Хибридната война с участието на дигиталните канали и платформи не спря нито за ден през целия период на Covid пандемията, но през последните дни форматът е невиждан, нещата излизат извън контрол. Можеше като общество и дори като институции да се предприемат някои мерки, за да не се стига дотук.
Това коментира пред Радио София Жюстин Томс, специалист по онлайн медии.
„Хибридната война вирее на почвата на неосведоменост, благодарение на липсата на медийна грамотност у хората. От редица демократични държави се правят опити да се наложат конкретни изисквания спрямо големите платформи – Фейсбук и другите социални мрежи, за да могат те технологично да отсяват тролове и неистински акаунти и т.н. Не можем обаче да разчитаме за всичко на технологиите.“
По думите ѝ националните и други големи медии са достатъчно отговорни да не разпространяват лъжлива информация. Но има хора, които свикнаха да изразяват мнения – често пъти крайни или поляризирани, с което утвърждават разделението и в обществото. „Разсприятеляваме“ хора, с които не сме на едно мнение и чуваме все по-кънтяща (и само) нашата собствена позиция, без да изпитваме нужда да научим и друга.
„Това е опасно явление, което може да доведе до пълно скъсване с реалността.“
Според Томс социалните медии налагат промени в обществото.
„Това може да се промени едва когато обществото догони технологиите.
Когато медийната грамотност се изучава още от предучилищна възраст. Когато обществото определи ценностите си и ги отстоява целенасочено.“
Не бива да отричаме социалните медии – те имат и достойнства, но трябва да се отнасяме отговорно към тях, подчерта още Жюстин Томс.
С нея разговаря Антония Каменичка.

В деня на представянето на книгата "Литературната журналистика в България" , във "Форум" като коментатор гостува един от авторите в изданието – политологът доц. Иво Инджов . Водещият Лъчезар Христов предложи темите, а доц. Инджов прие и разсъждава по: Блокада на парламента и кратки сблъсъци с полицията. Хиляди протестираха срещу Бюджет..
Актуалната ситуация във ВиК сектора; приоритетите за следващия бизнес план на "Софийска вода", планираните инвестиции с акцент върху развитието на проекта за мини ВЕЦ-ове в столицата и как въвеждането на еврото в България ще се отрази на клиентите – тези теми бяха дискутирани в годишната среща разговор с мениджмънта на компанията...
"Нашите деца, нашата отговорност: (не)поправимото в очакване на работещи решения." Под този наслов фондация "Лъчезар Цоцорков" представи данни от национално представително проучване за нагласите на българите към насилието над и сред децата . Целта на инициативата е провеждане на дългосрочна информационна кампания, посветена на преодоляването..
На 1 декември Академията за мода ще връчи годишните си награди "Златна игла", с които отличава най-добрите български дизайнери и модни творци, както и най-добрите постижения на световни имена в лайфстайла и модния бизнес. “Естествено, че вълненията (за гала вечерта) продължават. Те няма да спрат и след като мине кулминацията по награждаването, тъй..
За втори път Столичният общински съвет (СОС) отхвърли предложената от кмета Васил Терзиев нова структура на общинската администрация. Макар да бяха направени изменения в първоначално изготвения вариант, сегашният отново не получи нужното одобрение както в комисии, така и на днешното заседание на общинските съветници. Кметът Терзиев..
Над 700 рекламни карета и страници от вестници и списания, както и киноплакати, са представени в изложбата "Кинореклама в България 1920–1940", която беше открита на 26 ноември в Дома на киното в София. Разнообразните подходи, чрез които разпространителите, собствениците на кина и продуцентите от периода популяризират филмите си и привличат публика в..
Фондация "П.У.Л.С." се включва с активности по време на 16-те Световни дни срещу насилието, основано на пола, които се провеждат между 25 ноември и 10 декември, както и към глобалната кампания на ООН за спиране на дигиталното насилие над всички жени и момичета. Тазгодишната кампания е насочена към дигиталното насилие. “Това е форма, която в..