Младите легенди в лицето на журналиста от програма "Хоризонт", автор на подкасти и прекрасен фотограф - Константин Мравов:
"Имам проблем с понятието "млад човек" в България, използват го за пълни празнословици. Той е митично същество, което има нужда от някаква подкрепа, но съм установил, че хората, които ръсят тези клишета, нямат никакво понятие от живота на тези под 35.
Отраснах в момент, когато връстниците ми имаха ужасен проблем с амфетамините, изпилиха си мозъците, а не бях прочел нито ред за това, нито пък чул по радиото. Да не говорим за средата, би искал да се отделиш, но със заплата от 600 трябва да си включиш наема. Не чувам да се говори за този старт и за други такива неща.
Активно започнах да работя като журналист в 2010, тези теми винаги са били маргинализирани. Сега със сигурност е по-добре, но не е достатъчно. Не че някой се опитва да не натоварва другите. Но не се осмислят, като проблеми. Това е тъпо, но се променя.
Искаше ми се да разкажа суровия аспект на градската история. Всеки ден подминаваме подобни. София за мен, въпреки че си я обичам, има много лоши неща.
Студентското Радио Реакция бе велико място - това, което представлявам сега, 50-60 % е благодарение на него. Радиото бе създадено със свободен дух. Появи се в момент, когато се говореше как радиото умира, включително и на лекции. Подкастите бяха прекалено ново. Но на академично ниво убягваше, че интересът към говора се преструктурира.
Подкастът ми "Поп-култура" е в сайта на Бинар и в другите популярни платформи. Той опростява ъндърграунда и прави мейнстрийма прекалено сложен. В него слизам в дълбочина спрямо неща, които ни заобикалят - например, кръчмите. На практика последното видео на "Продиджи" е заснет в София - това също е епизод от подкаста ми. Повечето теми минават и в Нощен Хоризонт, и в "Изотопия".
Радиокафе днес се излъчва от величествения Костенски водопад . Йордан Ангелов , кмет на Община Костенец е пръв наш гост и първите му думи са за проектите, по които работи общината, без да се забравят разбира се, и предизвикателствата и решенията: "Водят ме в Копривщица, Панагюрище, рецитирам за да обича и пази България" (Петър). "Четяхме..
Разходката по ул. Георги С. Раковски започва от най-високото ѝ място, с паметника на Вазов и витошката морена, от която да гледа към любимата си планина. Наблизо е Палатата Св.София, дело на арх.Парашкеванов (1929). Там е пл.Николай Гяуров, кръстен по инициатива на Гена Димитрова, която също живее наблизо. Следва историята на Военния клуб - коя всъщност..
Веселина Узунова от ИИИ-БАН за Аспарух Лешников: "Басът на групата Роберт Биберти е завиждал и на Аспарух Лешников, и на евреите в групата. Омразата по онова време се е ширила, дори и между членовете на групата. Аспарух Лешников става плячка на Биберти. След 9 септември 1944 на Лешников не е разрешено да напусне България. Писмата му доказват..
Борис Руменов, чиито псевдоним Борю Зевзека е измислен от проф. Иван Шишманов, е легендарна фигура сред софийските интелектуалци и бохеми през първите десетилетия на ХХ век. Името му е нарицателно, и също както за проф. Александър Балабанов, за него се разказват комични и куриозни случки. Хуморът му е свеж, заразителен и незлоблив, автор е на 15..
Шри – Шри Рави Шанкар гостува отново в България – Константин Драгов и Сана Драгова: "Той е основателят на фондация "Изкуството да живееш", тя е в над 180 държави. Учителят ще има лекция с възможност за въпроси и отговори и най-вече, ще има медитация в залата (НДК - зала 1). Ще е като на концерт. Заедно ще преминем отвъд хаоса. Блаженството е..
Филмът „Гунди“ влиза в британската разпространителска мрежа – режисьорът Димитър Димитров с подробностите: "Много е важно, че филмът продължава като част от програмата на британските кина от веригата "Одеон". Тя е достъпна в сайта им и те са си направили сметка, че не само българи ще го гледат. Като студент там не съм си и мечтал, че някой ден мой..
Голямата маса: Градски дворове – Божидар Емануилов, зам.-кмет на "Оборище": "Има най-различни работилници за деца и възрастни в един от дворовете, гаражна разпродажба в друг, жива музика. Градските дворове е изчезваща среда, тези, които сме израснали в центъра ги помним. Те са мост между поколенията. Има и хора, които негодуват заради ограничения..