"Живеем в свят, в който наистина всичко около нас се управлява от данни, независимо дали си даваме сметка за това, дали ги предоставяме доброволно, дали сме се съгласили с това, как да бъдат използвани. Данните все-повече стават част от ежедневието на всеки от нас, като обикновен потребител и гражданин. И затова ние направихме това проучване, за да видим до каква степен българите имат проблемите, за които четем, че имат европейците, американците и азиатците", коментира Бойков.
По думите му, 90% от българското население активно използва интернет, а с всяко едно влизане в мрежта ние оставяме дигитален отпечатък. Отключването на телефона с лицево разпознаване или пръстов отпечатък са биометрични данни, които отиват при производителя на устройството, с което работим.
"Колкото повече се развиват технологиите, толкова повече се обвързват данните с конкретната личност. Това е причината конкретно в ЕС да има много силен фокус върху законодателството свързанно с данните", поясни Бойков.
По темата, Гагов каза, че на база следите в дигиталното пространство, специалистите от маркетинга и комуникациите управляват ефективно тези комуникационни процеси за да достигнат до брандовете и компаниите, за които те работят. Николай Бойков сподели, че с всички средства, които данните предоставят и дигиталната екосистема дава, парадигмата ще се промени. А именно потребителите ще станат много по-внимателни и ще започнат да изискват от компаниите да им дават не просто реклами, а да им дават оферти, които са съобразени с техния начин на употребяване.
Той увери, че твърдението, че данни се извличат от разговор воден в близост до устройството за сега е само научна фантастика. По думите му, има едно много важно нещо, което е моралът. "Морал има във всяко едно действие, което ние правим. Ние носим отговорност за всяко нещо, което правим", поясни той.
"В момента ЕС работи много усилено за това, да бъдем няколко крачки напред, преди да се е появила конкретната нужда да има регулация, която понякога ни изглежда много рестриктивна, дори прекалено рестриктивна, но тя пък помага в бъдеще ние да не си поставяме такива морални дилеми", каза Бойков.
Той отбеляза, че в света има няколко глобални играча, които събират, обработват и монетизират данните, които ние предоставяме ежедневно, една от които е Google. Освен това каза, че при дигиталния маркетинг нещата се променят много бързо и че пандемията е дала тласък на използването на дигиталните комуникации.
Гагов сподели, че обстановката в света е много динамична и потребителите са станали по-изискващи към компаниите и предлаганите от тях реклами.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
В деня, когато мнозинството депутати отхвърли поредния вот на недоверие на правителството, гост на "Форум" е Добромир Живков , управител на социологическа агенция "Маркет линкс". Пред Лъчезар Христов социологът коментира началото на есенния политически сезон, очаквания неуспех на петия вот, взаимоотношенията между партии и изявления на техни..
От следващия вторник в Регионалните здравни инспекции ще има ваксини срещу Covid-19 за безплатна имунизация на желаещите, съобщиха от Министерството на здравеопазването. Доставени са над 47 хиляди дози ваксини. Около 4000 дози са осигурени за деца на възраст от 6 месеца до 11 години. Ваксинацията ще става след предварително записване, а..
За 21-ва година фондация "Благотворител" обявява конкурс за стипендии по програма "Постигам по-висок успех" . До 15 октомври т.г. за тези стипендии могат да кандидатстват деца и младежи, лишени от родителски грижи – ученици от 8. до 12. клас, както и студенти първокурсници. Стипендиите на обща стойност 720. до 1350 лв. ще бъдат..
"Бил Гейтс и Стив Джобс разговарят за бъдещето на информатиката" е трети проект на режисьора Иван Пантелеев с актьорската трупа на Народния театър "Иван Вазов". Отново в центъра на спектакъла стои Човекът, изправен пред предизвикателствата на времето, в което живее. Този път вниманието е насочено към промените, които настъпват в..
В предаването “Добър вечер, София“ се срещаме с Емилия Стоянова – тя е консултант по взаимоотношения и автор на книгата "Новите правила в любовта – как да срещнем точния човек" . “Това е четвъртата ми поред книга. Всяка от тях е свързана с любовта, връзките и как да намерим правилния за нас човек, за да бъдем щастливи. Този път съм..
След 2022 г. България преживява соларен бум – само през 2023 г. бяха въведени над 1300 мегават часа нови мощности, а в определени часове слънцето вече покрива до 80% от потреблението. Това води до по-ниски разходи, по-ниски емисии и по-чист въздух. Силната концентрация върху соларната енергия обаче измества фокуса от другите..
На 21 септември България се включва в международната инициатива "Заедно за мир“. Едновременно, на четири континента, хора от различни държави ще се обединят в обща молитва за хармония и единство. Инициативата започва в Унгария през 2020 г. като част от движението "Силата на жените“, сподели пред Радио София Любомир Дренски от Фондация..