Най-много разлепени в нарушение предизборни материали са констатирани в районите: "Люлин" - 201 броя, "Слатина" - 172, "Младост" - 160, "Илинден" - 156, "Връбница" - 127 и др. Сред най-често срещаните нарушения са поставени предизборни плакати и листовки по контейнери за битови отпадъци, ел. табла и касети, ел. стълбове и дървета.
Повече подробности за проблема пред Радио София разказа Иво Пенев, началник сектор "Контрол на рекламната дейност" в Столичния инспекторат. Той посъветва от партиите да направят почистване на агитационните си материали, тъй като глобата е от 1000 до 5000 лв.
"Колкото повече места установим, толкова повече между 1000 и 5000 лв. наказателни постановления ще бъдат издадени. В практиката си имаме случаи на издавани наказателни постановления дори десетократно по-големи сума, така че това никак няма да бъде приятно за нарушителите", коментира Пенев.
Той отбеляза, че при конкретните избори са наблюдавани доста нарушения свързани с лепене на агитационни материали по места, които по никакъв начин не са предвидени за това, като контейнери за битови отпадъци.
"От трите политически сили, които са на първите три места в крайното класиране почти няма агитационни материали, които да сме срещнали да бъдат разлепени в София. Нарушенията са свързани изключително с участници в кампанията, които заемат последните места в крайното класиране по брой гласове. Може би в амбицията да се представят на избирателите са потърсили този тип на политическа реклама", сподели Пенев и добави, че този агитационен метод е по-характерен за 90-те години.
По думите му, от Столичната община в лицето на кмета на София са били определени 200 места в столицата, като в тях не се включват всички частни имоти. Той поясни, че има пропуск в Изборния кодекс относно санкциите, тъй като глоби се налагат не към нарушителя, а се изразява в това, районната избирателна комисия да разпореди на кмета на общината или района да премахне плакатите на нарушителя.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Коментарното предаване на БНР-Радио София "Форум" се завръща. На осмия ден след изборите за 51-во Народно събрание, разбира се първата тема е обусловена от преживяното. Коментаторите Манол Глишев и Тодор Терзиев правят своите следизборни разсъждения и прогнози : Купуването на цяла парламентарна група никога досега не е..
Започна Европейската седмицата на фертилността , която се организира ежегодно в началото на месец ноември. Тази година целта е да се повиши осведомеността по отношение на донорството на гамети (полови клетки), както и да се подчертаят належащите нужди от законови разпоредби. Повече по темата разказа в предаването "Ритъмът на столицата"..
Форматите стават съществени като място за комуникация и послания на автори на съдържание и рекламодатели. Аудио и видеоподкастите се променят като специфика, позициониране и дължина. Сравнително нова за България е възможността, която дава Тик-Ток форматът. Това коментира пред БНР-Радио София Александър Хинков – изпълнителен..
Българознайко е проект, който с времето е намерил път към сърцата на децата. Но той не е сам в този път - зад детските книжки с българска история стои писателката Виктория Петкова, техните родители и учители, които разпознават Българознайко не просто като част от учебния процес, но и като начин, по който децата научават за българската..
Младата изпълнителка Елия Тодорова - Eliya, кани всички на първия си самостоятелен концерт в София на 5 ноември. На сцената с нея ще бъдат Даниеле Феббо (бас и аранжименти), Кристиан Желев (барабани), Николай Костадинов (пиано), Jeko (китара), Иван Йорданов (алт саксофон), Тодор Бакарджиев (тромпет), Гален Николов (баритон саксофон). Певицата казва,..
Девет фундаментални цели с хоризонт от 4 години, които са напълно постижими и биха повишили значително възможностите за развитие и качеството на живот в България, предлагат от Института за пазарна икономика (ИПИ) в Бяла книга „Отключване на растежа: пътят напред след изборите“ . "Напоследък постоянно ни връхлитат някакви кризи, от 3..
Националната галерия провежда безплатна образователна програма с фокус към деца, младежи и семейства . Целта на „Форми, изкуство в публична среда“ е приобщаване към визуалните изкуства чрез поредица от ателиета в “Квадрат 500”. Изкуствоведите от Националната галерия прилагат нестандартни и иновативни подходи за обогатяване знанията на..