"Обичта не е съществително за мен свързано с фестивала. За мен е глагол. И само тогава може да има успех".
По думите й, хубаво е, когато в селекцията на поредното издание на фестивала има неин спектакъл, защото в този град има публика и може да им посвети представленията.
"По различен начин пулсира сърцето ми, когато се отнася до работата във връзка с фестивала и съвършено друго е трептенето, когато си върша работата на сцената", сподели актрисата.
Тя каза, че възпитанието на интереса към изкуството при децата е важно, но не е основната цел на фестивала. То трябва да се гради от ранна възраст с детския театър, с приказките, но през останалите периоди на обучението, когато човек съзрява и започва да се вижда на място, което смята, че може да бъде негово, и ако се посвети, и е последователен, то вече става част от съзидателната любов към театъра.
"Театърът за мен е свещено място, защото той е убежище. Да се отделиш от всичко, което се случва през деня с бита, с неприятностите. Да прекрачиш прага на театъра и да стоиш час и половина или два в един друг свят, в който не си сам. Там има общност. Публиката вече е една общност", каза Манева.
Тя допълни, че през времената на пандемия, когато театрите са били затворени за всички хора свързани с театъра това е било истинско наказание и подчерта, че театралното изкуство е най-живото, защото съдържа един миг живот повече от останалите изкуства.
"Хубаво е театърът да остане жив. Жив, доказателствено да живее. Това става само с контакт, не може дистанционно. Дистанционно не е същото", сподели Манева. Актрисата допълни, че този фестивал е проява на нейното разбиране за свобода, а стремежът на свободния човек е да остави нещо за другите.
По думите на Манева, в актьорската професия има голяма саможертвеност, понеже дефиницията за време е доста по-различна, тъй като има събития в сюжета, които се развиват в рамките на 200 години, докато на сцената те се случват за два часа и добави:
"Ние даваме времето си, а то е ценно и е нещо, което никога няма да ни бъде върнато".
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Над тунела към столичния кв. "Люлин" се появи ръчно изписан надпис, който гласи "Имаш най-красивата усмивка… Димитър". Малко вероятно е транспарантът да отправя комплимент към някой Митко, коментираха минувачи. Много по-голяма е вероятността Димитър да е авторът, а обектът, към който е насочено посланието, вероятно сам(а) трябва да се досети.
Новият български пълнометражен игрален филм "Децата на Бендида" направи своята премиера, а с трима от актьорите във филма – Лора Джанова, Йоана Парапунова и Константин Султов говорим за приключенията, докато цели 2 години са текли снимките. Жанрът приключенски, фентъзи, с елементи на връщане назад във времето, с кораби и пътешествия,..
След успешната си световна премиера на фестивала в Карлови вари, "Безветрие" - новият игрален филм на режисьора Павел Веснаков, тръгва по кината в България на 28 март. Това е вторият пълнометражен игрален филм на Павел Веснаков, след "Уроци по немски“. "Безветрие“ разказва историята на млад мъж, който се прибира в България, за да продаде..
Изложбата "Мръсно“ на Боряна Пандова е последният проект от цикъла "Обекти на невниманието“. Цикъл, над който авторката работи повече от двадесет години. В "Мръсно“ Боряна картографира случайно образуваните композиции от обекти, търкалящи се по улиците на София. Тя, в ролята на криминалист без престъпление, взима отпечатъци върху лепкаво фолио..
РИОСВ-София е констатирала замърсяване на въздуха в Перник от сгуроотвал "Кудин дол”, където временно се съхраняват производствени отпадъци на "Топлофикация Перник”. На дружеството са дадени предписания за недопускане на неорганизирани емисии, а за установените нарушения са предприети административно наказателни мерки. Запрашаването е установено при..
На 15 март (събота) в София започва "Stage Your Future " - нова 6-месечна безплатна програма за лично и професионално израстване, чрез използване на сценичните изкуства. Програмата се финансира от Европейския корпус за солидарност - програма, която финансира проекти в подкрепа на млади хора, които искат да осъществят конкретни цели...
1984. 18 българи тръгват към Еверест по най-смъртоносния маршрут на Западния гребен. Следват драматични дни, в които има смърт, приятелство, изпитания за егото и духа, но истината за тях остава неразкрита докрай. До днес… "Сценаристите на филма: Елена Ермова, Дилян Павлов и Станислав Грозданов дойдоха при мен понеже сме приятели и ми казаха, че..