Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Стилиян Запорожанов:

Дигиталният маркетинг "програмира" мисленето на потребителите

Гурутата в дигиталния маркетинг се сблъскват с морална дилема

Добрият маркетинг специалист в дигитална среда трябва да умее да привлече вниманието на потребителя да прочете даден текст или да види определено изображение, като след това предприеме някакво действие, което ще доведе до желания резултат от бизнеса. Защото потребителите в дигиталната среда са по-скоро пасивни, каза пред Радио София специалистът по дигитален маркетинг Стилиян Запорожанов. Маркетингът се гради изцяло на човешката психология и познаване на човешките потребности. Изхождайки от това познание маркетинг специалистите могат да създадат конкретно послание, което да предизвика дадена емоция и да предприеме определено действие.


Стилиян ЗапорожановСоциалните мрежи в момента наистина обединяват хората и дава възможност не само за лесно пазаруване и да приемаме съдържание, което иначе не бихме се сетили да потърсим. Всички социални мрежи работят на заден план с изкуствен интелект, който анализира какво е потребителското поведение и разбира какви са нашите предпочитания. Стилиян Запорожанов препоръча на слушателите да гледат документалния филм "Великият хак", базиран на Брекзит и на президентските избори, които печели Доналд Тръмп. Именно този филм показва как се манипулират рекламите в социалните мрежи, така че потенциалните гласоподаватели да бъдат "облъчени" да вземат конкретно решение.         

Философията на социалните мрежи е, че потребителите искат да се забавляват, да се образоват и да общуват с други хора. Именно тази философия се използва като основа при изработването на рекламни стратегии за отделните потребители. Маркетингът в дигиталната среда трябва да е проактивен и маркетинг специалистите "програмират" хората как да мислят в тази среда. Важен елемент от кампаниите в социалните мрежи е, че до потребителите достигат точните реклами, които може да са важни за тях.

Отправяйки поглед към бъдещето, Стилиян Запорожанов прогнозира преминаване на социалните мрежи във виртуалната реалност. Именно тази среда най-вероятно ще замени сегашните комуникации чрез мобилните устройства. Първите примери в това отношение са продажбите на реални имоти във виртуална среда.

Един важен аспект при създаването на много силни рекламни кампании за големите компании е моралният. В много случаи се създават гениални стратегии, които ще дадат добри резултати, но в полза на брандове, които може да имат неблагоприятно влияние върху хората. Когато един маркетинг специалист достигне високо ниво, той неминуемо се сблъсква с тази дилема.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Форум", 26.11.24: Възможно ли е правителство с равноотдалечен премиер?

Коментатори във "Форум" тази седмица са икономистът и политически анализатор Георги Вулджев и дългогодишният журналист Едуард Папазян. Заедно с водещия Лъчезар Христов, част от темите, които дискутираха днес бяха: -   Бойко Борисов заяви, че "с облекчение" оттегля кандидатурата си за премиер -  Възможно ли е правителство с равноотдалечен..

публикувано на 26.11.24 в 19:05

За дванадесети път "Тази Коледа чудесата правите Вие"

Вече 12 години фондация "За нашите деца" осъществява кампанията "Тази Коледа чудесата правите Вие". В нея могат да се включат компании, корпоративни екипи и бизнеси чрез продукти с кауза. До 22 декември екип на фондацията ще бъде и на Sofia Christmas Fest, където на специален щанд могат да бъдат закупени коледни изненади с благотворителна цел,..

публикувано на 26.11.24 в 18:12

За десети път "Базар на професиите" среща младежи с професионалисти от различи сфери

Десетото юбилейно издание на "Базар на професиите", организирано от Българската мрежа на глобалния договор на ООН ще срещне деца и младежи с компании и професионалисти от различи сфери. То ще се проведе на 29 и 30 ноември в иновационен Форум "Джон Атанасов" на София Тех Парк. "Базар на професиите 2024" ще премине под надслов "Твоето бъдеще по твоя..

публикувано на 26.11.24 в 17:00

Целогодишно приютът за бездомни хора в Перник приема нуждаещи се

Приютът за бездомни хора в Перник става целогодишен. Той е с капацитет за 10 лица и освен подслон през зимата, осигурява на настанените в него и топла храна. Центърът за бездомни хора се намира в кв. "Калкас" и досега функционираше само през зимните месеци. Той е създаден през 2020 г., припомни пред Радио София кметът на Перник Станислав..

публикувано на 26.11.24 в 16:05

Изложбата "Странни мисли по никое време" ще покаже 30 любопитни и изненадващи творби

В предаването “Радиокафе“ художникът Орлин Атанасов разказа за изложбата „Странни мисли по никое време“, която се открива на 27 ноември в джаз клуб в София. "Никое време“ е времето, в което живеем, а “странните мисли“ го съпътстват, изскачат най-различни, изненадващи и мен самият, затова си мисля, че би била любопитна и за зрителите",..

публикувано на 26.11.24 в 15:46