Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Колко полезни са всъщност буферните паркинги в София

Снимка: Георги Корнейков, БНР
От петте буферни паркинга, разположени по станции на метрото, които стопанисва Центърът за градска мобилност (ЦГМ), запълняемостта се движи в границите на 75-85%, т.е. около две трети от паркинга се запълва с автомобили.

Единствено буферният паркинг на “Цариградско шосе” - "Интерпред", се усвоява на 30-40% месечно. Това е така, защото част от паркингите не са поставени на правилните места. Условията за ползване на паркингите не отговарят на ценовата политика, или с други думи - прекалено скъпи са, за да ги използват хората.

Разбира се, има и добър пример за паркинг, който се пълни почти на 100%, но той не е управляван от ЦГМ, а е единственият буферен паркинг, който все още се управлява от столичния “Метрополитен”. Става дума за паркинга при метростанция “Бизнес парк”.    

Според инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД, това е така не само заради огромния брой на работещите в Бизнес парка, но и заради това, че това е паркингът с най-малко места в сравнение с останалите. Има място само за 100 автомобила.

“Практиката в останалите европейски столици е километри преди входа на града, да има табели, които се променят в реално време, и показват колко останали свободни места има по пътните артерии на основните входове към града, защото е важно хората да могат да оставят колата си бързо и удобно.

С отварянето на третата линия на метрото, ние наистина вече ще имаме една цялостна метро мрежа, която обхваща всички големи квартали на София, но въпреки това буферните паркинги стоят полупразни, което е нелогично”, казва Андрей Зографски - представител на НПО “Спаси София”.

Според него има много причини за това. Задължението, да бъде обвързано ползването на паркинга с метрото, води до отлив на хора, но е задължително, защото крайната цел е да бъдат изкарани хората от автомобилите и да ползват по екологичния обществен транспорт.

Според Андрей Зографски е голяма грешка и това, че центърът е достъпен за евтино паркиране. В момента половината център е част от зелената зона. Освен това е грешка и фактът, че буферните паркинги не са достатъчно и не на всички главни входове към столицата има такива места за паркиране.

Чуйте повече по темата в репортажа на Златина Йовкова и Боян Бочев в звуковия файл.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

“Джунгли, скакалци и твърдоглави баби” - разказ за невероятните приспособления на дивите животни

Необикновените истории на зоолога Антония Хубанчева с кауза и доза диво вдъхновение в Ratio на 15-ти юли. За едно вълнуващо пътешествие през амазонските джунгли, из Карибите към сензорния свят на прилепите и обратно в сърцето на София - за всичко това разказа в предаването “Радиокафе” зоологът Антония Хубанчева . “Джунгли, скакалци и твърдоглави..

публикувано на 14.07.25 в 17:22

С планински пътешествия и примамливи дестинации игнорирайте градската жега

Много от нас не понасят температури над 35 градуса, но е лято и е юли, така че е в реда на нещата времето да е горещо. Въпросът е как да се спасим от жегите , особено по пладне, когато температурите са в своя пик. Единият вариант е да стоим в затворено помещение с климатик. Но това е много по-нездравословно, отколкото да отидем в парка..

публикувано на 14.07.25 в 16:40

Автобусната нощна линия N4 вози до двата летищни терминала на София

От тази нощ двата терминала на Летище "Васил Левски" в София ще бъдат обслужвани от автобус от мрежата на градския транспорт, припомнят от аеропорта. В края на юни Столичният общински съвет гласува предложението с цел подобряване достъпа и облекчаване на придвижването на хилядите пътници и служители в района. Маршрутът на нощната линия N4..

публикувано на 14.07.25 в 15:55

Въведен е воден режим за селища в Община Своге

Община Своге работи върху частични проблеми с безводието по време на летните месеци. В някои населени места е въведен воден режим. За момента не е засечено замърсяване на водата. Кметът Емил Иванов е издал заповед в началото на юли, с която във връзка с достигане на експлоатационния минимум на някои водоизточници, се забранява..

публикувано на 14.07.25 в 15:38

Тол камерите засичат нарушители в аварийните ленти по магистралите

След трагичният случай с двама загинали на АМ “Тракия” от 13 юли, от днес официално толкамерите ще засичат нарушителите в аварийните ленти по магистралите. Първите санкционирани ще получат още днес фишовете си по електронен път. Тол камерите ще заснемат нарушителите от няколко ъгъла – отпред, отзад и в панорама, а снимките се изпращат до МВР, където ще..

публикувано на 14.07.25 в 15:25
Константин Чолаков

Надяваме се да не се стигне до ефективна стачка на горските и ловните служители

Надявам се на споразумение и да не се стигне до ефективни стачни действия, включително и спиране участие в потушаване на пожари. Това заяви пред БНР-Радио София и на път за среща с министъра на земеделието Георги Тахов Константин Чолаков, председател на Федерацията на синдикалните организации в горското стопанство и дървопреработващата..

публикувано на 14.07.25 в 15:14

Проектът “Богини на водата“ - арт платформа за изява на идентичността, таланта и емоциите на младите хора

Проектът “Богини на водата“ в Банкя е арт платформа за изява на идентичността, таланта и емоциите на младите хора, с няколко творчески ателиета и музикално-танцов спектакъл, с представления, които ще се проведат на 25-ти и 27-ми юли. “Избрахме темата “Богини на водата”, защото символ на гр. Банкя е минералната вода и водата като стихия като магия, която..

публикувано на 14.07.25 в 14:26