Темата за комуникационната и медийната грамотност е сред най-важните в съвремието. Нормално е медиите, дори и най-авторитетните като източник, да са на различни позиции в ситуация като днешната в България – да има и про-правителствени, и про-протестиращите. Идеята, че в социалните медии може да се види цялата истина, не е най-добрата.
Това коментираха пред Радио София експертите Любомир Аламанов и Даниел Киряков от Центъра за анализи и кризисни комуникации в коментара си за последните дни на обществени вълнения и как те се отразяват в медийното пространство.
Според Любомир Аламанов управляващите като че не знаят какво иска народът.
„Хората искат да живеят в нормална държава. Да нямат повод да емигрират. Властимащите сякаш са се откъснали от действителността.
Необходими са сериозни реформи, и то в много сектори.
Ако управляващите се надлъгват с протестиращите, това няма да доведе до нищо добро. Това би показало, че политическата класа доста се е откъснала от тежненията на народа. Институционалната война не помага на никого. По площадите хората не са от една партия.
Президентът трябваше да иска на всички оставките, а след това да поеме ангажимент да подаде своята.“
Даниел Киряков е на мнение, че в момента в България се наблюдават три кризи – тази, предизвикана от пандемията на коронавируса, криза на доверието и икономическа криза, предизвикана от първите две.
„Може да се окаже, че реформи няма да са достатъчни. Някои неща трябва да се преобразуват от корен.
Критиката, включително и градивната, почти винаги се посрещаше на нож. Протекцията на някои сектори от икономиката по време на епидемията не беше добър сигнал към обществото и бизнеса. Не бива да живеем с убеждението, че няма управленска алтернатива.“
Чуйте разговора на Катя Василева с Любомир Аламанов и Даниел Киряков, както и анкетата с протестиращи, направена от Боян Бочев.
Колко често необвързаните българи излизат на реални срещи? Проучване на българската мачмейкинг платформа ClubR, обхващащо над 5000 необвързани мъже и жени на възраст между 25 и 45 години, разкрива интересни, но и малко обезкуражаващи тенденции. Повече от Радослава Карамихалева, мачмейкър: "При нас срещите се случват на живо. Задаваме въпроси, от..
Подари любов на българските баби и дядовци за Коледа с фондация " Дари храна, дари любов ". Как - разказват доброволците Галена Ганчева и Димитър Костадинов: "От самото начало познавам една от основателките на фондацията и нямаше как да устоя да не се включа. Учехме се в хода на случващото се. Доброто е заразно, цялото нещо ни сближи." (Галена) И..
Как България попадна в книгата на Гинес с нов рекорд, поставен в София Нов световен рекорд беше поставен в София преди броени дни. 440 човека играха едновременно през смартфоните си една от най-старите видео игри в историята на човечеството – играта Понг. Това се случи по време на гейминг събитието GAME ON на 24 ноември, в което се включиха някои от..
Националният военноисторически музей кани всеки уикенд на коледна образователна игра „Мисия разузнавач – Спаси Коледа“ за седма поредна година. Подробностите от Славея Сурчева, връзки с обществеността НВИМ: "Коледният дух завладя екипа на музея - играта е изключително любопитна. Тя е за групи ученици и за семейства. Продължава около час и половина,..
Недвижимите имоти са поскъпнали с 18%, може би в по-голямата си част – през второто полугодие та 2024-та година. При новото строителство двустайните и тристайните жилища остават най-търсени, може би защото са по-достъпни. Това ръководи и инвеститорите да проектират повече такива апартаменти. Това обясни пред БНР-Радио София Снежана Стойчева..
Тази вечер в студиото на БНР-Радио София имахме "нов съсед". Испанският актьор Начо Герерос, известен като комедийния герой Коке (от тв сериала "Новите съседи"), бе специален гост в предаването "Добър вечер, София" и разказа за актьорската си кариера, за предизвикателствата, пред които се изправя един човек по пътя към успеха, за сериалите и..
И в края на тази година от сдружението "Бъди човек – Самоков" са подели инициативата да зарадват нуждаещи свои съграждани. В 11-ото издание на кампанията се събират дарения - хранителни дълготрайни продукти, (олио, боб, макарони, леща, брашно, ориз, консерви), плодове и зеленчуци. Целта е "подари коледна вечеря на пенсионер в..