Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Гражданин: Много хора сега плащат по-скъпо за придвижването си

По-лесно ли се пътува с градския транспорт в София след промените?

Общински съветник: Центърът за градска мобилност тотално се провали в комуникацията на новостите

Снимка: БГНЕС

Дни след въвеждането на новите правила за пътуване в столичния градски транспорт има брожения и недоволство в социалните мрежи. 

Ясно е, че хартиеният билет трябва да си отиде. Много хора обаче сега ще плащат по-скъпо за придвижването си, смята софиянецът Асен Тотин.

От продавани 200 000 карти на месец сега поне една четвърт от закупените карти ще излизат по-скъпо, посочи той в разговор на предаването "Преди всички" на БНР.


 След Нова година опашките пред касите за билети и карти станаха големи

Неудобен е и начинът за плащане за време с оглед на бавния градски транспорт, твърди столичанинът.

Според него това се случва вместо по-удобната схема – за изминато разстояние, както е в Западна Европа. Там най-често срещаният модел е разделянето на града на зони.

Ако в София бяхме въвели зони, това за много голяма част от хората щеше да означава поскъпване на пътуването, подчерта общинският съветник Борис Бонев ("Спаси София")

Това е най-голямата промяна в тарифната политика на "Градския транспорт" за повече от 10 години, но Центърът за градска мобилност тотално се провали в комуникацията на новостите, коментира той пред БНР.

По думите му, когато говорим за билетите, няма ситуация, в която да ни излиза по-скъпо от пътуването досега. По-скъпо обаче е при картите, заради отпадането на някои видове карти - само за една линия или само за метрото, например. Най-евтината алтернатива е карта за цялата градска мрежа за цялата година, заяви Борис Бонев.

Снимка: БГНЕС

Той е категоричен, че при направените промени неприятният избор е бил дали да се вдигнат цените на всички, или да се запазят цените на най-използваните услуги – месечната карта за всички линии и годишната карта.

Месечната карта за метро годишно например излиза по-скъпо от годишната карта за всички линии, направи съпоставка той.

Относно задължителната валидация на превозните документи общинският съветник напомни, че тя е била задължителна и досега. Тази информация дава възможност да се оптимизират маршрутите и разписанията, а освен това е и нашата застраховка при пътуване.

Трябва да има повече валидатори в превозните средства, за да няма струпвания, каза Борис Бонев. 

Повече по темата чуйте в звуковия файл.
По публикацията работи: Яна Боянова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Ивайло Илиев и Тодор Терзиев

"Форум", 10.01.25: Мълчанието на партийните лидери не е непременно нещо лошо

В края на седмицата анализатори във "Форум" продължават да коментират последните стъпки на български политици в търсене на изход от кризата. Освен продължаващите преговори за редовно правителство, те се спряха на новината за официално полученото от Кирил Петков обвинение на прокуратурата за арестите на Борисов, Горанов и Арнаудова, можем ли..

публикувано на 10.01.25 в 18:10
Силвия Георгиева

Предизвикателствата пред общините: проектите, системата за отпадъци, преходът към еврозоната

През започналата 2025 г. общините са изправени пред три големи предизвикателства : 1. Изпълнението на проекти . Те са финансирани по три линии – от Инвестиционната програма, от Плана за възстановяване и устойчивост и от оперативните програми на ЕС. Предстои стартиране на програмата за селските райони; 2. Реформата в системата..

публикувано на 10.01.25 в 17:06

Как производители и купувачи посрещат повишаването на цените на хляба?

С настъпването на новата 2025 година една от основните храни на българската трапеза - хлябът, отчете ръст в цената си между 20 и 30 на сто. Като причина за ценовия скок се изтъква връщането на 20-те процента ДДС ставка, а според разчетите на Министерство на финансите става ясно, че завишаването на цената е с цел попълването на дупките в новият..

публикувано на 10.01.25 в 16:53
Посланикът на Република Полша в България Н. Пр. Мачей Шимански

Сигурността в Европа ще е основният приоритет на полското председателството на Съвета на ЕС

На 1 януари 2025 г. Полша пое председателството на Съвета на ЕС. Основен приоритет пред полското председателство ще е сигурността в Европа, каза пред Радио София посланикът на Република Полша в България Н. Пр. Мачей Шимански. "Хората искат да са сигурни от всякакви заплахи и искат да живеят добре“, посочи той. Н. Пр. Мачей Шимански..

публикувано на 10.01.25 в 16:11
Елена Телбис б БНР-Радио София

Насилието над жени в моноспектакъла "Prima Facie" на актрисата Елена Телбис

Тя е на световно ниво във всичко, което прави – по талант, по перо, справя се добре и като драматуррг, тя е Елена Телбис – мултифункионален плеймейкър в изкуството. В нейната скромност тя не желае да я наричат драматург, редом с големите имена като Константин Илиев и Стефан Цанев, но дебютът й за спектакъла “Боклук“ печели награда в..

публикувано на 10.01.25 в 15:45

Защо държавата трябва спешно да компенсира небитовите потребители на електроенергия?

Липсата на приет бюджет и удължителен закон създава сериозни проблеми за небитовите потребители на електроенергия. Няма регламентиран механизъм за компенсиране на свръхвисоките цени, което води до значително напрежение сред предприятията, стана ясно на среща с медиите на работодателските организации и представители на синдикатите...

публикувано на 10.01.25 в 15:20
Георги Киряков

Георги Киряков: А върху каква проектоуправленска програма преговарят партиите?

Трите партии ГЕРБ-СДС, БСП и ИТН не са достатъчни, за да се стигне до редовно правителство. Нужна е подкрепа от четвърта политическа сила , но тук се отваря поле за спекулациите. Това коментира пред БНР-Радио София политологът Георги Киряков . "Досега най-добре щеше да е, ако всяка страна от преговорите направи отстъпка. Но това не..

публикувано на 10.01.25 в 14:54