Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Дигиталната среда дискутирана на онлайн конференция

Снимка: fb/Видима, невидима, промяна

"Добре дошли в джунглата" (Welcome to the jungle) - как се промениха желанията на потребителите онлайн и как всъщност се промени самото предлагане, как българските потребители гледат на променящия се свят, с акцент върху някои устойчиви световни трендове, които не се поддават на промяна. Темата е част от онлайн конференцията "Видима, невидима, промяна". Повече подробности разказаха пред Радио София Мария Славова, изп. директор към "All Channels Group" и Боби Петров, управляващ директор на "Datenwerk България", част от "All Channels Group".

По думите на Славова, един от митовете е, че българите сме изостанали по отношение на това, да сме активно присъстващи в дигиталната сфера, особено когато говорим за по-възрастното поколение. Тя подчерта, че истината е, че близо 97% от българите родени между 1946 и 2009 г. присъстват в социалните мрежи и малко над 70% от тях са изключително активни потребители.

Петров сподели, че в България фейсбук е най-използвания канал, като по данни на фейсбук, потребителите у нас са около 3.6 млн. По-младото поколение са по-активни в други мрежи, но проучванията показват, че дори при най-младото поколение фейсбук остава най-предпочитаната социална мрежа.

"Нарекохме тази част от проучването "Welcome to the jungle", защото искахме да дадем малко идеи на колегите и на нас самите какво и как се случва в дигитална среда 100% в България, тъй като данни за света има достатъчно много. И да имплицираме, че дигиталната среда е една дигитална джунгла, която ние трябва много добре да познаваме, за да може всеки от нас да е активен участник, и в същото време да може да оцелява и да се развива. Защото е факт, че виртуалният живот на всеки от нас вече е съизмерим с реалния и времето, което прекарваме в онлайн среда е достатъчно много за да можем да пренебрегнем дигиталните комуникации и да ги разглеждаме само като един канал от всички медийни канали, с които маркетолозите и комуникаторите работят", коментира Славова.

"Със сигурност има ситуации, в които марките третират дигиталната среда по-скоро като още един канал в техния медиен лист, което започва за щастие все-повече да се възприема като остарял подход", сподели Петров. По думите на Славова, мнението за дадена марка в дигиталната среда се формира от съвкупността от мнения на потребителите, които те оставят.

Относно фалшивите новини, голяма част от технологичните компании е да филтрират точно този тип новини, за да може средата да бъде максимално изчистена, но когато става въпрос за избора на продукти и марки, потребителите не се информират само от едно място.

Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Никола Стоянов

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Сава Вутов (вляво) и Ангел Николов

Да вкараме духа на чудовището в един инструмент

Сава Вутов и Ангел Николов предлагат на необичайно за класика място необичайно за Северното полукълбо заглавие: "Пролетно тайнство през ноември". Ето и разказът им: "Първият път свирихме "Пролетно тайнство" през лятото в несебърското село Баня - имаше кино, музика, лекции, абсолютна творческа еклектика. Неща, далеч от ежедневието на хората - пейките..

публикувано на 16.11.25 в 11:25

Обикновени хора, а не супер екшън герои

Нина Караманова представя новия роман на Джон Гришам - " Вдовицата ". Излязъл в САЩ преди месец, вече е номер едно бестселър на "Ню Йорк Таймс". Това е 51-ият поред роман на Гришам, който става номер 1, а той самият е един от най-четените живи писатели в света, с над 400 милиона продадени книги и екранизации по тях с участието на Том Крус, Джулия Робъртс,..

публикувано на 16.11.25 в 10:45

Софийски разкази - старите софийски театри

Малко преди Нощта на театрите (15 ноември) представяме старите софийски театри. В началото на 1882 пожар опустошава паянтовата сграда, където през деня е Народно събрание, а вечерта в нея играе първата любителска театрална трупа. На мястото на сегашната СГХГ се помещава друг дървен театър, за който вече сме говорили тук. В 1888 пловдивската трупа остава..

публикувано на 15.11.25 в 16:00
Кристиан Ваклинов

Историята оживява - Родопската теснолинейка, глава първа и втора

Хиляди българи преди четвърт век се обединяват в искането си да остане Родопската теснолинейка. Преди 11 години едно тогава 20-годишно момче, Кристиан Ваклинов успява и вече сме в навечерието на излизането на книгата му, посветена на Родопската теснолинейка. Ето го пред микрофона на фена на теснолинейката и автор на поредицата Боян Бочев:

публикувано на 15.11.25 в 15:00
Лиана Антонова

Адресите на любовта – певицата Лиана Антонова и саксофонистът Ангел Везнев

За богатия и пъстър живот на изпълнителката на „Любовта е море“, която след триумфа си във Вегас се обръща към духовното, става дума в „Адресите на любовта“. Лиана Антонова е певица, актриса, писателка и легендарна столична красавица. С втория си съпруг, изключителния саксофонист Ангел Везнев, гастролират в  Австрия, Германия, Швейцария,..

публикувано на 15.11.25 в 14:00

В София има развитие на чаената култура

FesTEAval е посветен на чая и чайните традиции от цял свят. За поредното му издание сме с Николай Кандиларов: "Зимата е най-популярна за чай за българина. Но има промяна, има развитие на чаената култура в София. Има интерес, в АйТи сектора особено. Като цяло зеленият чай е по-популярен. Неправилно използваме думата чай за билковите отвари - те трябва..

публикувано на 15.11.25 в 11:32

Театърът и неговото денонощие

Театрите ден и нощ - започваме с 13-та " Нощ на театрите " с гостуването на Мария Панайотова и Катерина Миланова:

публикувано на 15.11.25 в 10:46