"От няколко години сме свидетели на обработка на българското обществено мнение от различни популисти в различни посоки", коментира професорът и каза, че припламват теми, които се препращат в социалните мрежи, тръгват по медиите и преобръщат общественото мнение дори и на нормалномислещи хора. По думите му проблемите идват от липсата на йерархия и доверие.
"От друга страна вече години наред сме в едно състояние на безвластие, на много слаба политическа власт", каза проф. Дичев и добави, че "По-миналата година последваха протестите, които разклатиха дълбоко държавата, после два парламента неуспешни. Сегашната власт в момента, ми тя е доста нестабилна".
По въпроса за нарушаването на гражданските права по време на протестите, той каза "Тези които в момента управляват дойдоха на власт с протести" и добави, че навсякъде има недоволство, но тук хора, които са опитвали да нахлуят в НС не са били обгазявани със сълзотворен газ или пръскани с вода, както се прави обикновено в чужбина.
"Тази решителност на властовите действия не е възможна в момента поради това, че сме в едно състояние не на безвластие, но да кажем полувластие, на не много здрава власт", добави проф. Дичев.
По думите му ковид кризата е дала шанс да се реформира здравната система, да се промени начинът на преподаване, да се въведе електронно управление и добави по повод кризата в Украйна, че Путин шантажира Запада за да се признае анексията на Крим и да се вдигнат санкциите срещу Русия, както и да има гаранция, че Украйна няма скоро да влезе в НАТО.
Тази криза според проф. Дичев е върнала на дневен ред темата за НАТО и европейската отбрана.
Още подробности можете да чуете в звуковия файл.
Елисавета Станчева, изкуствовед, за дискусията „На ръба“, в която композиторът Петър Керкелов разказва за създаването на новата си пиеса. Какво се случва, когато музиката премине отвъд познатото и експериментира с нови форми, звуци и идеи? Как се изгражда музикална драматургия, която преплита класическо звучене с електронни елементи? Среща-дискусия..
Музикалният спектакъл „Три тенора…и още нещо“ на Камерна опера Благоевград с диригент Георги Еленков ще гостува в София на 23 май на сцената на театър „Сълза и смях“. По този повод ни гостуват двама от участващите трима тенори – Михаил Михайлов и Юрий Николов: "Винаги е удоволствието като трима тенора, които са и приятели, са заедно на сцена...
Мария Карагьозова ни представя Фестивала на училищните и младежките оркестри, организиран от Асоциацията на фестивалите в България и финансирани от Национален фонд Култура: "Оркестрите загубиха част от структурата си по време на пандемията. Фестивалът насърчава отново децата в тези оркестри. Той е трибуна на музиканти-любители. Не съревнование..
Как е описвана Съдебната палата в софийската преса в началото на 40-те години на миналия век, къде и кога е имало проекти да бъде изградена тя още в края на 19 век и началото на 20 век? Още в спомените на Георги Каназирски-Верин, "Шишковия трамвай" за Бали Ефенди, който е тръгвал от мястото на днешната Съдебна палата. Проектът Екс Професо на..
Разговорът е с изследователите и генеалози Светлана Дяконова - Арсен - потомка на голям род от Банско и секретар на Българската генеалогична федерация “Родознание” и Ивелин Любенов - индивидуален член на Българската генеалогична федерация ‘Родознание”: Във втората част продължаваме с другите хаджии и техните фамилии: "Срещаме графити от 1771 за..
Писателят Васил Попов за сериала по романа му Мамник и издаването на следващия, Лехуса: "Докато пишех "Мамник" мислех, че жанровата литература не е разпространена в България, но се изненадах от интереса на различните възрасти. Снимките приключиха април. Предполагам, че ще е готов зимата. Натрупа се материал - скоро почвам третия. Съвсем различно..
Покана за танцов спектакъл TRAPтайм? от Захари Нанков, танцьор и хореограф: "Концепцията я реализирах преди 3 години, сега я повтарям с ученици от моята школа. Комбинирал съм стила в музиката трап с рагтайм - като музика и роман. Правя съпоставки между тези две епохи - тогава и сега, всичко минава през една игра. Проследяваме нишката как се променя..