Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Дигиталната среда дискутирана на онлайн конференция

Снимка: fb/Видима, невидима, промяна

"Добре дошли в джунглата" (Welcome to the jungle) - как се промениха желанията на потребителите онлайн и как всъщност се промени самото предлагане, как българските потребители гледат на променящия се свят, с акцент върху някои устойчиви световни трендове, които не се поддават на промяна. Темата е част от онлайн конференцията "Видима, невидима, промяна". Повече подробности разказаха пред Радио София Мария Славова, изп. директор към "All Channels Group" и Боби Петров, управляващ директор на "Datenwerk България", част от "All Channels Group".

По думите на Славова, един от митовете е, че българите сме изостанали по отношение на това, да сме активно присъстващи в дигиталната сфера, особено когато говорим за по-възрастното поколение. Тя подчерта, че истината е, че близо 97% от българите родени между 1946 и 2009 г. присъстват в социалните мрежи и малко над 70% от тях са изключително активни потребители.

Петров сподели, че в България фейсбук е най-използвания канал, като по данни на фейсбук, потребителите у нас са около 3.6 млн. По-младото поколение са по-активни в други мрежи, но проучванията показват, че дори при най-младото поколение фейсбук остава най-предпочитаната социална мрежа.

"Нарекохме тази част от проучването "Welcome to the jungle", защото искахме да дадем малко идеи на колегите и на нас самите какво и как се случва в дигитална среда 100% в България, тъй като данни за света има достатъчно много. И да имплицираме, че дигиталната среда е една дигитална джунгла, която ние трябва много добре да познаваме, за да може всеки от нас да е активен участник, и в същото време да може да оцелява и да се развива. Защото е факт, че виртуалният живот на всеки от нас вече е съизмерим с реалния и времето, което прекарваме в онлайн среда е достатъчно много за да можем да пренебрегнем дигиталните комуникации и да ги разглеждаме само като един канал от всички медийни канали, с които маркетолозите и комуникаторите работят", коментира Славова.

"Със сигурност има ситуации, в които марките третират дигиталната среда по-скоро като още един канал в техния медиен лист, което започва за щастие все-повече да се възприема като остарял подход", сподели Петров. По думите на Славова, мнението за дадена марка в дигиталната среда се формира от съвкупността от мнения на потребителите, които те оставят.

Относно фалшивите новини, голяма част от технологичните компании е да филтрират точно този тип новини, за да може средата да бъде максимално изчистена, но когато става въпрос за избора на продукти и марки, потребителите не се информират само от едно място.

Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Никола Стоянов

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Емил Минев: Силно се надявам работодателите да гледат на ангажираността на своите служители по нов начин

Чувството за принадлежност към дадена компания, новите взаимоотношения между работодател и служители, както и най-ценните фактори, с които работодателите задържат своите служители в компаниите си, са само част от темите на еднодневен форум в София.  Темата за ангажираността винаги е номер едно в различни конференции. Този път решихме да се фокусираме..

публикувано на 27.11.24 в 16:58

За 12-а поредна година кампанията „Килограм доброта“ подкрепя хора в нужда

За 12-а поредна година кампанията „Килограм доброта“ на Българска хранителна банка ще подкрепи хора в нужда от цялата страна. Инициативата ще се проведе тази събота и неделя в София. Събраните дълготрайни хранителни продукти ще бъдат използвани за подпомагане на над 60 000 възрастни хора и деца. “В предстоящия уикенд разчитаме на добро време навън,..

публикувано на 27.11.24 в 16:35

"Виненият образ на България" в конференция за професионалисти и специализирано изложение за публика

Конференция на тема "Виненият образ на България идентичност и послания" и следващо я винено изложение "DiVino" ще се проведат в един ден. Повече за тях пред БНР-Радио София разказа Емил Коралов от Българската асоциация на винените професионалисти (БАВП), организатор на конференцията. "Това е форум за българското вино, в който участват..

публикувано на 27.11.24 в 16:29

Палеогенетиката доказва данните от историческите извори за българите в Италия

Документалният филм "Алцек и българите в средновековна Италия" с режисьор Росица Лазарова-Сбаралия ще бъде показан в Общинския културен дом "Красно село" на 28 ноември с вход свободен. Преди това доц. д-р Тодор Чобанов ще изнесе лекция "Прабългарите в Централна и Западна Европа V-VII век по данни на археологията и палеогенетиката" ...

публикувано на 27.11.24 в 16:09

Около 9% от българите ще бъдат със захарен диабет до 2045 г.

Диабет тип 2 е основен и независим рисков фактор за сърдечно-съдови и бъбречни заболявания. Според Международната диабетна федерация, половината от възрастните с диабет (240 млн. души в света) не знаят за заболяването си. Годишно диабетът причинява смъртта на около 6.7 млн. души, а над 537 млн. души живеят с тази диагноза. До 2045 г. се очаква 9%..

публикувано на 27.11.24 в 15:29
Жоро Ангелов, мениджър Индустриални площи и развитие на терени

Свършват свободните индустриални площи в София

През третото тримесечие пазарът на производствени и складови площи в София продължава да нараства. Строителната активност е значителна, а обемът на новозавършените проекти е 51 500 кв. м. В същото време броят на всички проекти в процес на изграждане се увеличи до тридесет и пет, с обща площ от 357 000 кв. м. За изминалото тримесечие са започнати..

публикувано на 27.11.24 в 14:55
Снимки: Ротари

Деца стават "таен Дядо Коледа" за радост на други - в нужда

За втора година по време на Коледния фест в София посетителите имат възможност да проявят благотворителност като приготвят и предадат подарък за нуждаещи се семейства и деца. Кампанията " Стани таен Дядо Коледа" е по инициатива на Ротари клуб – София, членове на организацията приемат (нови) продукти, които биха зарадвали децата в къщичка..

публикувано на 27.11.24 в 14:40