Независимият съветник Борис Бонев от “Спаси София” внесе в Столичния общински съвет предложение за всеобхватна реформа на платеното паркиране в София.
“С предложението ни целим да осъвременим условията за паркиране, да улесним живущите в зоните, да гарантираме повече паркоместа и най-накрая да вкараме ЦГМ в XXI век”, каза общинският съветник.
Внесеният доклад предвижда десетки промени и подобрения. Основна промяна е ограничаване броя на служебните и безплатни паркоместа за институциите до 3. Градските активисти споделят, че са провели десетки разговори и ежедневно получават сигнали от живущи в центъра, които се оплакват от огромния наплив на автомобили.
Според тях, липсата на правила, отговарящи на днешните проблеми, сериозно затруднява живота на хората. “Затова предлагаме разширяване на синята зона в рамките на целия център. Нелогично е крайно натоварените райони около НДК, Халите, Докторския паметник и др. да продължават да бъдат извън синята зона. Също така предвиждаме тя да важи с един час повече - до 20.30 ч., както и да работи и в неделя между 10.00 и 18.00 часа“, казва Андрей Зографски.
От гражданската организация казват, че предложението им съдържа и възможността за въвеждане на специални места за автомобили за зареждане, както и места за качване и слизане на пътници, които улесняват движението около обществени обекти и транспортни възли.
“Предвиждаме и възможността за въвеждане на “Уикенд зона”, важаща през почивните дни, която може да бъде въведена в природен парк Витоша например.
За първи път в България се въвеждат доказани европейски практики, за да може да намалим хаоса по софийските улици и да улесним движението. Но предложението ни съдържа и десетки организационни промени, които допълнително ще подобрят функционирането на системата, ще намалят измамите и ще регулират разпределянето на градското пространство между всички ползватели“, казва Бонев.
Икономическият и социален съвет представи визия за развитието на пенсионната система в България, включително и за капиталовите стълбове. Това стана в рамките на дискусия за дългосрочното развитие на пенсионната система и обсъждането на изводите, застъпени в доклада "Анализ на действащата пенсионна система и предложения за нейното усъвършенстване",..
Шофьорът, който в нощта срещу понеделник причини тежка катастрофа на кръстовището на бул. „Тодор Александров” и ул. „Средна гора“ в София, е бил без книжка, пиян с 2.34 промила алкохол в кръвта и надрусан с кокаин и метамфетамин. От днес той вече е с три обвинения за катастрофата. Това стана ясно от брифинг на наблюдаващия прокурор Ралица Първанова,..
144 страници, посветени на Българското национално радио , предлага последния брой на списание "ЛИК" по случай 90-годишнината на обществената медия. Изданието на Българската телеграфна агенция (БТА) е озаглавено "БНР 90 години по-късно" и ще бъде представено днес от 17.00 часа в Мраморното фоайе на БНР на бул. "Драган Цанков" 4...
Стартира продажбата на билети за дербито ЦСКА - Левски. Двубоят от 23-ия кръг на Първа лига ще се изиграе на 2 март (неделя) от 14:00 часа. Пропуските са по 25 лева за секторите “А” и “В” и по 15 лева за “Г” и “Б”. На стадиона може да има максимум 32 000 зрители, а капацитетът на “Васил Левски” е 43 000. Причината е, че по изискване на полицията са..
Пет години след идеите-композиции и записи на о. Ливингстън, Теодосий Спасов "сглобява" албума "Антарктически приказки" в студиото на Иван Шопов. В студиото на БНР-Радио София световният кавалджия нарече албума "злополучен", защото точно тогава – през 2019-а и 2 години след това, ковид пандемията "фиксирала" проекта. Теодосий Спасов..
Бившият футболен национал на България Георги Пашов създаде първия по рода си наръчник, разкриващ стъпките, които могат да помогнат на младите да станат професионални футболисти. Книгата "Как да стана професионален футболист? 6-те компонента за успеха" ще помогне на състезателите да изградят дисциплина, увереност и мотивация. Спортът трябва да..
Почистващите фирми, които обслужват "Овча купел“ се справят добре, коментира пред Радио София кметът на района Ангел Стефанов. "Всяка година се актуализират площите, които трябва да се метат и мият. Напълно възможно е да се пропусне някой нов тротоар или блок. Разчитаме и на активността на гражданите, които да сигнализират, че има нова улица..