Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Десислава Олованова:

Рекламата мимикрира заради светогледа на поколението "Z"

Рекламата е вид въздействие, което има своите различни страни. От една страна тя е полезна, защото носи информация за различни стоки и услуги, но от друга много често тя е втръснала на съвременния човек, че се избягва или се приема като своеобразен фон.

Колкото повече се развиват пазарите в света, толкова по-агресивна става рекламата, защото в днешното време много от стоките не са изложени на витрина, а са т. нар. "маркетингови продукти", тоест предлагат се само чрез маркетинг, обясни Десислава Олованова - член на Управителния съвет на Българската асоциация на комуникационните агенции и част от състава на Апелативната комисия на Националния съвет за саморегулация. Рекламата започва и да се видоизменя, много от рекламодателите пренасочват бюджета и маркетинговите си дейности в интернет. Онлайн пространството обаче е по-различно и много често стандартната реклама там е неефктивна. Затова непрекъснато се търсят нови комуникационни механизми, които вкарват рекламирания продукт в самото съдържание. Казано иначе, рекламата започва все повече да прилича на "нереклама".

Десислава ОловановаГлобално изследване на общественото мнение, проведено в 140 държави, насочено към промените в градовете, показва, че 84 процента от хората в света са на мнение, че брандовете могат да променят много повече околната среда, отколкото политиците. Същевременно става ясно, че драматично е спаднало общественото доверие в организации като Обединените нации. Тази тенденция играе важна роля за рязката промяна в рекламното поведение, която кара брандовете не просто да показват предимствата на своите продукти, а да защитават каузи и да променят света.     

Настъпилите промени в голяма степен са свързани с настъпващите нови поколения - поколението "Милениум" и поколението "Z". Характерно за тези "нови хора" е, че те са родени в дигиталния свят, различават се коренно от предишните поколения, не мислят в граници и не живеят "в племена". Най-характерното за тях, обаче, е, че те не се самоопределят като нещо конкретно. Те могат да бъдат всичко в различни моменти. Ето защо те налагат съвършено различен маркетингов подход.

Десислава Олованова се спря и на морално-етичните принципи в рекламата, които в страната ни са добре регулирани и при нарушения се налага забрана за реклама. Клиентите имат ангажимент да спазват тези етични норми, защото биха загубили средства, ако се спре тяхна реклама.

На 26 ноември ще бъдат връчени престижните награди за реклама Effie. Мотото тази година е "Успешните кампании се познават от пръв поглед". Олованова поясни, че Effie оценява кръстосната точка между креативността, творческото решения и резултата от съответната рекламна кампания. Това е и единственият международен фестивал в тази област, който се провежда и в България.    
     

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

По-приятно от вчера, в София – до 33°

Днес ще бъде предимно слънчево , в следобедните часове главно над планините с развитие на купеста облачност, но само на отделни места в масивите в Югозападна България ще превали и прегърми. Ще духа слаб, в Дунавската равнина и Югоизточна България умерен вятър от изток-североизток. Дневните температури слабо ще се понижат и максималните ще бъдат между..

публикувано на 12.08.25 в 07:15

130 жилищни блока в София ще бъдат санирани със средства от ПВУ

130 многофамилни жилищни сгради ще бъдат санирани в Столичната община със средства от Плана за възстановяване и устойчивост . 40 от сградите ще се обновят по Етап 1 на Плана до края на месец юни 2026 г., а останалите са по втория етап. Това обяви заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Дора Янкова на днешна работна среща..

публикувано на 11.08.25 в 18:27
Снимки: tourism.gornamalina.bg

25 веломаршрута в Горна Малина ще бъдат маркирани и дигитализирани до следващото лято

Община Горна Малина инвестира в изграждането на велоалеи и екопътеки след засилен туристически интерес. "Продължават усилията ни да бъдем "Зелена община", да се развиваме като зелен оазис, с развитие на туризма, екологично чиста среда и съхранение на природата – отбеляза пред БНР-Радио София кметът на  Горна Малина Ангел Жиланов . – В тази..

публикувано на 11.08.25 в 17:20

В Костинброд се радват на повече деца, но подпомагат и двойки с проблеми

За осма поредна година Община Костинброд подкрепя финансово двойки с репродуктивни проблеми, които живеят на територията на общината. "Всеки живот си заслужава усилията – изтъкна пред БНР-Радио София зам.-кмета на общината Александър Ненов . – До момента сме подкрепили 13 двойки. През тази година очакваме още едно инвитро бебе. Струва си..

публикувано на 11.08.25 в 15:58
Боряна Ботева

Българите трети по дълголетие и добро здраве в ЕС?! Имате грешка май...

България е на трето място по дълголетие и добро здравословно състояние сред 30 европейски държави . Данни на Евростат за 2023 г. показват, че у нас хората живеят средно 68.6 години в добро здраве. Преди нас са само Малта и Италия. Българските жени се нареждат дори по-високо в тази класация – на второ място. Те живеят средно 71..

публикувано на 11.08.25 в 15:05

"Реките на София" с разширено издание тази година

" Реките на София“ е събитие, което се организира вече няколко години в София. От 2020 година насам, дългосрочната инициатива цели да преобрази връзката на градовете с техните реки. Всичко започва със събирането на “Колектив“, който обединява граждани, експерти и институции в различни инициативи, които имат за цел да подобрят средата в..

публикувано на 11.08.25 в 13:20

Имотите, довършителните дейности и еврото

Ефектът на еврото няма да бъде моментален върху пазара на имоти. ако се случи нещо, то то ще бъде плавно. “Според мен, България е една развиваща се държава и развитието на цените ще бъде както навсякъде по света. Спрямо инфлацията, цените ще се покачват, но много бавно. Дори след Ковид имаше много по-брутално покачване на цените. Моите очаквания..

публикувано на 11.08.25 в 11:59