Който си мисли, че работата на журналисти и тонмайстори на морския бряг е лесна, е далеч от истината. Достатъчна е борбата с резките пориви на бриза и песъчинките във всяко непокрито отворче на техниката. Но никак не е далеч от истината, че тази работа е интересна. Както и къмпинг Китен – там, където река Караагач се влива в морето. Лили Големинова представя гостите, като началото е с организаторите и домакините.
Калин Петров – организатор на Karaagach on Beach Music Festival:
"Успяхме да се впишем в мястото и да усетим енергията. Като дойдохме април имаше 20 лебеда, сега има диви патици. Нещата се случиха по най-добрия начин. Идеята беше дребна - да поканим гърците със сърф-рокабили, които свирят днес, да го направят без сцена. От къмпинга ни уйдисаха, всеки откликваше на идеята. Цял ден къмпингът има фестивална атмосфера. Щеше ми се артистите да са инди и да резонират с мястото и идеята. Септември ще бъде фестивалът."
Тодор Стамов – управител на къмпинга – за сезона, караваните, палатките и цялата тази култура на ходене на море:
Децата продават неща, която сами са си направили. Те са голяма част от празника. Имаме много доброволци, има поне 10 човека по логистиката.
Китен не е "джазов" курорт, но тук има "джазови" хора. Емоцията е повече. Не знам дали сме усетили ниша, но искаме да удължим сезона, да направим къмпингите привлекателни до 30 септември. Делфините бяха на 3 метра от брега, явно ще има риба. Изчиства се морето. Хората са отговорни. Всички са добре дошли, след 6-ти имаме намаление почти на 50%."
Полина Герасимова – за еко инициативите на плажа и работата си с една любима българска група:
"Фестивалът е направен с много любов към природата и с вкус. Винаги след сезона организираме по-голямо почистване. Като искахме да дадем сладолед на децата, които ни помагаха, те не приеха - не бяха чистили достатъчно. Фестивалът ме изненада приятно - не мисля, че пречи на който и да е от караваните. 14 години съм на този къмпинг, нашият "Весел бар" тук е на 13. Най-хубавото е, че живееш навън.
Фестивалът ни обогатява. От няколко години не гледаме към другия край на плажа, където и музиката, и усещанията са съвсем други. Чарът ни е, че не сме структурирани. Няма да се разширяваме и да правим повече неща за финансови облаги.
Две години работих като виджей с П.И.Ф. С групата решихме след като Димо го няма, той да е на екрана. Проджекшън мапингът ще е част от довечершното им представяне, ако няма силен вятър. Занимавам се с прозрачни екрани - спираш светлината, но тя минава през него.
Един фестивал се олицетворява от артистите. Първа пред микрофона на Радио София сяда Миленита:
"Това е най-добрата локация за интервю. Цял живот се изненадваме от тази невероятна България. Атмосферата е съвсем друга, чисто и подредено. Първият път на едно събитие има едно особено очарование. Духаше вятър, беше студено, Куфяхме на "Джеръми" с дъщеря ми, станах като нея - на 13.
В момента имам носталгия към настоящето. Не съм била в такива безгрижни периоди. Имаме минало и бъдеще, но живеем сега, сега изживявам тази игра, наречена живот. Минаваш нива. С децата за втори път имаш детство. Много са ми интересни новите звуци, харесва ми простотата глас-бийт-технологии. Обожавам ги и чакам ъпдейтите, за да ги разцъкам. На живо очарованието е да сме малко по-естествени. Как да няма нова музика, има, уау!":
Следват две от дамите от "Пийпъл ъф Маха":
Биа от Бразилия е част от тях: "Порастнах в хорове. Дойдох като доброволец в един дом за деца, реших да остана. Уча български и говоря горе-долу. Пътувала съм в България и мисля, че познавам повече места, отколкото българските ми приятели."
