Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Туристите в София през 2021 г. са с 44% повече спрямо 2020-а

СОС ще въведе данък за стаи и апартаменти за гости

Снимка: visitsofia.bg

Още през миналата година броят на туристите, посещавали София, постепенно започна да се възстановява, като в летните месеци столицата е посетена от 140 – 150 хиляди души месечно. Все още са далеч нивата на предкризисната 2019 г. (над 1,1 млн. туристи).

На територията на София са пренощували близо 600 хил. туристи, което е увеличение с 44% спрямо 2020 г., когато са били малко под 420 хил.

С 52% водещ дял сред пренощувалите имат туристите от България, срещу 48% за чуждестранните.

Най-много посещения в София през 2021 г. са направени от граждани на Германия, САЩ, Италия, Румъния, Франция, Израел, Турция.

Данните съобщи днес кметът на София Йорданка Фандъкова по време на форум „Българският турист – ключът към сезон 2022 г.“, който се проведе в НДК в присъствието на министъра на туризма Христо Проданов, представители на местните власти и на туристически бранш.

Общо реализираните нощувки за 2021 г. възлизат на малко над 1,3 млн., което представлява ръст от 50% спрямо предходната 2020 г., когато те са били приблизително 900 хил.

По време на Covid кризата Община подкрепи туристическия бизнес, с решение на Столичния общинския съвет (СОС). За 2020 г., 2021 г. и първото тримесечие на 2022 общият размер на предоставените облекчения е над 7.4 млн. лева.

Предстои СОС да вземе решение по доклад на кмета за въвеждане на данък за стаи и апартаменти за гости. Към момента регистрираните такива в столицата са над 500.

За София особено значение имат пътуванията с цел бизнес и участие в конференции, семинари, фестивалиЗа привличането на туристи допринася богатата културна програма на София, особено утвърдени фестивали, които привличат устойчиви посетители. Такива са фестивали като „Ей ту Джаз“, „София филм фест“, „Софийски музикални седмици“, „Опера в парка“ и др. Все по-голяма популярност набира и Центърът за съвременно изкуство „Топлоцентрала“, където се представят съвременни творци и проекти.

През 2021 г. бяха създадени три специализирани туристически продукта, които имат за цел създаването на допълнителен интерес към София, привличане на повече посетители за по-дълъг престой. Това е"Карта на уличното изкуство (графити) в София" (на български и английски език). В първото ѝ издание са включени 20 произведения на уличното изкуство, оформени в туристически маршрут в централна част на столицата.

Създадена е „Градска винена карта на София“ с цел популяризиране на над 40 места за качествено българско вино в София, както и Карта „Опознай птиците на София“, включваща 5 маршрута.

По публикацията работи: Георги Нейков

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Форум", 24.10.25: Образованието и реализацията на младите хора в България

Гост в коментарното предаване “Форум” в края на работната седмица е Мартин Атанасов – момчето, което създаде проекта Черна писта, интерактивна платформа с данни за над 177 000 катастрофи и пиар специалист. Заедно с водещата на предаването Елена Пъневска те обсъдиха следните теми:  Обобщение на седмицата; За младите хора у нас много от обществените..

публикувано на 24.10.25 в 18:35

Боянското блато - последната естествена влажна зона в София, която може да бъде застроена

Казусът с Боянското блато е активен в общественото пространство от 2021 г., когато стартираха различни административни процедури за съхраняване на блатото като екосистема. Изплува отново в момента, по причина на това, че в момента в имота от север (буквално на 15 м. от неговата територия) започна активно строителство”, заяви адвокат Веселин..

публикувано на 24.10.25 в 17:45
Президентът на САЩ Доналд Тръмп

Тръмп прекратява търговски преговори с Канада заради реклама с гласа на Рейгън

Президентът на САЩ Доналд Тръмп обяви, че прекратява търговските преговори с Канада. За причина се посочва канадска реклама против митата с гласа на бившия президент Роналд Рейгън. Рекламата се появява като критика на наложени от Щатите тарифи на стомана и автомобили от Канада. Става дума за телевизионна реклама, дело на местната власт в..

публикувано на 24.10.25 в 16:32
Павлин Проданов

С поезията в дебютната си книга Павлин Проданов кани на танц

Какво е поезията? Самоанализ? Себевглеждане? Или може би демонстрация и подтик как съвременният човек да се вглежда повече в себе си? Тези разсъждения направи в студиото на БНР-Радио София поредният поет – петъчен гост на Даниел Ненчев. Формален повод за поканата към Павлин Проданов  е неговата дебютна книга "Слънцето хвърля милиарди..

публикувано на 24.10.25 в 16:04

Rafunzel записа песен в "меланхоличен поп", текстът е за прекрасните моменти в човешките отношения

Рафаела, а.к.а Rafunzel , която най-ревностните слушатели помнят и като част от екипа на Радио София, гостува в "Добър вечер, София" с нова фамилия, псевдоним за пред феновете и с нов запис. "Радвам се и много се вълнувам, че съм тук. Носталгично ми е да се върна и да видя студиото като гост, а не като звукорежисьор", възкликна Рафи...

публикувано на 24.10.25 в 15:53

Яница Петкова: Има условия за обществено напрежение

Стойността на индекса на обществено напрежение за третото тримесечие на 2025 г. (1 юли - 30 септември) съвсем леко, с 0.9 пункта, навлиза във фазата „висок, трудно контролирани рискове“. Стойността на индекса за периода се дължи на действието на широк комплекс от фактори. Към този момент регистрираните стойности на индекса по-скоро показва висок,..

публикувано на 24.10.25 в 15:35
Худит де Архила Бланко, Бойко Василев, Наталия Горшчак, Жан-Филип Де Тандер

Как обществените медии да еволюират от динозаври в птици?

Тази седмица Българското национално радио беше домакин на голямата среща на обществените медии в Европа. Сред темите, които вълнуваха участниците и те обсъждаха и дискутираха, бяха: как в днешния свят обществените медии да бъдат платформа за аргументи а не за алгоритми; привличане и грижа за младежката аудитория; историите, които имат..

публикувано на 24.10.25 в 15:08