„Здравеопазване“ е сферата, за която компаниите са дарявали най-много през 2020 г. В отговор на кризата с Covid-19 и апелите за помощ от страна на институции и болнични заведения, корпоративните дарения бяха предимно на финансови средства и материали (специализирана апаратура, тестове, дезинфектанти, лични предпазни средства). Освен за здравеопазване, компаниите даряваха и за инициативи и проекти в образователната и социална сфери, свързани с необходимостта от трансформиране на подкрепата за най-уязвимите в кризата.
Това се казва в доклад на Българския дарителски форум (БДФ) с проучване и анализ на тенденциите в дарителството у нас.
Общият обем да направените дарения надхвърля 117,2 млн. лева.

Най-голям дарител на финансови средства са компаниите, следвани от фондациите. Индивидуални дарители се нареждат на трето място.
Компаниите са дарили почти половината от предоставената подкрепа (58 011 004 лв., 49%).В сравнение с предходната 2019 г. се забелязва ръст от 30% за даренията от физически лица.
„Изглежда странно, но точни в годината, когато трябваше да преодоляваме много изпитания, хората се показаха като по-щедри. Явно изпитахме потребност да проявим емпатия, да виждаме и откликваме на човешката нужда“, коментира пред Радио София Боряна Кирилова, програмен мениджър от БДФ.
Covid кризата (здравеопазването) е изместила образованието като предпочитана сфера за частните дарители през последните години. Началната вълна от материали за болници и подкрепа за медиците след това е преминала към дарения за преодоляване на социалните последствия.
Водеща мотивация за даряване не е някакво данъчно облекчение, колкото кауза, решаването на проблем. Нараснали са ролята и доверието у гражданските организации.
Бизнесът реагира адекватно. Дори големи компании, изненадващо бързо са сменили приоритетите си при появата на коронавирусната пандемия.

„Все повече компании са убедени, че всяко едно предизвикателство в обществен план ги засяга пряко. Оттук идва желанието от тяхна страна да влагат усилия и средства за преодоляване на възникналите трудности и препятствия. И у нас фирмите осъзнаха и отчитат успехите си не само с печалбите си, но и с приноса си към обществото“, коментира Габриела Маринова от Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ).
По думите ѝ корпоративната социална отговорност (КСО) се разви доста и е фактор както между конкуриращите се фирми, така и в очите на самите служители. И КСО се забелязва както от обществото като цяло, така и от младите хора, потенциални кадри в съответната сфера.

Чуйте разговора на Катя Василева с Боряна Кирилова и Габриела Маринова.

Нина Караманова представя новия роман на Джон Гришам - " Вдовицата ". Излязъл в САЩ преди месец, вече е номер едно бестселър на "Ню Йорк Таймс". Това е 51-ият поред роман на Гришам, който става номер 1, а той самият е един от най-четените живи писатели в света, с над 400 милиона продадени книги и екранизации по тях с участието на Том Крус, Джулия Робъртс,..
Малко преди Нощта на театрите (15 ноември) представяме старите софийски театри. В началото на 1882 пожар опустошава паянтовата сграда, където през деня е Народно събрание, а вечерта в нея играе първата любителска театрална трупа. На мястото на сегашната СГХГ се помещава друг дървен театър, за който вече сме говорили тук. В 1888 пловдивската трупа остава..
Хиляди българи преди четвърт век се обединяват в искането си да остане Родопската теснолинейка. Преди 11 години едно тогава 20-годишно момче, Кристиан Ваклинов успява и вече сме в навечерието на излизането на книгата му, посветена на Родопската теснолинейка. Ето го пред микрофона на фена на теснолинейката и автор на поредицата Боян Бочев:
За богатия и пъстър живот на изпълнителката на „Любовта е море“, която след триумфа си във Вегас се обръща към духовното, става дума в „Адресите на любовта“. Лиана Антонова е певица, актриса, писателка и легендарна столична красавица. С втория си съпруг, изключителния саксофонист Ангел Везнев, гастролират в Австрия, Германия, Швейцария,..
FesTEAval е посветен на чая и чайните традиции от цял свят. За поредното му издание сме с Николай Кандиларов: "Зимата е най-популярна за чай за българина. Но има промяна, има развитие на чаената култура в София. Има интерес, в АйТи сектора особено. Като цяло зеленият чай е по-популярен. Неправилно използваме думата чай за билковите отвари - те трябва..
Театрите ден и нощ - започваме с 13-та " Нощ на театрите " с гостуването на Мария Панайотова и Катерина Миланова:
Кампания "Направи го" - регистрирай бременност до края 2026 и спечели всичко за бебето безплатно за 1 година. Разказът е на Дани Старидолска: "В кампанията, която е целогодишна, всяко семейство може да се запише на сайта ни и да разкаже личната си история: "реших да имам дете сега, защото". Историите остават за целите на кампанията и няма да се..