Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Много по-предпазливи сме в плановете за лятна почивка

Снимка: pixabay.com

В условията на коронакризата България закономерно получава предимство пред външните туристически дестинации в плановете на българите за лятна почивка, показва проучване на „Галъп интернешънъл“, проведено по телефона сред 1000 българи, преди летния туристически сезон.  Проучването е проведено преди обявяване на част от правилата и мерките, свързани с възможността за почивка у нас и в чужбина (карантина, декларации и пр.).

Мнозинство от 70%, по традиция, оценява потенциала на България за летен туризъм като добър или много добър. Една четвърт са на обратното мнение, а малцина се колебаят. Кризата около коронавируса явно не променя принципната представа за предимствата на туризма у нас.

Кризата е направила българите много по-предпазливи по отношение на конкретните планове: спрямо декември, декларираните намерения за организирана почивка (на море, планина и т.н.) в летния сезон са намалели близо три пъти. Сред онези, които продължават да плануват почивка това лято, структурата на плановете се променя видимо в полза на българските дестинации – с десет пункта нараства делът на предпочитанията за лятна морска почивка в България, главно за сметка на море в чужбина. Но базата е силно стеснена – заради общия спад. А това значи сериозен абсолютен спад и при плановете за морски почивки у нас.

Много по-видим е спадът при намеренията за лятна почивка на море в чужбина – изчисленията показват намаляване от около 1 милион и 100 хиляди души, планиращи такава почивка преди месеци, до около 300 хиляди души сега. Близо две трети от онези, които все пак възнамеряват да отидат на море навън, се насочват към Гърция, а трийсетина процента – към Турция.

За над 80% от планиращите лятна почивка намеренията са за пътуване с автомобил. Регистрира се очакван отказ от авиотранспорта.

Планираната продължителност на лятната почивка (9 дни средно) незначително нараства. Относителният дял на планирани по-високи разходи също нараства (1321 лв. средно). Но и в двата случая трябва отново да се направи уговорката, че базата е силно стеснена.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Никола Барбутов (вторият отляво надясно) остава в ареста

Никола Барбутов остава в ареста, Петър Рафаилов - на свобода срещу 10 000 лв.

След почти 5 часа пледоарии и 3 часа закрито съвещание бившият заместник-кмет на София Никола Барбутов остава в ареста, тъй като според съда на този етап от разследването има достатъчно доказателства за обвинението, което му е повдигнато - за участие в организирана престъпна група във връзка с обществени поръчки, а експертът по обществени поръчки, който е..

публикувано на 18.09.25 в 18:55
Никола Барбутов (в средата)

САС решава дали да пусне от ареста бившия зам.-кмет на София Барбутов

Пети час Софийският апелативен съд решава да пусне ли от ареста разследвания за участие в организирана престъпна група за корупция във връзка с обществени поръчки бивш заместник-кмет на София Никола Барбутов.  По-лека мярка за неотклонение иска и обвиненият, че е част от групата експерт по обществени поръчки Петър Рафаилов. Защитата на Барбутов..

публикувано на 18.09.25 в 15:43

ВКС: Столичната община да премести трамвайното трасе от локалното платно на бул. “Скобелев“

Столичната община е осъдена окончателно да премести трамвайното трасе, което минава по локалното платно на бул. “Ген. М. Скобелев“ между бул. “Витоша“ и “Петте кьошета“, в срок от една година. Това става ясно от крайното решение на Върховния касационен съд (ВКС), пише lex.bg.  Трамвайното трасе е изградено през 2010 г. заради строителството на..

публикувано на 18.09.25 в 13:47

Над 127 млн. пътници са пътували с метрото през 2024 г.

Столичното метро е превозило 127,2 милиона пътници през календарната 2024 г. Това е с 33 милиона души повече от превозените през 2023 г., когато удобството на подземната железница са ползвали 94 млн. пътници, отчитат от "Метрополитен". В момента метрото има 52 км трасе и 47 станции. В процес на изграждане са още 10 нови станции:..

публикувано на 18.09.25 в 12:13

Следим градския транспорт в София в реално време

Всички жители и гости на града вече могат в реално време да следят маршрутите и интервалите на градския транспорт в столицата. Това е възможно благодарение на отворените данните за градския транспорт на София. Преди два дни ЦГМ отвори данните и приложения и сайтове показват в реално време "след колко минути идва следващият автобус, тролей или трамвай..

публикувано на 18.09.25 в 08:34

Започва изграждането на тротоар по ул. "Димитър Стефанов" в Студентски град

Започва изграждането на източния тротоар на ул. "Димитър Стефанов" – от ул. "8-и декември" до ул. "Проф. Атанас Иширков", съобщават от администрацията на столичния район "Студентски". От районната администрация умоляват гражданите да не паркират автомобили в близост до строителната площадка заради маневрирането на тежка техника и извършването на..

публикувано на 18.09.25 в 07:35

Спират топлоподаването в ж.к. "Дружба 2" за три месеца

От 9.00 часа на 2 октомври до 20.00 часа на 30 декември, "Топлофикация София" спира топлоподаването към ж.к. "Дружба - 2" - втора, трета, четвърта и пета част, заради започването на поетапен текущ ремонт на топлопреносната мрежа, съобщават от дружеството. Причината за предприемането на ремонтните дейности са зачестилите аварии и изключително влошеното..

публикувано на 17.09.25 в 19:42