Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

София пред погледа на председателя на Столичния общински съвет

Георги Георгиев
Снимка: БГНЕС

Колата на Радио София - новото мобилно студио на колела поема по софийските улици за да бъдат обсъдени проблемите на столицата. В това първо издание гости са различни експерти, с които екипът ще дискутира различни проблеми на градската среда. Минавайки по ул. "Аксаков", председателят на Столичния общински съвет (СОС) Георги Георгиев заедно с репортерът на Радио София Константин Лавсов коментираха паважната настилка.

"Коловози имаше без съмнение, но всеки ремонт се прави за да стане по-хубаво, а не по-лошо. Знаете, че СОС не се занимава с ремонти, ние сме градският парламент. Тъй като обаче проблемът е много голям, хората е важно да знаят, че на никой не му харесва как изглеждат пренаредените жълти павета в проблемните участъци", отбеляза Георгиев.

Той каза, че за съжаление т. нар. "черен списък" за фирми не е ефективен механизъм за контрол и в България няма примери това да е сработило:

"За да не се нарочва някой така, пък да се отстреля конкуренцията чрез въздействие, законът предвижда много ясни критерии кога една фирма може да влезе в черния списък. И това е ако най-важната в случая хипотеза - договорът да бъде развален по вина на фирмата изпълнител и това бъде потвърдено от Българския съд или арбитраж".

Георгиев каза още, че това, което може да се направи е да се налагат глоби и подчерта, че за този ремонт не е дадена нито една стотинка от парите на софиянци, както и, че съобразно документите ремонтът не е приет от общината и представлява все още строителна площадка, по която се работи. Освен това посочи, че ако се развали договора, това означава да се изгуби европейското финансиране.

Относно скоростното придвижване и зачестилите пътни инциденти, Георгиев сподели, че  радарното табло показва много лоши данни - хиляди нарушители в късните часове с превишена скорост са пресекли кръстовището бул. "Черни връх", където тази година стана катастрофата с двете загинали момичета. Той отбеляза, че трябва да бъде увеличен броя на полицаите по улиците на София, както и това, че ще бъдат поставени повече контролни табла.

По въпроса за велолентите и автомобилите, които паркират върху тях Георгиев каза, че на огромна част от кръстовищата има камери и исканията са, с информацията от тези близо 600 камери общините да могат да глобяват. Той сподели, че за казуса с обезщетението на частните собственици в кв. "Горубляне" за изграждането на парк "Въртопо" трябва да се намери решение, което да е в баланс между частния интерес, зелената инфраструктура и парка.

Повече подробности можете да чуете в звуковия файл, както и да гледате цялото видео:


По публикацията работи: Никола Стоянов

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Форум", 05.11.24: Късно ли е да се осъществи лустрацията в България?

В коментарното предаване на БНР-Радио София "Форум" продължава темата за изборите.  Възможно ли е да бъдат касирани изборите – ЦИК изпраща в прокуратурата записите от броенето в седем избирателни секции . Да си русофил и патриот не е печеливша теза - заща това е така?    За разделението в ДПС - няма добро ДПС нито това на Делян Пеевски, нито..

публикувано на 05.11.24 в 18:25

Създадоха първата карта с адаптиран маршрут за хора с инвалидни колички

Първата карта с адаптиран маршрут за хора в инвалидни колички вече е факт. Тя ще бъде представена по време на събитието „София и за мен“ на 7 ноември. Повече по темата разказа Гергана Дойчинова от Фондация "Ела и ти“, които са организатори на инициативата. Идеята е, чрез тази карта и хората в инвалидни колички да могат самостоятелно..

публикувано на 05.11.24 в 17:30
Символичен старт на кампанията беше даден в двора на столичното 18-о СУ

Стартира инициативата "Аз ще бъда отговорен шофьор" насочена към ученици

600 ученици в 11-и и 12-и клас в София, Пловдив, Пазарджик, Стара Загора, Велико Търново и Варна ще преминат през обучение по пътна безопасност. Целта на инициативата "Аз ще бъда отговорен шофьор" е да формира отговорно отношение на младежите, като участници в движението и като бъдещи водачи на моторни превозни средства. "Аз ще бъда отговорен..

публикувано на 05.11.24 в 17:16
Милен Митев и проф. д-р Георги Вълчев

БНР и Софийският университет с меморандум за сътрудничество

В ректората на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ днес бе подписано споразумение за сътрудничество между университета и Българското национално радио. Обществените институции не могат да работят в изолация и трябва да си помагат по пътя напред, защото всички работим в полза на обществото. Това подчерта по време на подписването на..

публикувано на 05.11.24 в 17:03
Кметът Васил Терзиев при откриването на форума

София да заеме мястото си на лидер в разговора за подобряване на качеството на въздуха

София да заеме мястото си на лидер в разговора за подобряване на качеството на въздуха и в него да се включат представители на научно-изследователската общност, но и обикновените граждани, които могат да допринесат за общинските политики. За това се обяви столичният кмет Васил Терзиев по време на откриването на научната конференция “ Предизвикателства..

публикувано на 05.11.24 в 16:39

В Александровска болница възстановиха бъбречните трансплантации от жив донор

Първата успешна операция за тази година бе извършена от екипите  на проф. Маринчо Георгиев и проф. Красимир Янев от Клиниката по урология на Александровска болница .  Благодарение на успешната трансплантация 31-годишна жена от Плевенска област получи втори шанс за живот . Неи н донор стана 54-годишният ѝ баща , като и двамата са в отлично..

публикувано на 05.11.24 в 15:46

Гарантира ли БДС, че консумираме български продукти?

Марката „Български държавен стандарт“ (БДС) гарантира единствено и само производството на кисело мляко или бяло саламурено сирене на територията на България. Суровината обаче, дали под формата на фуража, с който се хранят животните или млякото, от което се произвежда готовия продукт, доста често е внос от чужбина. Това коментира Симеон..

публикувано на 05.11.24 в 15:45