По данни на Столичния инспекторат от началото на 2019 г., когато влязоха в сила новите в наредбата за рекламната дейност, са премахнати - 379 големи рекламни елемента, в това число 184 билбордове до 12 кв. метра, 20 рекламни елемента тип мегаборд, 30 LED екрана, които за забранени във външна среда, защото пречат на шофьорите и други.
Работи се по премахването на различен тип съоръжения от жилищните сгради, които са опасни за преминаващите хора.
Положителното е, че от началото на 2020 г. няма установен случай на незаконно разположен билборд, съобщи пред Радио София Иво Пенев, който оглавява „Контрол по рекламата“ в Столичния инспекторат.
Той припомни, че в София са приети правила за отстояния на рекламните съоръжения от кръстовища, светофари и пътни знаци.
Има случаи, когато предвидените рекламни съоръжения се изпълняват както трябва, но при монтираните им се завъртат, допълни Пенев. Той посочи, че това най-често се случва с указателно-информационни табели по уличните стълбове. Те не бива да се разполагат на стълбове, на които има светофари или пътни знаци, обясни контрольорът.
Случва се такива елементи да бъдат зарязани или изоставени дори след като съответната фирма е спряла да плаща наем или се е преместила. Понякога тези табели стават опасни, защото не се поддържат.
През последната седмица са отстранени 40 такива информационни и рекламни елементи. Ще продължат действията в посока на намаляване на т.нар. визуален шум в градската ни среда, подчерта Иво Пенев – както на рекламни елементи, така и на неестетични графити.
Чуйте разговора на Мария Илиева с Иво Пенев от Столичния инспекторат.
Коментарното предаване на БНР-Радио София "Форум" се завръща. На осмия ден след изборите за 51-во Народно събрание, разбира се първата тема е обусловена от преживяното. Коментаторите Манол Глишев и Тодор Терзиев правят своите следизборни разсъждения и прогнози : Купуването на цяла парламентарна група никога досега не е..
Започна Европейската седмицата на фертилността , която се организира ежегодно в началото на месец ноември. Тази година целта е да се повиши осведомеността по отношение на донорството на гамети (полови клетки), както и да се подчертаят належащите нужди от законови разпоредби. Повече по темата разказа в предаването "Ритъмът на столицата"..
Форматите стават съществени като място за комуникация и послания на автори на съдържание и рекламодатели. Аудио и видеоподкастите се променят като специфика, позициониране и дължина. Сравнително нова за България е възможността, която дава Тик-Ток форматът. Това коментира пред БНР-Радио София Александър Хинков – изпълнителен..
Българознайко е проект, който с времето е намерил път към сърцата на децата. Но той не е сам в този път - зад детските книжки с българска история стои писателката Виктория Петкова, техните родители и учители, които разпознават Българознайко не просто като част от учебния процес, но и като начин, по който децата научават за българската..
Младата изпълнителка Елия Тодорова - Eliya, кани всички на първия си самостоятелен концерт в София на 5 ноември. На сцената с нея ще бъдат Даниеле Феббо (бас и аранжименти), Кристиан Желев (барабани), Николай Костадинов (пиано), Jeko (китара), Иван Йорданов (алт саксофон), Тодор Бакарджиев (тромпет), Гален Николов (баритон саксофон). Певицата казва,..
Девет фундаментални цели с хоризонт от 4 години, които са напълно постижими и биха повишили значително възможностите за развитие и качеството на живот в България, предлагат от Института за пазарна икономика (ИПИ) в Бяла книга „Отключване на растежа: пътят напред след изборите“ . "Напоследък постоянно ни връхлитат някакви кризи, от 3..
Националната галерия провежда безплатна образователна програма с фокус към деца, младежи и семейства . Целта на „Форми, изкуство в публична среда“ е приобщаване към визуалните изкуства чрез поредица от ателиета в “Квадрат 500”. Изкуствоведите от Националната галерия прилагат нестандартни и иновативни подходи за обогатяване знанията на..