„Около училищните зони трябва да се изграждат средства, чрез които хората да се намират в повече безопасност и да принуждаваме шофьорите да внимават, като най-малкото, да ги насочваме откъде може да им изскочи пешеходец или ученик“, уточни Русинова.
Тя добави, че от години експертите от Европейския център за транспортни политики, се борят пред всяко училище в центъра на София, да бъдат обособени няколко безплатни паркоместа.
„Доста голям успех имахме с район „Подуяне“, но там този проблем със „синята зона“ го няма. Искаме да обясним, че има нормативно задължение за общината и за учебните заведения, да изследват т.нар. „червен маршрут“ до училището. Той трябва да е максимално обезопасен и сигнализиран, така че учениците и шофьорите да могат да го разпознаят. Ние искаме, по американски модел, да се сигнализират по специален начин училищата, знаците да са точно определени, за да може, когато вие попаднете в такава зона, да е ясно, че вие се намирате в такава зона и там има опасност от това дете да излезе на пътя“, каза Диана Русинова.
По думите й е необходимо неравностите за намаляване на скоростта около училищата да са направени преди пешеходната пътека, а не върху нея.
„Защото иначе тя играе буквално като трамплин, ако си с по-висока скорост. Аз лично бих искала да насърча повечето общини, не само Столичната община, да започнат да премахват тези повдигнати пешеходни пътеки, защото дефакто са по-опасни, отколкото да си на обикновена пешеходна пътека“, отбеляза Русинова.
Тя добави, че предстои съвместен експеримент между Столичната община и Европейския център за транспортни политики, в който на дадено кръстовище ще бъде измерено колко автомобили преминават на червено при брояч на светофара, без брояч и при мигаща зелена светлина. Целта е да се разбере колко добре водачите на автомобили се ориентират при трите варианта.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Учителите от 117 училище „Св. Св. Кирил и Методий“ Илона Стоянова и Даян Русинов представят проекта за опазване на културното наследство, по който работят. Целта на проекта е учениците да задълбочат своите знания, свързани с българската история и традиции, а крайният продукт ще бъде документален филм "Наследство в камък и слово", който ще бъде..
Мария Бояджиева за предаването на Радио София "Ние децата": "Ангелина Грозева и Андриан Асенов - преди 4 години се събрахме заедно, имахме сходни идеи какво трябва да е едно детско предаване. Имаме същия ентусиазъм. Сюжетите ни са различни - последният бе за националния химн. Децата вдъхновяват с начина, по който гледат на света. С много учудване,..
Ани Тодорова преподава в българските училища в Брюксел и в Антверпен. От първи до десети клас пее в Детския радиохор, където се заражда любовта ѝ към класическото пеене. През 2010 година заминава за Брюксел с бъдещия си съпруг, българин, израснал във Франция и Белгия. Пее в хора към Европейската комисия. През 2012 година е заместник учител в българската..
Момчетата и момичетата от 4 клас на 6-то основно училище "Граф Игнатиев" са на прага на тийнейджърството, но все още с радост празнуват 1 юни. Те споделиха с нас защо искат да пораснат и какви са предимствата и недостатъците на това да си възрастен. Добавиха и още нещо, тъй като често с порастването идват повече тревоги и притеснения, които ни карат да..
Историята на Националната библиотека започва с цитат от сп.Сердика от 1941, но историята е по-ранна. Първите книги са от фонда на Денкоглу и Марин Дринов. С приемането на закона за печата, издателите се задължават да изпровождат по 2 екземпляра даром. Първата публична библиотека е била до градската градина, има читалня и книгохранилище и е открита на..
Евгения Кръстева-Благоева представя книгата си "Реките на времето": "Писах я две години, заедно с хабилитационния си труд. Един приятел я нарече "спасителна книга в тези мракобесни времена". Това са две семейни истории, вплетени в едно. Родовете на майка ми и баща ми, общували с много интересни хора. Сага за градската култура. Имаме сериозна изворова..
Николай Райнов е енциклопедична личност със забележително влияние в интелектуалните среди в началото на ХХ век. Той има разностранни таланти и задълбочени интереси в области като история на изобразителното изкуство, философия, окултизъм, поезия, публицистика. Но колкото е широка мисълта му, толкова оскъдно е умението му да показва чувствата си...