"Тези конкретни спешни мерки трябва да ги вземат държавните институции, защото те разполагат с норматива и ресурса. Ние, хората потребителите, шофьорите сме едни изпълнители. Ние просто правим това, което ни се позволява и което ни дават да правим на пътя. Ние не сме по-различни. Всичките тези шофьори, когато отидат в друга държава се държат по различен начин", подчерта инж. Милчев.
Той допълни, че такива инциденти ще продължава да има, защото тези, които създават политиката в безопасността не търсят решенията. Освен това каза, че контролът трябва да бъде съобразен с риска:
"И съобразно този риск да предприемем действия. Да го управляваме и да го намаляваме. Това означава физически контрол, колко и какви са нуждите, това се изчислява, това не е на хрумка и на общи приказки. И за това нещо има цяла методология, цяла наука за управлението на този риск".
Инж. Милчев посочи, че през 2020 г. България е била на последно място в ЕС по пътна безопасност, като сме изпреварени от Гърция, която е по средата в класацията. По думите му, за 10 години Гърция е достигнала средни европейски нива, тъй като е въвела три основни правила - ТОЛ системата, чрез която се събират пари за ремонти на пътищата, "бонус-малус" системата, която не позволява на рискови шофьори да сключат гражданска отговорност, както и много тежка административна и наказателна реформа.
"Търсим българско правителство, което е готово да изпълни нашия план за действие, който още първата година ще намали жертвите с 20%. Ако това не се случи, аз лично ще закрия и ще разформировам целия институт, който вече няколко години се превръща в лидер на пътната безопасност в държавата", подчерта инж. Милчев.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Столичната община и екипът на проекта "Българските общини работят заедно за подобряване на качеството на атмосферния въздух" отчитат приключването на инициативата. Проектът се изпълнява по Програма LIFE на европейската Комисия за опазване на околната среда и климата за срок от 7 години. Главната цел на интегрирания проект е да подобри..
Столична община ще раздели на две процедурата за преместване на трамвайното трасе по бул. “Скобелев“, след като старата обществена поръчка отпреди 3 години бе прекратена. Развитието на казуса е заради окончателното решение на Върховния касационен съд, което задължава местната власт да премести трасето в едногодишен срок. Въпреки че е..
Безплатни изследвания на основни здравни показатели и функцията на белия дроб чрез съвременни дигитални технологии ще се проведат на 25 септември 2025 г. в София от 10.00 до 15.00 часа в Bulgaria Mall. Те са част от кампанията "5 минути за здраве", която се организира от Българския клъстер за дигитални решения и иновации в здравеопазването с..
Днес ще бъде предимно слънчево. Преди обяд над източните райони ще има ниска облачност. Ще духа слаб и умерен вятър от изток-североизток. Максималните температури ще бъдат между 26° и 31°, за София - около 28°, съобщават от Националния институт по метеорология и хидрология. В планините ще бъде предимно слънчево с временни увеличения на облачността в..
Във вторник темите от деня в предаването "Форум“ коментира Георги Вулджев - икономист в "ЕКИП". Заедно с водещия Лъчезар Христов, те се спряха на следните теми: - Бюджет 2026 – първи за България в евро – предизвикателства и рискове - Среща Тръмп-Зеленски в Ню Йорк, руски дронове и политически провокации - Кой всъщност уби Чарли Кърк? - Сделката за..
13 младежи от различни области на България са включени в българската “Тийн мрежа за проверка на факти”. Вече повече от година те публикуват видео проверки в социалните мрежи, като се борят срещу дезинформацията. Младежите оборват популярни твърдения в социалните мрежи, които включват заблуди и дори откровени измислици. Тийн мрежата сега се..