човек се усеща посредствен, тоест не му достига талант, той компенсира с усърдие, което до известна степен е достойно поведение.
Само, че аз не вярвам в това, драги мои…
Не вярвам първо, че неталантливият човек си дава тази честна оценка, че не притежава мечтания капацитет. Кой от нас вътрешно с хладно спокойствие, ще си признае: аз съм зле, но мога да бачкам здраво за сметка на това. Чак такава честност не ми се вярва да притежаваме. Но пък в заблудите сме царе…
Също така не съм убедена обаче, че и истински талантливият има това ярко усещане за собствените сили. Повечето пъти талантът е адски фражилен. Има нужда от постоянна обратна връзка, която обаче никога не му е напълно достатъчна.
Това, което ги отличава е, че ако вторите по-често се отказват и занемаряват таланта, то първите се организират по всякакви възможни линии и действат. Тази систематичност им дава усещане за сигурност, оттам - вътрешното уверение, че нещата им се получават.
Талантът от своя страна е безреден и не само изглежда, той често си е. Това се получава така, защото не трябва да влага чак толкова ресурси, за което другите дават мило и драго, и цялото си време.
Страшното идва, когато това усърдие на посредствените преминава в свръхамбиция и някакъв нелоялен състезателен дух. И тези хора с радост са готови да прегазват…
На кого му пука всъщност, че някъде там талантът се самоубива, често никой не е разбрал, видял или го е грижа, че този човек носи нещо в себе си. Впоследствие може някой да се пресети, но е твърде късно…
За разлика от добре организираната посредственост, която веднъж набрала скорост, започва да се радва на владеенето на положението и хората. Те отчитат всичко това като лична битка, увенчана с успех. И донякъде са прави, малцина биха водили такива битки.
Талантливият наистина обича това, което прави и има нужда да го прави добре, затова той се съизмерва с най-добрите примери в неговото направление, затова винаги се съмнява в себе си и мисли, че не му достига нещо, дори и когато го хвалят. Той знае какво не му достига. На посредствения му стига да е един пръст по-нагоре от тези в неговата локва, да победи по един или друг начин на локално ниво и да си изживее своята малка победа.
Талантът често избира самотата, хаоса и бягството от реалността, защото се загубва в таланта си. Той е и дар, но и унищожител. Непригодността им към света ги съсипва, дори за момент да повярват не толкава в себе си, колкото в нещото, което им се отдава с лекота…

Радиоразходката днес е посветена на последните месеци на Яворов - малко след смъртта на Лора Каравелова и вторият успешен опит за самоубийство. Началото на края е в дома на сем.Тихови в края на 1913 г. Сградата сега не съществува. Освен спомените на Яворов, цитираме в-к "Утро" и в-к "Мир". Убийство или самоубийство? Всеки вестник споделя история -..
В Деня на будителите, но и на журналистиката, обръщаме внимание на списание "Любословие" и неговия издател - Константин Фотинов. Славейко Докузов от Историческия музей в Самоков е наш събеседник и един от съставителите на изложбата, посветена на 240-та годишнина от рождението на Константин Фотинов: На откриването, директорът на музея казва, че "не е..
Името на първата българска дипломирана лекарка и една от най-големите дарителки от началото на ХХ век тъне в незаслужено забвение. Освен в родното ѝ Габрово, където окръжната болница носи нейното име. А д-р Тота Венкова Чехларова се посвещава на бедните и на страдащите, за да потисне травмата от трагично завършила любов. За споделените ѝ..
Бояна Гяурова и Марта Москова в аванс ни представят Международният форум за графичен дизайн "Мелба дизайн" - очаквайте ни на 8 на живо от там: "Всяка година фестивалът расте. Основният фокус е лекционният симпозиум със 7 дизайнера от Европа. Винаги да има от всичко за всеки. Куратори, организатори на подобни събития. На 6 откриваме изложбата..
"Танцът на епохите" е зрелищен спектакъл от Турция. Продуцентът Георги Радев представя националното му турне в България: "Двигателят на това пищно шоу поставя мост между народите чрез културата. Танците през вековете се сравняват с "Огъня на Анадола", но тук всеки танц е етюд от различна епоха. Чак до елементи на хип-хоп. По официални данни..
Представяне за България на новата платформа „ Female Film Club (FFC) ” - глобална общност за жени, които се занимават с кино. Представя ни я Красимира Белев - актриса, продуцент и сценарист, която живее и работи в Лос Анджелис: "Платформата е създадена преди 4 години по време на КОВИД. В момента има над 3000 души от 66 държави. Сега я направихме и..
Забравената история на сестрата на Иван Шишман – Кера Тамара – оживява в пищния исторически роман "Корона за княгинята" от Ангелина Ангелова, която ни гостува по този повод: "С времето Денят на будителите придоби по-голямо значение за мен. А като превърнеш езика в професия денят е още по-важен. Романът е определян и за исторически, но за мен е и..