Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

СОС промени линии на градския транспорт, нощният спира до 2021 г.

До Нова година нощният транспорт спира, реши СОС
Снимка: Георги Корнейков, БНР

В Столичния общински съвет беше разгледано предложението за оптимизиране транспортната схема на масовия градски транспорт след въвеждане в експлоатация на първия участък (метростанция „Красно село“ – метростанция „Хаджи Димитър“) от третия лъч на столичното метро.

„Ако се осъществи предложението, ще бъде изпълнено решение от 2019 г. за оптимизиране маршрута на тролейбус №7. Така ще се ускори придвижването му", коментира пред Радио София общинският съветник Карлос Контрера. Предвижда се промяна и по движението на тролей №8. Запазва се връзката на Сточна гара с южните квартали на София. Ще бъде открита нова тролейбусна линия №3 (Надлез „Надежда“-УМБАЛ „Св. Анна“), която при пълна синхронизация ще подпомага линия №5.

Закрива се автобусна линия №306.

До края на декември 2020 г. се преустановяват и четирите линии на нощния транспорт.

Промяната предвиждаше разреждането на разписанието и на колите на тролей номер 5, но това предложение отпадна още при обсъжданията в транспортната комисия. Вместо това се увеличават колите, обслужващи линия 5 и се удължава нейният маршрут.

С цел подобряване на транспортното обслужване в района на Окръжна болница се създава нова тролейбусна линия 3 . Удължава се и работното време на автобусите от и до Витоша.

Споделената автобусна линия 21/22, обслужваща селата Войнеговци и Подгумер ще бъде разделена на две линии, като по тях ще оперира частен транспортен оператор. Това предложение стана обект на остри дебати в общинския съвет, като според вносителите целта е да се подобри транспортното обслужване в Северните райони на столицата.

"Което се базира също и на предложение, както на кметове на села, така и на граждани" - каза Християн Петров от групата на ГЕРБ и СДС. Против се обявиха от "Демократична България"  и "БСП за България", а независимият общински съветник Борис Бонев обвини вносителите на доклада в лобизъм:

"Стана ясно, че преди да има решение на Общинския съвет фирмата вече е закупила нови автобуси и дори беше програмирала техните табели".

Нощният транспорт в София остава закрит до Нова година, решиха още общинските съветници. Аргументите - интересът към нощния транспорт е слаб, а приходите покриват по-малко от 20% от разходите.

И още - СОС прие проект за иновативен градски транспорт на повикване в кварталите Манастирски ливади изток и запад. Проектът е част от програма на Европейския съюз за предоставяне на ефективен и екологичен транспорт в градовете, като за целта ще бъдат закупени 5 електрически автобуса, които да създадат зелени коридори за бързо придвижване.

Въпреки че докладът беше приет с гласуване, имаше и възражения.

Чуйте мнението на един от вносителите Карлос Контрера и на Борис Бонев.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Тръмп обича да сочи и да му аплодират

"Форум", 21.01.25: Какво (не) каза Тръмп в речта си след клетвата?

Тази вечер седмичните коментатори във "Форум", предизвиквани от Константин Лавсов, обсъждаха горещи новини и по-дълготрайни проблеми: Инаугурацията на Тръмп Прекалено ли беше вниманието на българските медии и дали не е резултат на политическа поръчка? Какво (не) каза новият американски президент в речта си след клетвата?  Мощните, богати..

публикувано на 21.01.25 в 19:00

Какво можем да изгубим, ако игнорираме кризата с изчезващото биоразнообразие?

Ново изследване, водено от природозащитната организация WWF, сочи, че жизненоважните услуги, с които дивата природа осигурява ежедневния ни живот, не получават нужното обществено внимание . Експертите предупреждават, че този пропуск може да има пагубни последствия както върху околната среда, така и върху нас – хората. Изследването,..

публикувано на 21.01.25 в 17:30
Снимки: Надежда Герова

Бабинден в "Майчин дом"

Денят на родилната помощ, още познат и като Бабинден, за поредна година бе отбелязан тържествено в първата у нас Акушеро-гинекологична болница – "Майчин дом". В аулата на лечебното заведение присъстваха лекари, акушерки, анестезиолози и обучаващи се студенти. Отслужена бе и света литургия. Изпълнен бе и ритуалът по измиването на ръце със..

публикувано на 21.01.25 в 16:58
Мая Райкова

Джаз академията на Биг бенда на БНР ще представи в концерт авторски творби на млади музиканти

Мая Райкова е продуцент "Поп и джаз" в Българското национално радио (БНР). В предаването “Радиокафе“ тя разказа за предстоящ концерт в Джаз академията на Биг бенда на БНР, в която редом с опитните музиканти от Биг бенда, застават млади музиканти, които са не по-малко опитни, защото имат сериозен стаж в различни формации, но за някои от тях,..

публикувано на 21.01.25 в 16:55

Петър Ганев: Да гледаме първите действия на Тръмп, но и на новата Европейска комисия

Предизвикателствата пред Европа стават повече с идването на 47-ия президент на САЩ – и по отношение на зелените политики, и по отношение на сигурността и отбраната, относно търговската политика и други. Голямата част от търговията на Стария континент е вътрешнообщностна – в рамките на ЕС, но немалка част от стоките – особено от силните..

публикувано на 21.01.25 в 16:29

Първо студио на БНР ще бъде домакин на концерта "Петолиния и вдъхновения"

Първо студио на БНР ще бъде домакин на концерта "Петолиния и вдъхновения“ на 5 февруари от 19.00 часа. Проектът е на композитора Костадин Генчев, който изследва пресечната точка между класическата музика и българския фолклор. Диригент ще бъде Любомир Денев-син, а публиката ще чуе нестандартни инструментални съчетания – гъдулка и виола, кавал и..

публикувано на 21.01.25 в 15:55
Петър Бунев

Петър Бунев: За нужната промяна в жп транспорта един мандат няма да е достатъчен

Българските железници са в по-лошо състояние отколкото преди 30 години . Няма развитие през годините. Средствата са недостатъчни за поддръжка, да не говорим за нови линии. Европейското финансиране е за определени линии и за европейските коридори. Това коментира пред БНР-Радио София Петър Бунев , председател на Синдиката на..

публикувано на 21.01.25 в 15:48