Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Десислава Олованова:

Рекламата мимикрира заради светогледа на поколението "Z"

Рекламата е вид въздействие, което има своите различни страни. От една страна тя е полезна, защото носи информация за различни стоки и услуги, но от друга много често тя е втръснала на съвременния човек, че се избягва или се приема като своеобразен фон.

Колкото повече се развиват пазарите в света, толкова по-агресивна става рекламата, защото в днешното време много от стоките не са изложени на витрина, а са т. нар. "маркетингови продукти", тоест предлагат се само чрез маркетинг, обясни Десислава Олованова - член на Управителния съвет на Българската асоциация на комуникационните агенции и част от състава на Апелативната комисия на Националния съвет за саморегулация. Рекламата започва и да се видоизменя, много от рекламодателите пренасочват бюджета и маркетинговите си дейности в интернет. Онлайн пространството обаче е по-различно и много често стандартната реклама там е неефктивна. Затова непрекъснато се търсят нови комуникационни механизми, които вкарват рекламирания продукт в самото съдържание. Казано иначе, рекламата започва все повече да прилича на "нереклама".

Десислава ОловановаГлобално изследване на общественото мнение, проведено в 140 държави, насочено към промените в градовете, показва, че 84 процента от хората в света са на мнение, че брандовете могат да променят много повече околната среда, отколкото политиците. Същевременно става ясно, че драматично е спаднало общественото доверие в организации като Обединените нации. Тази тенденция играе важна роля за рязката промяна в рекламното поведение, която кара брандовете не просто да показват предимствата на своите продукти, а да защитават каузи и да променят света.     

Настъпилите промени в голяма степен са свързани с настъпващите нови поколения - поколението "Милениум" и поколението "Z". Характерно за тези "нови хора" е, че те са родени в дигиталния свят, различават се коренно от предишните поколения, не мислят в граници и не живеят "в племена". Най-характерното за тях, обаче, е, че те не се самоопределят като нещо конкретно. Те могат да бъдат всичко в различни моменти. Ето защо те налагат съвършено различен маркетингов подход.

Десислава Олованова се спря и на морално-етичните принципи в рекламата, които в страната ни са добре регулирани и при нарушения се налага забрана за реклама. Клиентите имат ангажимент да спазват тези етични норми, защото биха загубили средства, ако се спре тяхна реклама.

На 26 ноември ще бъдат връчени престижните награди за реклама Effie. Мотото тази година е "Успешните кампании се познават от пръв поглед". Олованова поясни, че Effie оценява кръстосната точка между креативността, творческото решения и резултата от съответната рекламна кампания. Това е и единственият международен фестивал в тази област, който се провежда и в България.    
     

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Изменение на ПУП може да помогне за довършването на бул. “Т. Каблешков”

Администрацията на кмета Васил Терзиев иска от Столичния общински съвет да одобри проект за изменение на подробен устройствен план (ПУП), който отключва довършването на бул. “Тодор Каблешков“ и е ключов участък от Третия градски ринг на София, съобщават от пресцентъра на Столичната община. “Ако Общинският съвет вземе решение и подкрепи нашето..

публикувано на 23.07.25 в 14:25

Нови масивни каменни структури откриха археолози на Кокалянски Урвич

Изключително археологическо откритие беше направено в крепостта Кокалянски Урвич край София – триъгълна каменна кула, датирана от края на II век.  Разкритието е на младите археолози д-р Филип Петрунов и Виолина  Кирякова в последните дни от археологическите проучвания, финансирани от Столичната община по програма "Култура". Откритието..

публикувано на 23.07.25 в 12:39

RockSchool отново е в софийски паркове

Лятото в града може да бъде истинска сцена – особено когато музиката идва при теб.  RockSchool отново събира китари, цигулки, пиана, барабани, усмивки, страхотни преподаватели и екип и тръгва по парковете на София.  И да – събитията са отворени за всеки. "Основаната идея на проекта в началото, в неговия генезис, беше да скъси тази културна..

публикувано на 23.07.25 в 12:25

Отново "Лятно кино под звездите" ще радва столичани в парк "Възраждане"

Лятно кино под звездите се провежда за поредна година в столичния парк "Възраждане". Инициативата стартира емоционално снощи с хитовата лента "Гунди: Легенда за любовта", съобщават от районната администрация. Филмът, който проследява живота на един от най-обичаните български спортисти – Георги Аспарухов – Гунди, развълнува публиката и предизвика..

публикувано на 23.07.25 в 12:04

Националната младежка академия търси кандидати за лидери

Национален младежки форум (НМФ) стартира дванадесетото издание на   Национална младежка академия (НМА) – обучителна програма, която повече от десетилетие изгражда капацитета на младите хора и организациите, в които те участват. След 11 успешни издания, тази година Академията поставя нов фокус върху организациите и тяхното устойчиво развитие,..

публикувано на 23.07.25 в 10:20
Снимки: VBrand Visuals

Изложба на открито припомня постиженията на световния шампион Васил Радев

В градинката "Кристал" от 10:00 ч.ще бъде открита изложбата "3 секунди вечна преднина" , посветена на живота и постиженията на Васил Радев (1961-2025) – световен шампион по академично гребане, осми на Олимпийските игри в Сеул (1988), многократен балкански шампион и победител в едни от най-престижните международни регати, включително..

публикувано на 23.07.25 в 09:11

Раздават вода на 4 места в София заради горещините

Във връзка с високите температури до 25 юли включително Столичната община организира раздаване на минерална вода за гражданите. Пунктовете за раздаване са три: на площад „Св. Неделя", до НДК (пилони) и в подлеза на Софийски университет "Св. Климент Охридски". Началото е от 12:30 до изчерпване на количествата. Дейностите са..

публикувано на 23.07.25 в 07:50