Най-важните фактори за успеха на онлайн магазин са избор на продукти или услуги, които ще се предлагат (в зависимост от търсенето, установено след проучване), както и начина на достигане до клиентите – чрез използване на подходящи канали за реклама.
Това обясни пред Радио София Иван Кузманов, специалист по дигитален маркетинг и електронна търговия.
По този начин може да се продава собствено производство, продукти да други производители или да се препродават, дори и без те да са в собствен склад (чрез модела "дропшипинг" / dropshipping).
Всеки един от начините има предимства и недостатъци.
Например при дропшипинг нямаш нужда от наем на склад, където да съхраняваш стоката. Ти си посредник, който приема поръчка и я препраща към основния търговец. Това обаче не ти дава възможност да си сигурен в качеството на продуктите и пряко да контролираш услугата.
"При започване на подобен бизнес трябва да се направи проучване на нишата, в която ще работите, да се разбере каква е конкуренцията, ценовите нива и възможностите за печалба. Важно е да познаваме добре продуктите, които продаваме, за да сме адекватни в посланията си и да можем да консултираме нашите клиенти", изтъкна Кузманов.
Ако направите неспециализиран сайт, в който предлагате богата гама продукти, това ще ви донесе добри поведенчески фактори на клиентите (за Гугъл) – по-дълъг престой в сайта например, повече влизания от различни клиенти.
Според опита и по думите специалиста, най-добрите канали за рекламиране на бизнеса и продуктите са Фейсбук, Инстаграм. Тези платформи са повече ползвани от клиентите, добре развити са и с добри възможности за таргетиране и разнообразие от видове реклами.
Чуйте целия разговор на Божидар Янев.
Кристиян Михайлов, Професионална асоциация по роботика, автоматизация и иновации (ПАРА) е поредният ни гост в предаването, посветено на Иновации БГ : "Роботиката е сред централните в иновацията. Компаниите интегрират все по-сложни проекти с ИИ. Имаме успешни български компании с български решения. Липсва достатъчно квалифицирана работна ръка -..
Продължаваме с представянето на лауреати в конкурсите Иновации БГ - ред е на Силвия Павлова , съосновател на Wooden Spoon , компания за чиста (във всяко едно отношение) козметика, победител в категорията „Пазарно лидерство“ 2021: "Благодарение на математиката ми се отвориха вратите и към бизнес-състезанията. Ние сме на много високо място в..
Продължаваме темата Иновации БГ с представянето на някои от победителите. В категорията „Иновативно новостартирало предприятие“ за 2020 г. това бе Ондо солюшънс ООД. Слушаме Иван Драгоев - Технологичен директор и основател: "Вече пета година предлагаме решения на малки и средни фермери - технологии, свързани с повтаряеми процеси. Намаляват се..
Фондация Приложни изследвания и комуникации е представител за България на Европейската мрежа за подкрепа на бизнеса (Enterprise Europe Network) - най-голямата мрежа в света за подпомагане на малки и средни предприятия, които имат амбицията да "излязат" на международния пазар. Тя е организатор на Националния конкурс „Иновативно предприятие на..
Разговорите са с архитект Иван Василев - автор на нов 3D проект, архитектурно заснемане на църквата “Свети Николай” и на ново проучване за нейната архитектура и моментно състояние. Също така архитект Василев е горд представител на вековен копривщенски род. В срещата се включи и архитект Ивелин Любенов, който събира, изследва и съставя проучвания,..
Разговор със София Стоянова - автор на къси разкази и статии и на непубликувания автобиографичен роман “Две лица”, ,съставител на поетичната книга на Радой Ралин - “Късно откритие”, издадена по повод 100 годишнината на писателя. София е и автор на антологията “Правото да се очароваш”, но основната тема на разговора е Кирил Христов:
“Служебният им роман” започва със скандал: той е женен с три деца, а тя има неблагонадежден произход. Три години писателят Николай Хайтов не може да получи развод, наричат ги битово разложени, дори роднините им ги осъждат. Ванга обаче, настоява за среща с майката на Жени Божилова и ѝ казва "Виж какво, ти правиш голям грях към твойта дъщеря...