Да дариш пари обаче не е и единственият начин да бъдеш полезен.
Често подкрепата под формата на храна, оборудване, технология, знание или доброволен труд се оказва дори по-необходима и навременна от финансовата помощ.
Компаниите, които вече имат добре развита социално отговорна култура и традиции в сътрудничеството с неправителствения сектор, реагираха най-адекватно на ситуацията. Достойно за уважение е, че те не изоставиха досегашните си партньори и програми за благотворителност, а много бързо ги преформатираха и надградиха, за да ги адаптират към новите нужди.
„Винаги когато има бедствия и кризи, хората стават по-активни, събират се за общи действия, събират помощи и дарения, увеличават се доброволците. Така беше при наводненията, при бежанската криза. Реакцията при появата на Covid-19 беше безпрецедентна и за компании и фондации, и за отделните граждани“, коментира пред Радио София Красимира Величкова, директор на БДФ и член на Обществения съвет на БНР.
90 на сто от даренията са били насочени за здравеопазване, за болнична апаратура и защитни консумативи, но е имало значителна част и за образованието, за изолирани райони и бедни семейства. Фирмите също са проявили незапомнена досега гъвкавост, дарили са значителни средства, допълни Величкова.
По думите й, медиите също са реагирали на новата ситуация. Анализ показва, че за това време са се появили над 105 000 публикации за дарителство и доброволчество (през 2019-а се били около 49 000). Увеличили проявите на журналисти с позитивното отношение към добрите актове, компании, извършили дарения не са оставали анонимни в медиите.
Чуйте целия разговор на Катя Василева с Красимира Величкова.
Изпълнението на заповедта от 31.10.2016 г. на Столичната община, която разпорежда премахването на незаконно изградени постройки на общинска земя в кв. “Захарна фабрика”, в които години незаконно са живели роми, продължава да “буди духовете” в столицата. След извеждането на ромите от район “Илинден” и информация за настаняването им в различни райони на..
Екип от ентусиазирани млади хора от “Гласът на София“ гостуваха в предаването “Добър вечер, София“, по повод поредната благотворителна инициатива, която организират. Кампанията се състои в това, че популярни личности, сред които певци и музиканти раздават великденски продукти (кори с яйца, пресни козунаци, бои за яйца, цветя, както и парични..
Зоните за почасово платено паркиране в София няма да работят в четирите почивни дни за Великден, съобщават от Центъра за градска мобилност. Паркирането и в центъра на столицата ще е без такси. Общенски служители няма да поставят скоби, да налагат глоби или репатрират автомобили на 18, 19, 20 и 21 април .
Ученици от Детско полицейско управление в 12-то основно училище в Перник раздаваха флаери на водачи на МПС на паркинга на един от големите търговски обекти в града в сряда. Инициативата е на ОДМВР и е част от кампанията "Внимание! Пешеходци зад автомобила”. Кампанията стартира на 12 февруари т.г. На видни места на паркингите бяха поставени табели,..
Проектобюджетът на София - реалистичен план за нашите възможности Публичното обсъждане на проекта за Бюджет 2025 се състоя снощи в аулата на Софийския университет "Св.Климент Охридски". Кметът Васил Терзиев и неговият екип представиха акцентите в приходната и разходната част на проектобюджета, който е на стойност 2.84 млрд.лева. 77% от бюджета отива..
Нова среща със земеделските производители от Кюстендилско заради измръзналите от студа овошки е насрочена за днес, каза кметът на общината инж. Огнян Атанасов. От 10 часа в залата на Общинския съвет на плодопроизводителите, чиито овощни масиви на места са измръзнали на 100%, ще бъдат разяснени условията и начините за кандидатстване за обезщетения...