Имаме най-стария автомобилен парк в Европа. Това се дължи на съзнателно стимулиране от страна на държавата на употребявани автомобили.
В момента автомобилният парк у нас наброява над 3,7 милиона автомобила.
От тях 70% са над 15-годишни. Като следствие - в много градове на страната въздухът е замърсен, а немалко от пътно-транспортните произшествия се дължат и на техническата неизправност.
Това посочи пред БНР-Радио София Иван Ушев, член на УС на Асоциацията на автомобилните производители:
„България се нуждае спешно от активна и съвременна стратегия за мобилността, която да изведе страната на пътя на устойчива, конкурентна и чиста мобилност.“
Ушев изтъкна, че Мобилната рамка за Европа в голяма степен има яснота. През 2035 година спира продажбата на автомобили, емитиращи въглеродни емисии.
Инициативите в тази насока са подкрепени от националните политики за стимулиране на устойчива мобилност.
Всички държави от Европейския съюз са въвели различни стимули за покупка и ползване на нов електрически автомобил. Например в Румъния при покупка на нов електрически автомобил държавата субсидира с 10 000 евро.
Целта трябва да бъде промяна на мобилността в България, повишаване дела на продажбите на модерните електрически автомобили, които са екипирани със системи за активна и пасивна безопасност на всички участници в движението.
През последните години в България се купуват по около 50 хиляди нови леки автомобила. Електрическите автомобили в момента са 6882, което представлява 0.2% от общия автопарк.
Предизвикателствата, свързани с инфраструктурата от зарядни станции, бързината на зареждане на батерията, могат да се посрещнат не от една компания, независимо колко голяма е тя, а от общите усилия на Европа.
Чуйте разговора на Лъчезар Христов.
Продължава седмицата, в която анализатори във "Форум" правят равносметка на 2024-та и споделят очакванията си за 2025 година. Арман Бабикян, пиар експерт и Георги Проданов, политолог днес коментираха какво се случва в момента и какви биха били последствията при възможните изходи от продължаващите преговори за редовно..
Заради неефективност на нощния градски транспорт в София Карлос Контрера е предложил съкращаване на линии още през март 2024 година, съобщи пред БНР самият той. Контрера е общински съветник трети мандат и е зам.-председател на Комисията по транспорт в СОС. В доклад (с Ваня Григорова) той се предлага да бъдат спрени две от линиите на нощния..
Ако трябва да търсим в американската съвременна политика два персонажа, които са диаметрално противоположни - това са Джими Картър и Доналд Тръмп, който след около седмица ще влезе в Овалния кабинет. Това заяви журналистът Енчо Господинов в ефира на Радио София. Той разказа, че е бил 27-годишен репортер, когато Джими Картър полага клетва като 39-ия..
Началото на годината традиционно е време за анализи и прогнози. Обръщаме поглед към пазара на труда. Какъв беше той през 2024-та и какви са прогнозите за 2025-а? Обявите за работа, заетостта, цената на труда - търсенето и предлагането в различните сектори, как технологиите оформят и влияят на начина, по който работят и се развиват компаниите...
Стремежът към поевтиняване е общ знаменател за много хранителни стоки и продукти , които през последните месеци и години видимо са влошили качеството си. Това обикновено става там, където технологиите позволяват използването на евтини заместители . Това коментира пред БНР-Радио София Богомил Николов от Асоциацията на активните..
Дали ще бъдат спрени две от линиите на нощния градски транспорт - N3 и N4, а другите две - N1 и N2 ще обслужват пътници само в петък и събота, ще реши Столичният общински съвет на следващото си заседание (16 януари), ако предложението в доклада на Ваня Григорова и на Карлос Контрера бъде прието. Противници на "орязването" на нощните..
“Лицата на нощна София“ - така е озаглавена предстоящата изложба, за която разказа в предаването “Радиокафе“ музикалният журналист и фотограф Иваничка Кючукова. “Лицата на София и на музиката са важно нещо за мен, но те са важни и за самия град“, отбелязва тя и допълва, че в нейното ежедневие често среща различните лица на София - публиката и..