Светлин Русев е сред най-ярките имена сред българските цигулари днес, с бляскава международна кариера. Носител на награди от някои от най-важните конкурси в света като Маргарита Лонг-Жак Тибо. През 2001 е отличен с Голямата награда, наградата на публиката и Специалната награда за най-добра интерпретация на концерт от Бах на Първия международен конкурс в Сендай, Япония. Музикант на годината (2016) на БНР, три пъти е носител на "Кристална лира".
Свирил е в най-престижните зали в света под палката на Йехуди Менухин, Леон Флайшер, Марек Яновски. Бил е концертмайстор на Филхармонията в Сеул, на Оркестъра на Френското национално радио, на Оркестъра на Романска Швейцария. От няколко години е "свободен елемент", не е свързан с никой оркестър, но пък има време за нов репертоар и по-дълбоко потапяне в музиката. Професор е в Парижката консерватория, която е и завършил със златен медал.
Идва в студиото на "Радиокафе" направо от репетицията си със Симфоничния оркестър на БНР. Споделя, че с радиооркестъра винаги се е чувствал много добре. Предният му гастрол в афиша беше през 2019 е една паметна вечер, посветена на Георги Бадев. Тогава Светлин Русев изпълни три концерта в рамките на една програма. Тази вечер той ще изпълни под диригентството на Марк Кадин двата концерта за цигулка и оркестър от Сергей Прокофиев. Делят ги 20 години във времето, и двата са много интензивни, трудни, изискващи. Досега Светлин Русев е свирил всеки от тях поотделно, "но доста рядко" и никога заедно. На въпроса защо и двата в една вечер, той отговори с нотка хумор – "защото толкова е написал Прокофиев. Ако бях пианист, щеше да е по-трудно, защото клавирните му концерти са 5".
Изключително интересен събеседник е Светлин Русев, говорим за какво ли не – за привличането на нова публика - "много е важно хората веднъж да стигнат до залата. Влязат ли веднъж на концерт, на хубав концерт, музиката, резонансът ще им въздейства на клетъчно ниво". Той е убеден, че 90 от 100 човека се връщат, отидат ли веднъж на класически концерт. За разликата в програмирането и в репертоарната политика между България и западноевропейските държави – "о, много е различно. Там огромно внимание се обръща на образователните програми. Те знаят, че трябва да си отгледат бъдещата публика. А иначе хората навсякъде по света отиват на хубавите концерти".
Разбира се, коментираме и неговата изява на Айфеловата кула, която имаше толкова голям отзвук навсякъде в Европа и как концертите на нетрадиционни места разширяват зрителската аудитория. Светлин Русев разказва и се поредната си с Георги Господинов, в Лондон веднага след спечелването на международната награда Букър, "което е нещо изключително, за него, но и за България, представете си колко хора по света са "гугълнали" България. Аз много се радвам, че Георги Господинов често е в залата на моите концерти" – споделя Светлин
Предстоят му много интересни концерти през лятото, като особено го вълнува гостуването в Макао като солист и диригент, както и в Сеул, в новата концертна зала на един от етажите на голям търговски център, в рамките на проекта Coming Home – той събира музиканти, които са от Сеул или са били свързани със Сеул (като Светлин Русев) и им дава възможност за различни музикални предизвикателства.
Концертът на Светлин Русе със Симфоничния оркестър на БНР е тази вечер, 9 юни, от 19 часа в зала България. Диригент е Марк Кадин, а освен двата концерта за цигулка и оркестър на Сергей Прокофиев, ще прозвучи първата сюита от балета Тривърхата шапка от Мануел де Файа.
Културното наследство между 1944 и 1989 е обект на страницата на Стефан Спасов " Забравената цивилизация ": "Избрах втората половина на 20 век, защото не се обръща много внимание към нея. Началото ми бе любителско, само снимах и публикувах. Постепенно това се разви сериозно, опитах се да се свързвам с авторите на произведения, на архитекти на..
Разговорът е с изследователите и генеалози Светлана Дяконова - Арсен - потомка на голям род от Банско и секретар на Българската генеалогична федерация “Родознание” и Ивелин Любенов - индивидуален член на Българската генеалогична федерация ‘Родознание”: "В научната статия на израелските учени Майкъл Чернин и Шай Халеви от Израелската служба за..
Въпреки, че паметта ѝ е почетена с паметници в Белово и родния ѝ Пазарджик, днес малцина знаят името на Мария Сутич – единствената жена в Хвърковатата чета на Георги Бенковски, станала поборничка от любов. Тя и съпругът ѝ, далматинецът Иван Сутич, служител на Барон-Хиршовата железница са младоженци, но когато той решава да се присъедини към..
„Това, което остава“ на Димитрис Георгиев тръгва с гала премиера: "Вдъхнови ме нещо много трагично. В съзнанието ми остана конкретната песен, която вървеше по времето на катастрофата, в която загина баща ми, аз също бях там. В началото това бе първа сцена, проследяваме последствията от един трагичен инцидент. Беше неизбежно да надградим сценария, той..
Вкус: наука за храненето – събитие от Ratio. Какво означава „вкус“? Как го възприемаме, как се променя и какво влияние има той върху начина, по който се храним? Гост – Наско Стаменов, учител в НПГМ, част от "Корпус за бързо гърмене": "Когато човек види, че нещо се случва, нормално е да се запита защо се случва така. Имаме невронна връзка,..
Какво е фасилитиране и как да го правим успешно. На тази тема ще говори Давид Бийота - създател на метода на компаса. За всички, които се интересуват от динамиката в група и искат да водят, обучават и управляват групи от хора. Албена Попова, Сашка Витанова и Северина Митева ни говорят за фасилитирането: "Думата не намери подходящ еквивалент на..
Биляна Савова извървява дълъг път между план “2В” и план “Да бъда”. “Много интересно как изобщо се появи в живота ми цялата тази концепция за план “Да бъда””, разказва тя и се връща към датата 30 май, когато се отбелязва Денят на хората, които живеят с диагнозата “Множествена склероза”. “Идеята е първо да погледнеш към себе си и да си дадеш сметка..