Соня и Явор от "Училище за Суинг танци и култура "Линди Хоп":
"Може би суингът избра мен. В музиката е вплетена радостта и щастието. Имаше културен подем на тема суинг в софийските клубове. Стилът дава голяма свобода и поле за самоизразяване. Най-малките са 13-14 годишни. танцът не е хореография, а е общуване. Танците са супер заразителни. В курсовете ни сме деликатни и се опитваме да предразположим всеки с дискомфорт и накрая успехът е почти 100%. Езикът на общуването с танца е международен - водене, следване, ритми, идеи. Дозата на щастие се повишава чисто медицински и биологично. Хора, които танцуват, нямат Алцхаймер. Цялото усилие си заслужава."
Ерсин от Jeremy, които свириха снощи на сцената, но ще е част и от тазвечершната сцена:
"Публиката бе разнородна като възраст. Най-отпред имаше тийнейджъри, които бяха много активни. Много е обнадеждаващо, че си падат по рокендрола. През 2005 бе по-трудно. Новото поколение са много умни, много красиви. Могат да филтрират и избират какво да слушат и харесват. Лятото бе различно, странно, имахме много концерти - свирим през ден на различни места. Хората са зажаднели за жива музика. Запомнящо се - такова ще остава за нас лятото. Опитваме се да се провокираме. Да изкараме нас самите и слушателите от зоната им на комфорт.
Готови сме със записи и с видеоклип. Най-големият фестивал, който си мечтаем е Гластънбъри. Може и "Коачела". Щастлив съм, че П.И.Ф. ме поканиха да пея в проекта им "Приказка за П.И.Ф.". В началото ми беше странно. Димо бе музикален продуцент на първите ни записи, може би е виновникът да съществуваме на сцената на България."
С една дума - както пееше Емил Димитров в 1965: "Китен има (нов) плажен ритъм"
В средата на седмицата коментаторите Елена Дариева и Светослав Живков разговаряха по темите: Управление във време на демокрация . Избори. "Референдумите не са лек за всякакъв случай. Но стават за "дъвка" на популисти." Особености на национални и местни допитвания – финансиране, изисквания за избирателите, провеждане. Социологическите проучвания..
В присъствието на журналисти днес бяха разяснени част от проблемите за бранша на автоинструкторите, обучаващи нови водачи на моторни превозни средства (МПС). По думите на председателя на "Българско обединение на шофьорите" Христо Радков , вината за неправоспособните шофьори на пътя пада върху обучаващите ги, когато изпитът пред..
Заради проточилия се основен ремонт на Театър София , актьорите от трупата му продължават да изнасят представления от своята програма на други столични сцени – във Военния театър, "Сълза и смях", " Théatro отсам канала", в Младежкия театър "Николай Бинев". Надеждите и очакванията и на състава на театъра, и на почитателите на Мелпомена, са..
Вдъхновена от шедьовъра на Луис Карол "Алиса в страната на чудесата“, режисьорът и хореограф Анна Пампулова създаде своя сценична интерпретация на любимата на много поколения книга. Премиерните дати на танцовия спектакъл на Балет "Арабеск" са на 21.02.2025 г. и 1.03.2025 г. в Националния музикален театър "Стефан Македонски". Музиката е на композитора..
Заложеното в проектобюджета не отговаря на исканията и очакванията от страна на КНСБ за ръст на възнагражденията в обществения сектор . Заложените 5% биха покрили само инфлацията. Това коментира пред БНР-Радио София Петър Мишев , икономически анализатор в Института за социални и синдикални изследвания и обучения към КНСБ. Той..
Фестивалът “Възможното образование“ се завръща с пълно издание от 2020 година насам, в Червената къща, а фокусът му е върху човеколюбивите образователни практики от България. За образованието, но не за невъзможните, а напълно обозрими, нови и съвсем възможни хоризонти, които се откриват пред него, е акцентът на разговора с Нели..
Нова наредба за здравословно хранене на учениците предлага за обществено обсъждане Министерството на здравеопазването. Сега действащата е от 2009 г. През 2018 г. специалистите са преработили Наредбата за физиологичните норми и това налага промени в други документи, свързани с храненето на деца в ясли, градини и в училищна възраст...