Столичната община сама да направи техническа експертиза за възстановяването на Княжевския и Драгалевския лифт предлага в доклад до Столичния общински съвет кметът на София Йорданка Фандъкова.
Според обосновката на документа до общинските съветници представената от концесионера на съоръженията „Витоша ски“ експертиза е с изчерпано доверие и не позволява използването им по съществуващите трасета.
Фандъкова посочи, че след поредица от срещи през последните години, единственото обяснение за невъзможността да се започне с реконструкция на съоръженията, са посочените от компанията несъответствия между плана за управление на ПП „Витоша“ и Закона за горите.
От „Витоша ски“ оспориха в съда издадените заповеди за възстановяване на горна и долна станция на Княжевския лифт и с това ясно са показали нежеланието за обновяване, смята кметът. За долна лифтова станция дружеството спечели обжалването, но за горна все още се очаква решението, което на първа инстанция е в полза на Общината. Друг аргумент в подкрепа на твърдението, че концесионерът не желае да работи в посока на възстановяване, е отказът за съдействие по внесения от тях проект.
В момента главният архитект на София има ангажимента да актуализира обследването на състоянието на двата лифта, след което ще бъдат издадени нови заповеди за възстановяване, уточни столичният кмет.
В официална позиция, от „Витоша ски“ не са съгласни с твърденията на кмета относно процедурите за възстановяване на лифт съоръженията, намиращи се на територията на природния парк. В обръщението се посочва, че „проблемът идва от лошото и объркано законодателство. Нашето желание е да спазваме закона и затова обжалвахме незаконните заповеди. И това каза съдът – ако се реконструира, да се обнови цялото съоръжение. Това искаме ние и всички жители на София!“.
В позицията си, „Витоша ски“ казва още, че са изпратили искане до главния архитект на София за изработване на специализиран подробен устройствен план за пътническа въжена линия „Княжево – Копитото“, на което до момента няма отговор.
Време е за поредното ни гостуване в Сливница. Този път започваме с Младена Шуманова - педагогически съветник в Професионалната гимназия по транспорт и с ученика в 8 клас Александър Русков за създадената преди 2 години междуучилищна телевизия: "60 години сме град, но имаме много история, населено място сме от древни времена, на Римски път сме. В..
Ако приемствеността е едно от най-хубавите качества на БНР, то Радиотеатърът е значима част от сърцевината му. От основателите до техните наследници, от реализиращите го до поколенията, работещи с тях. Слушаме един от тонмайсторите, през чийто пулт е минала голяма част от продукцията на Радиотеатъра - Митко Василев, доцент в НБУ, в разговор с Боян..
Най-старият киносалон в България е “Модерен театър” (известно и като "Цанко Церковски" след 9 септември). Слушаме откъси от рекламен текст за откриването на Кино “Модерен театър”, както и откъси от спомените на Георги Каназирски - Верин за първия кинематограф в София и за първата кръчма, обърната в кино преди създаването на Кино “Модерен театър” в 1908...
Кристина и Михаил Белчеви са заедно от 42 години, а са се разделяли за не повече от четири дни. Животът им е споделена нежност, изпята любов и музика, която докосва струните на душата. И предопределеност свише. Криси чува песента на Лили Иванова “Самота” по текст на Мишо ден преди да се запознаят и си казва „Къде ли са тези сантиментални мъже, които..
„Самотният зрител“ – огледало на обществото ли са новите сериали? Още по темата с Йосиф Аструков , Институт за изследване на изкуствата - БАН: "Темите не са нови, датират още от ТВ - хората са седнали заедно и гледат. Сега всеки се разцепва на малки екрани. Ако гледаш комедия и не ви е смешна, а цялата зала се тресе, и на теб ти става смешно...
Пускането на ИИ “DEEP SEEK” доведе до неочаквани реакции и събития – ЗАЩО? Постига ли се наистина революция с този модел и повдига ли нови въпроси за надпреварата в разработването на технологията? Събеседник по темата ни е д-р Димитър Димитров, част от Института „INSAIT” към СУ „Св. Климент Охридски“: “DEEP SEEK” е модел за разсъждение,..
Графичният роман „Mаус“ на Арт Спигелман излиза за пръв път на български език. Представя ни го неговият преводач - Владимир Полеганов: "Комиксът е подценявана област на изкуството - смята се за явно популярна. Но чрез неочакваната форма се разказва история, която се говори и възприема много трудно. Авторът бавно е осъзнавал какво е да си син на..