Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Когато има много компании с ценностна система, пазарът се променя

Силвия Павлова
Снимка: радио София


Силвия Павлова  - „Когато има много компании с ценностна система, пазарът се променя“:

До 12.10 се приемат заявки за поредното издание на конкурса Иновативно предприятие на годината – събитие, на което БНР Радио София с радост е медиен партньор.  Потърсихме едни от големите победители от миналогодишното издание, в лицето на Силвия Павлова – създадената от нея Wooden Spoon за чиста (във всяко едно отношение) козметика стигна дори до британското кралско семейство.

Започвам веднага с въпроса има ли иновация при тях напоследък. Отговорът – „иновативно при нас е това, че всеки може да създаде нещо ново, имаме няколко пъти в годината Ден на креативността. Иначе най-новото е шампоан за коса – купувате си прахче в биоразградима опаковка, изсипвате си го в бутилка, която си имате в къщи, допълвате с вода, разклащате и след 24 часа си имате шампоан, съвсем истински“. И няма никаква пластмаса.

Именно подобни иновативни решения, както и прецизното вглеждане в целия процес на производство и във всяка една съставка печелят пазари за компанията – „обичат ни в Япония, в Румъния и особено много в Скандинавските страни“, разказва с вечната си усмивка, зад която се крие остър и комбинативен интелект, Силвия Павлова. „Вече не е достатъчно да си био, има толкова други елементи, които са важни в екологичната екосистема. Ние се научихме да ползваме само съставки, които имат хранителен, а не козметичен био сертификат, защото за неговото издаване има по-високи стандарти. И правим всичко това, не защото е модно да си био, а защото вярваме, че така трябва. За мен най-важна е ценностната система. И когато има много компании с ценностна система, пазарът се променя“ – обяснява принципите си Силвия. В момента стартират нов голям проект в Божурище с амбициозната цел България да стане най-предпочитан производител  на козметика на Балканите и световни марки, които търсят много високо качество, да идват у нас. Силвия отдавна се стара е да създаде общност сред този тип компании у нас, организира събирания в сектора – „на нас ни трябва критична маса, за да можем да бъдем чути. И да бъдем едновременно натурални, и високо-технологични. В лабораторията, която ще построим на 8000 кв. м, ще каним всеки, да може да са учи. И при следващата голяма поръчка, която ние няма да можем да поемем, да предложим друга българска компания да я изпълни“.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Борис Георгиев

Творчески ателиета за посетителите в цветният оазис "Green Gallery"

"Добър вечер, София" казаха Яна и Роман директно от Green gallery - едно ново пространство за екзотични растения и флорално изкуство, където цветята присъстват във всякакви видове и форми. "Имаме фотография, има графика, живопис, акварел - в общи линии, без ограничения в някакъв конкретен стил, дори авторите влизат в нетипични роли, като..

публикувано на 25.07.25 в 18:03

Разширението на метрото през "Слатина" включва 6 станции и 2 буферни паркинга за 340 автомобила

Около 1/3 от метрото през "Слатина" е готово. Изграждането на трасето от 6 станции трябва да завърши през есента на 2027 г. Разширението напредва с добри темпове, констатираха днес кметът на София Васил Терзиев, проф. инж. Стоян Братоев и изпълнителния директор на „Метрополитен“ Николай Найденов, заедно с кмета на район "Слатина" Георги Илиев...

публикувано на 25.07.25 в 17:26

Частичното бедствено положение в Община Костинброд остава до понеделник

След пожара частичното бедствено положение на територията на засегнатите населени места в Община Костинброд остава до понеделник, съобщи пред БНР-Радио София кметът Трайко Младенов. В момента продължава описването на щетите. "Още очакваме от компетентните органи да ни кажат какъв е източника на възникналия пожар. Първата ни задача беше..

публикувано на 25.07.25 в 16:28

Организират кампания за възстановяване на туристическата маркировка на Витоша

Вече три години от гражданска инициатива “Княжевецъ“ организират доброволчески акции за почистване на отводнителните канавки на туристическите алеи в Княжевската борова гора - биват премахвани наноси и пясък, а материалът се връща в издълбаните от водата алеи. Целта е, те да не се увреждат от стичащата се вода. Сега е ред да се направи..

публикувано на 25.07.25 в 16:13

Димитър Петров: Ако кажа, че СОС изпраща успешен сезон, ще излъжа

Много от нещата, които искахме да решим и приемем в Столичния общински съвет (СОС) през този сезон, не можаха да станат, защото или бяха блокирани в ранен етап, или бяха саботирани в самите сесии. Съветът може да направи много неща, но политическо отношение излизаме във ваканция нито като оптимисти, нито като песимисти. Това е оценката пред..

публикувано на 25.07.25 в 15:29
Природен парк „Витоша“

"Безотговорността е най-опасната искра" - напомня кампания за опазване на горите

В разгара на активния сух и много горещ летен сезон, стартира кампания, наречена “Безотговорността е най-опасната искра“ . Темата ѝ ще бъде “Разходи се сред природата - не оставяй следи“ .  В предаването „Добър вечер, София“ разговаряме с инж. Дарин Ковачев - главен горски инспектор към дирекция Природен парк “Витоша“ , за това по какъв начин..

публикувано на 25.07.25 в 14:45

Със сатирични видеа Мими Шишкова популяризира демократичните ценности

Мими Шишкова е позната в социалните мрежи като "проклета жена".  Тя разказва политически сюжети в TIkTok видеа . Редовно качва в платформата хумористично съдържание, с което обяснява как работят някои институции или пък критикува политически партии. Случвало се е китайското приложение да свали нейно видео, но сега вече изтрива целия ѝ профил...

публикувано на 25.07.25 в 14:10