Тарифната политика на столичния обществен транспорт беше остаряла и усложнена и не се възползваше от т.нар. билетна система, от сините валидиращи устройства в превозните средства.
Това обясни пред Радио София независимият общински съветник Борис Бонев във връзка с решение от последното заседание на СОС в четвъртък, 21 юли.
Той подчерта, че целта е била да не се повишават цените на картите за цялата градска мрежа (50 лв./месец, персонализирана), включително и годишните (365 лв.), както и да се въведат привилегии за младите пътници.
"В Студентския град има много автомобили. Искаме младите хора да си създадат навици да пътуват с градския транспорт", допълни Бонев.
В този смисъл той обаче не можа да обоснове премахването на 10-те талона (за 10 пътувания х 1,20 лв.) и картите за една линия, както и за метрото – нещо, което е предпочитано от работещите с вече създадени навици да пътуване без лични автомобили.
С билетите 30+ (за 1,60 лв.) и 60+ (2,20 лв.) хората ще могат да се прекачват многократно в рамките на посочените минути, допълни Борис Бонев (▼). Срокът е за последното прекачване, а не за цялото пътуване. Ученици и студенти също вече ще могат да си купуват годишна карта на цената за 10 месеца. Въвежда се и младежка карта за 250 лв. на година за хората до 26 години.

"Градът трябва да стимулира ползването на транспорта при всички видове пътувания. Улесняваме гражданите да си закупят най-изгодната годишна карта (по 1 лев на ден) на три вноски", каза още Бонев. Той призна, че софийският транспорт е натрупал над 150 млн. загуби само през последната година.
Очевидно това е сред основните причини за поскъпването на пътуването в София, колкото и общинските съветници да не го казват открито.
Възможно е нощният транспорт да се възстанови от есента, най късно от 31 март 2023 г., и тогава за него ще важат годишните карти.
Дори и с новите възможности и цени, столичният обществен транспорт остава най-евтиният начин за придвижване в София, изтъква съветникът, излъчен от "Спаси София".
Промените се въвеждат на два етапа – от началото на септември и от 1 януари 2023 година.

Бонев каза още, че от септември тръгват две нови експресни линии, които през Околовръстния път ще свързват "Младост" и Бизнес парка с големите южни квартали на София:
Двете линии ще бъдат експресни - няма да влизат в локалното платно на Околовръстното шосе и така ще избягват тапите на кръстовищата. Те ще свързват транспортните възли и метростанции с големи бизнес зони с хиляди работни места и гъсто населени квартали.
Чуйте разговора на Елена Пъневска с Борис Бонев в звуковия файл.

Център за изследване на аутизма бе открит и заработи през миналия месец към Факултета по науки за образованието и изкуствата (ФНОИ) на Софийския университет "Св. Климент Охридски". "Според мен тази стъпка даже закъсня, защото тези проблеми са социално значими и са свързани с много псевдонаучни теории – отбеляза пред БНР-Радио София..
Категорично не е вярно, че реформ ат а за паркирането е само повишаване на цените. Ние взимаме една система, надграждаме я, фокусираме я. Ако направим опит един месец на няма зони, в общината ще дойдат със списъци да ни молят да се въведе отново. Зоната въвежда ред! Това заяви пред БНР-Радио София лидерът на "Спаси София" Борис..
Граждани се готвят да блокират кръстовището при УНСС и Студентската поликлиника в София в знак на несъгласие за разширената зона за паркиране и увеличените такси. Терзиев и заместник-кметовете на София представят постигнатото от началото на мандата Протест след това ще се проведе пред Столичната община. Цената на синята зона от догодина ще..
Времето ще се задържи предимно облачно с валежи от дъжд, по-значителни по количество на места в Югозападна България, както и в крайните южни райони на Източните Родопи. Облачността временно ще намалява и валежите ще спират. Вятърът в котловините и низините временно ще стихва и там преди обяд ще бъде мъгливо или с ниска слоеста облачност...
В средата на тази седмица гост-коментатор във "Форум" е Борис Грозданов - AI експерт в Института по отбрана и международна сигурност . А темите , върху които спря и разсъждава, бяха: Етически проблеми пред AI (изкуствения интелект) – носи ползи и не вреди на обществото Как да не губим връзката с действителността?..
Няма риск от преливане на реките в София, уверяват от пресцентъра на Столичната община. Все още не е приключил ремонтът на коритото на река Владайска в района на Женския пазар. Заради покачване на нивата ѝ след дъжда временно са спрени ремонтите по речния бряг. Заради това са струпани камъни и не става дума за срутване, какъвто сигнал бе получен в БНР.
Арика Адамс и Десислава Латинова гостуваха в БНР-Радио София, за да разкажат за музиката, която ги вълнува - тази, която създават, както и за концерта им, който предстои в четвъртък, 20 ноември. Арика Адамс е полуамериканка, родена в Денвър, Колорадо. Мести се със семейството си в България. Живее в Пловдив и много обича музиката. На концерта..